Vágólapra másolva!
A hétszeres világbajnok egykori nagy riválisát inkább Sebastian Vettel emlékezteti korábbi ellenfelére, míg Lewis Hamilton szerinte sokat kockáztat.

A vörös és az ezüstszínű autók rivalizálása meglehetősen régre nyúlik vissza a Forma-1-ben. Az egyik ilyen, éveken át tartó csatának volt részese Mika Häkkinen, aki Lewis Hamiltonhoz hasonlóan egy Ezüstnyíllal – akkor gyári Mercedes-csapat híján a McLaren-Mercedeseket hívták így – igyekezett felvenni a versenyt a Ferrarival és Michael Schumacherrel. A jelenlegi két négyszeres világbajnok párharcából Sebastian Vettelnél lát hasonlóságot egykori ellenfelével, és nem azért, mert ő ül a vörös autóban.

Hamilton magyarországi győzelmével 24 pontos előnnyel mehetett a szünetre Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Häkkinen 1991-től 2001-ig tartó Forma-1-es pályafutása során két világbajnoki címet nyert, ezek közül az elsőt 1998-ban. Abban az évben az utolsó futamig harcolt Schumacherrel és hodította el a címet. Egy évvel később a német silverstone-i lábtörése megfosztotta a nézőket az egész szezonon át tartó csatározásuktól, de 2000-ben ismét összecsaptak, akkor azonban Schumacher jött ki győztesen az ütközetből. Az első, Ferrari színeiben megvívott párharcot Vettel is elbukta mercedeses riválisával szemben, de nem csak ebben hasonlít Schumacherre.

– nyilatkozta Häkkinen a Speedweeknek. – Mindig ugyanott fékezett, ugyanazt az ívet autózta, majd nagyon finoman gyorsított ki, mindent kontroll alatt tartva. Ez egy nagyon jó, tiszta, világos, mégis agresszív stílus. Még a kerékvetőkön áthajtva is mindig uralja az autót."

Hamilton ezzel szemben többet kockáztat a kétszeres világbajnok szerint, noha azt egyáltalán nem ész nélkül teszi.

„Lewis mindig egy kicsit extrém módon vezet, nagyon kontrolláltan ugyan, de az autót jobban elviszi a határig és többet kockáztat. Nem nemtörődöm módon teszi ezt, tudatos döntéseket hoz, és ha a pályán marad, ebből szuper köridő születik. Az ember vállalhat ilyen kockázatot, de nem folyamatosan, különben előbb vagy utóbb kicsúszik."

Az ezredforduló idején Schumacher és Häkkinen párharca uralta a Forma-1-et Forrás: AFP/Patrick Hertzog

Häkkinen magáról a Forma-1-ról is szót ejtett, ami szerinte az elmúlt évek unalmassága után végre újra izgalmas lett.

„Most a Mercedes küzd a Ferrari ellen, ráadásul ott vannak az olyan fiatal tehetségek, mint Verstappen, úgyhogy most már izgalmas. A Ferrarinak jók az esélyei a világbajnoki címre, hacsak valami kiszámíthatatlan dolog nem történik."

Hamilton jobb időmérős teljesítményre sarkallja a Mercedest

Vezetési stílus ide vagy oda, a versenyzők autóik hiányosságait egy ponton túl képtelenek eltüntetni. Ez különösen igaz az időmérő edzésre, hiszen egy futamon a jó alkalmazkodóképesség és a stílusbeli változtatás olykor sokat hozhat a konyhára, az időmérőn azonban világosan kirajzolódik az autók teljesítménye.

Hamilton hungaroringi pole pozíciót érő körének egy része

Ezen a téren a Mercedes saját bevallása szerint is hátrányban a Ferrarihoz képest, és ha itt javítani tud, az sokat jelenthet a későbbiekre, elég megnézni a Magyar Nagydíjat, ahol az esős időmérő után a Mercedesek az első sorból indultak, egyikük pedig meg is nyerte a versenyt.

Hamilton a Magyar Nagydíjon a felejthető pénteki nap után szombaton megszerezte az első rajtkockát, szavaiból pedig az tűnik ki, hogy ennek nem csak az eső volt az oka.

„A futam a fő erősségünk, jelenleg tehát arra koncentrálunk, hogy fejlődjünk az időmérőn – nyilatkozta Hamilton. – Öt első rajtkockánk volt tizenkét versenyen, ami jó, de lehetett volna jobb is. Ez az a terület, amin dolgoznunk kell, mivel a futamon összességében boldogulunk."