Társoldalunk:

Verstappen: Alig van esélyünk legyőzni a Ferrarit

2018.07.27. 18:37

Nem optimista a Magyar Nagydíjat illetően, mert az időmérőn szerinte a Red Bullnak nem lesz esélye a Ferrari ellen, ráadásul arra számít, hogy a Mercedes is javulni fog szombatra. Csapattársa kénytelen egy régebbi motort használni ezen a hétvégén.

Többen győzelemre esélyesnek látják a Red Bullt a Hungaroringen, mivel a kanyargós pályán kevésbé érezhető a lemaradásuk motorerőben, továbbá a nagy leszorítóerő igénye is kedvez nekik. A pénteki edzésnap alapján valóban közelebb lehetnek a tűzhöz, mint a korábbi versenyeken – mindkét tréningen az első három között végeztek a pilótáik, délután Max Verstappen egy tizeden belül volt a leggyorsabb Sebastian Vettelhez képest –, de Verstappen nem ennyire bizakodó. 

"Jó volt az autó, de sajnos itt is sok időt vesztünk az egyenesekben. Szerintem javíthatunk valamelyest a kocsin, viszont nem vagyok biztos benne, hogy az elég jó lehet a pole pozícióra – nyilatkozta a Sky Sportsnak. Attól tart, a vonalvezetéstől félő Mercedesszel is bunyózniuk kell az első két rajtsorba kerülésért.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: DPPI/Florent Gooden

"A Mercedesek nem raktak össze jó kört az ultralágy gumin, kicsúsztak, ha jól tudom. Arra számítok, hogy holnap ők is ott lesznek [az élbolyban] – mondta a holland. – A Ferrari gyorsnak látszik, a hosszú etapokon a Mercedes is. Szoros lesz, de minden az időmérőtől függ."

A kvalifikációkon régóta hátrányban van a Red Bull a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest, emiatt rendszeresen lépéshátrányból várják a versenyeket.

Daniel Ricciardót az sem segíti, hogy a Magyar Nagydíjon a Renault egy régebbi motorváltozatát, a szezon eleji "A" specifikációt kénytelen használni a hockenheimi műszaki hiba után. Ő a délelőtti edzésen a leggyorsabb volt, délután 3. lett bő két tized hátránnyal Vettel mögött. 

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: 2018 Getty Images/Dan Istitene

"Nekünk mindig az a nehéz, hogy így folytassuk. Szerintem képesek vagyunk megtartani a fonalat, csakhogy a többiek rendszeresen többet gyorsulnak. Biztosra veszem, hogy a Mercedes is javulni fog egy körön holnapra, míg a Ferrari eleve gyorsnak látszik – mondta. – Úgy gondolom, egy körön nem hoztam ki a maximumot, hiszem, hogy néhány tized tartalék még van a felszerelésünkben."

"Az első rajtsorba szeretnék kerülni, a második sem lenne katasztrófa, de a harmadikat el akarjuk kerülni."

A motorhelyzet miatt jelenleg nem aggódik. "Normális esetben ez nem árt nekem ezen a hétvégén, de a nyári szünet után jobban fog fájni" – mondta. Azt nem tudni, hogy a Renault a klasszikus erőpályának számító Spában vagy Monzában beveti-e a fejlesztés alatt lévő "C" változatot, de ha nem adják meg a zöld jelzést, Ricciardóra büntetés vár, mert a Magyar Nagydíj hétvégéjén használt V6-osa az élettartama végén jár. Ez a szezon első hat nagydíján üzemelt az autójában, jóllehet, Bahreinben és Azerbajdzsánban sem teljesítette a teljes versenytávot.

Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának vezetője még mindig helyes döntésnek tartja, hogy Németországban belső égésű motorból nem, csak más elemekből szereltek be vadonatújat a pilótának az időmérő előtt. A pontos diagnózist még nem állították fel a meghibásodásról.

"Szétszedtük a motort, megvizsgáltuk a tönkrement elemet. Azzal először fordult elő meghibásodás. Talán a beszállítótól ered a hiba, de egyelőre nem tudjuk az okot. Mindenesetre semmilyen előjele sem volt" – nyilatkozta az Autosportnak.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK