Vágólapra másolva!
Toto Wolff ráadásul a Ferrari fejlesztéseitől is tart annak ellenére, hogy mindkét pontversenyben az élről várhatják a hungaroringi hétvégét.

Fordulatokban gazdag az idei F1-es szezon, ezt a múlt hétvégén rendezett Német Nagydíj is bizonyítja. A pole pozícióból rajtoló Sebastian Vettel az élről kiesett, a 14. helyről induló Lewis Hamilton viszont nyert, így ismét ő és a Mercedes vezeti a világbajnoki tabellát, annak ellenére, hogy a Ferrari autóját a bennfentesek már jobbnak tartják az Ezüstnyílnál.

„Bár visszavettük a vezetést mindkét bajnokságban, továbbra is azt gondolom, hogy nagyon erős a Ferrari csomagja és őket kell majd legyőzni” – utalt a Sky Sportsnak a Magyar Nagydíjra a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff. – Nehéz ez a bajnokság olyan ellenféllel szemben, ami egyre erősebb lesz. Folytatjuk a fejlesztéseket, de ők is ezt teszik.”

Hamilton nagyon sikeres a Hungaroringen, de a Mercedes 2016-ban nyert utoljára és 2013 óta csak egyszer Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Wolff hozzátette, hogy a várhatóan magas hőmérsékletek és a pálya nyomvonala nem kedvez az autójuknak, de „fontos szerepet fog játszani a világbajnokság végkimenetelében az, hogy legyen meg az önmagunkba és a csapatunkba vetett bizalmunk.” Erre a kiszámíthatatlan Német Nagydíjon is szükség volt, ahol Hamilton a taktikának és jó adag szerencsének köszönhetően nyerhetett.

James Vowles, az Osztrák Nagydíjon nagyot hibázó stratéga a Német Nagydíj után elmagyarázta, hogy milyen szempontokat kellett figyelembe venniük Hamilton németországi felzárkózásánál.

„A verseny előtt leültünk Lewisszal és alaposan átbeszéltük a különböző lehetőségeket – nyilatkozta a csapat szokásos, verseny utáni stratégiai összefoglalójában. – Az nyilvánvaló volt, hogy a lehető leggyorsabban át kell küzdenie magát a mezőnyön és a 14. körre ezt meg is tette. Szenzációs munkát végzett” – mondta Vowles.

A Mercedes tengelytávja hosszabb a Ferrariénál Forrás: AFP/Christof Stache

„A másik lényeges szempont volt, hogy a lágy gumikkal minél tovább kint maradhasson, mert a többiek küszködhettek a hólyagosodással és átállhattak kétkiállásos taktikára. E téren is kiválóan szerepelt, mert a 42. körig húzta, akkor ultralágy gumikra váltottunk. Délelőtt úgy gondoltuk, hogy az 5. hely jó eséllyel elérhető, de a dobogóhoz Safety Carra vagy valami másra volt szükségünk.”

Vowles a bokszutca bejáratánál történt félreértés kapcsán elmondta, mindössze 2,5 másodpercük volt, hogy döntsenek Valtteri Bottas behívásáról és Hamilton esetében sem volt sokkal több, ezért alakult ki zűrzavar a rádiókommunikáció terén. Bottas kerékcseréje azért tartott sokáig, mert a szerelőknek először azt mondták, hogy intermediate gumikat rakjanak az autóra, de az időjárási szakértőjük azt jósolta, hogy csak gyenge eső lesz, ezért maradtak az ultralágy slickeknél.