Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel és Nico Hülkenberg is csalódott lenne, ha a Német Nagydíj nem lenne a versenynaptárban jövőre. A négyszeres világbajnok fél órányira született a pályától, Hülkenberg itt versenyzett először együléses autóval.

Minden jel arra utal, hogy egy időre az idei lehet az utolsó Német Nagydíj a Forma-1-es versenynaptárban. A hockenheimi futam szervezői minden bizonnyal nem vállalják a rendezést, aminek a mezőny egyik német pilótája sem örül, kezdve a négyszeres világbajnok Sebastian Vettellel.

Hülkenberg és Vettel is sajnálná a Német Nagydíjat Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Azt hiszem, szórakoztatóbb lesz [2016-hoz képest.] Az autók gyorsabbak a kanyarokban, itt pedig van néhány gyors kanyar, mint például az egyes, vagy amelyik a stadionba vezet. Úgyhogy összességében élvezetesebb lesz, mint két éve, már csak azért is, mert mi is versenyképesebbek vagyunk" – nyilatkozta Vettel a csütörtöki sajtótájékoztatón a hockenheimi pályáról.

Vettelnek jól ki kell élveznie a mostani versenyt, mert közel sem biztos, hogy egyhamar újra vezethet a Hockenheimringen.

„Jó visszatérni, rengeteg emlékem van Hockenheimből. Még 2005-ben itt futottam az első versenyemet együléses versenyautóban, és sokat versenyeztem itt a Forma-3-ban is – mondta a Forma-1-ben a Hockenheimringen két hetedik helyezést elérő Nico Hülkenberg. – A pálya mindig is jó volt hozzám, voltak itt jó pillanataim. Úgy hallom, szinte teltház lesz a hétvégén, ami nagyszerű."

Más futamokra igen, Forma-1-re azonban aligha látogathatnak jövőre a németek Hockenheimbe Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Jan Woitas

Noha 2002 óta a pálya csak nyomokban hasonlít régi önmagára, ettől még az F1 klasszikus helyszínei közé tartozik.

– mondta Vettel. – Sajnálatos lenne elveszíteni az egyik klasszikus futamot. Szó szerint innen származom, mindössze fél órára van a helye, ahol születtem és felnőttem. Sokat jelent nekem ez a helyszín."

„Csalódást keltő és szomorú lenne, ha egy olyan autós nemzetnek, mint Németország, nem lenne versenye. Szerintem kereskedelmi szempontok döntenek, ilyen egyszerű – vélte Hülkenberg. – Németországnak gazdag a motorsporttörténelme, különösen a Forma-1-ben.

„A németek ilyen szempontból egy kicsit el vannak kényeztetve, mert mindig sikeresek voltak. Nem tudom, hogy ennek is van-e szerepe, mindenesetre a kereskedelmi szempontok nyomnak többet a latba."

Vettel a Német Nagydíj első szabadedzésén Forrás: DPPI/Florent Gooden

Vettel szerint a német futam egyértelműen a pénzhiány miatt eshet ki a naptárból, miután a szervezők egyszerűen nem tudnak annyit fizetni, amennyit a nagydíjra ácsingózó országok. „Ahogyan Nico is mondta, az autógyárak jól ismerik Németországot. Szerintem inkább arról van szó, hogy normális esetben az embernek fizetnie kell, ha futamot akar rendezni.

„Más nézeteket vall a többi országhoz képest, szerintem innen ered a probléma. Ismerem a pályát és az embereket, akik itt dolgoznak. Sokat tesznek azért, hogy ide jöjjenek az emberek és nehéz nekik bevételt termelni, mert egyszerűen nem kapnak anyagi támogatást az államtól, vagy a tartománytól."

Miamiban sem biztos, hogy lesz verseny jövőre

A Német Nagydíj mellett a 2019-re tervezett első Miami Nagydíj részvétele is kérdéses a versenynaptárban, miután a szervezők a helyi lakosok ellenállása miatt továbbra sem tudták aláírni a hírek szerint példa nélküli, 20 évre szóló szerződést.

Tobias Grüner, az Auto Motor und Sport szakírójának értesülései szerint valószínűtlen, hogy megrendezik a versenyt jövőre.

Miami város menedzsere a tervek szerint július 1-ig írta volna alá a kontraktust a város és az F1 között, ez azonban nem történt meg. Ennek ellenére a város önkormányzata nyilvános meghallgatást hívott össze július 26-ra, amelyen a Forbes értesülései szerint arról fognak tárgyalni, hogy kapjon-e támogatást a verseny Florida államtól.

A CART után az F1 is birtokba veheti Miami utcáit, de úgy néz ki, még nem jövőre Forrás: Getty Images/2003 Getty Images/Darrell Ingham

Eszerint az állam évente 1,5 millió dollárral járulna hozzá az olyan kiadásokhoz, mint a rendőri biztosítás, forgalomirányítás, vagy a szemét elszállítása.

A Forbes szerint a szerződés Forma-1-es verseny rendezésére 2019 októberétől 2029 októberéig, azaz 10 évre szól, további opcióval újabb 10 évre.

Ez a duplája a szokásosnak, az F1 ugyanis 5 éves ciklusokban szokott szerződni a helyszínekkel, újabb 5 évre szóló opcióval. A pálya nyomvonaláról sem sikerült még megállapodni, a Miami Heraldban pedig egy újabb tervezet jelent meg, ami a pálya keleti részén tartalmaz bővítést.

Tobias Grüner információi alapján mostanáig a 2019-es versenynaptár első 8 futamának van időpontja, az Osztrák Nagydíjjal bezárólag. Ezen kívül még a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj időpontja ismert.