Társoldalunk:

Dicsérik és kritizálják is az osztrák pálya durva rázóköveit

2018.06.30. 13:14

Kárt tettek több első szárnyban és padlólemezben, de szombatra nem változtattak rajtuk, hiába panaszkodnak rá néhányan. Daniel Ricciardónak ellenben kifejezetten tetszik ez a megoldás.

A Red Bull Ringen többször problémát okoztak már a szokatlanul kiemelkedő sárga hurkák, melyek a hagyományos kerékvetők mögött büntetik a túl szélesen forduló versenyzőket. A cél az velük, hogy elriasszák a pilótákat a pálya kiszélesítésétől, de a korábbi években kiderült, komoly károkat okozhatnak a futóművekben, ami balesetveszélyes.

Az idei első edzésnapon egy esetet leszámítva nem történt hasonló kirívó incidens, de a Toro Rossónál három első szárny bánta a versenyzők agresszivitását, Daniel Ricciardo szintén így járt, míg Fernando Alonso és Max Verstappen autóján a padlólemez sérült meg, bár utóbbi nem a rázóköveket hibáztatta érte.

A sárga hurkákat néhányan kifogásoljákForrás: DPPI/Dppi

Pierre Gasly a péntek délutáni tréningen parkolt le törött felfüggesztéssel az utolsó kanyarnál. "Az egyik Force India mögötti piszkos levegőben lecsúszott az ívről és átment a sárga hurkán, ami túlterhelte a nyomtávrudat" – magyarázta Jonathan Eddols, a Toro Rosso főmérnöke. Az érintett pilóta azt mondta, az FIA nem érzi úgy, hogy változtatni kellene a rázóköveken.

Charlie [Whiting versenyigazgató] a megbeszélésen azt mondta, készítsünk erősebb szárnyakat.

"Jelen állás szerint semmit sem változtatnak szombatra" – nyilatkozta Gasly.

Pedig Sergio Pérez, a Force India versenyzője szerint kellene. "Nincs átmenet a kerékvetők között, ha valaki szélesen fordulva eltalálja némelyiket, megsérülhet az autója. Más pályákon le lehet csúszni 10 méterrel is, mégis tovább tudunk menni. Ha minden így marad, szigorúbban kellene venni a pálya határait, mert akkor semmi sem ösztönözne az autók megrongálására" – jelentette ki. 

A versenyzők ki akarják használni a pálya minden centiméterét, de néha túllőnek a célonForrás: DPPI/Dppi

Mások másképp látják, köztük Ricciardo is, aki kárvallottja volt az egyik hurkás kalandnak. "A mi feladatunk, hogy távol maradjunk a rázókövektől. Azok így legalább határozottan jelzik a pálya szélét – mondt. Szerintem nem rossz megoldás ez a modern pályákra, ha a kanyaroknál nincs fal. Jók ezek a kerékvetők.

Sebastian Vettel szintén arról beszélt, hogy a túl széles kanyarodást hivatottak megakadályozni a hurkák. "Tudjuk, hogy nem lenne szabad rájuk hajtani, de ezt könnyű mondani. Amikor keményen nyomjuk a gázt, mégis megtörténhet."

A szombati edzésen Brendon Hartley és Stoffel Vandoorne autóját rongálták meg a sárga tartozékok, más sérülésről egyelőre nem érkezett hír.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK