A Renault doppingja nem ér annyit, mint a Mercedes bulimódja

Forma-1, Osztrák Nagydíj, Carlos Sainz, Renault
55 SAINZ Carlos (spa), Renault Sport F1 Team RS18, action during the 2018 Formula One World Championship, Grand Prix of Austria from June 28 to july 1 , in Spielberg, Austria - Photo DPPI
Vágólapra másolva!
A gyártó motorfőnöke szerint az ettől a hétvégétől az időmérőn rendelkezésükre álló egzotikus beállítás nem ad akkora löketet az autóiknak, mint a Ferrari és a Mercedes üzemmódja. Állítólag 15 extra lóerőt biztosít mostantól az izmosabb Renault.

A RaceFans információi szerint 15 lóerővel növelhetik a Renault motoros autók a teljesítményt az időmérőkön, a speciális beállítást ettől a hétvégétől használhatják saját gyári csapatuk, valamint a McLaren és a Red Bull pilótái.

A Mercedes idén ültette be az F1-es szakzsargonba a "bulimód" kifejezést, ők így jellemezték azt a különleges beállítást, amit rövid ideig használni szoktak az időmérők utolsó felvonásában – sokszor ezért fordult elő, hogy a Q3-ig nem tettek szert nagy előnyre, de ott leszakították a Red Bullt. Vélhetően az előkamrás gyújtás nevű technológia a titok nyitja, amiben a Ferrari is követte őket.

Az Osztrák Nagydíjon kiderül, mekkora segítség a Renault csapatainak az új üzemmód Forrás: DPPI/Dppi

Az Osztrák Nagydíjtól elérhető konfiguráció viszont azt mondta a Renault motorfőnöke, hogy

nem ad akkora teljesítménytöbbletet, mint a Ferrari és a Mercedesé.

"Nem mondanám, hogy buliüzemmód, amit az időmérőn bevethetünk – nyilatkozta Bob Bell a RaceFans-nek. – Valószínűleg nem hoz annyit a konyhára, mint más motorgyártók extrája. Versenyről versenyre fejlesztjük a motort, mindig találunk új lehetőségeket a teljesítmény növelésére. A Renault kicsit lemaradásból indult a fejlődésben, de kezdjük behozni.

A gyártó által kifejlesztett új MGU-K-t csak a Renault pilótái és Stoffel Vandoorne használják Ausztriában, de a működésével elégedettek voltak a pénteki edzésnapon.

"Az új egység könnyebb, így többet lehet variálni a ballasztsúlyokkal, ami mindig előnyös, mert kedvezőbb helyen lehet az autó tömegközéppontja. Ráadásul valószínűleg megbízhatóbb is az új [MGU-K], mint a régi. Ez win-win szituáció" – mondta Bell.