Vágólapra másolva!
Nem megy könnyen a 2019-es szabálymódosítások bevezetése. Az alapokat április végén ugyan jóváhagyták, a finomhangolás továbbra is folyik. Kérdés, hogy minden csapat elfogadja-e a végeredményt.

A 2019-re tervezett, előzést segítő szabályváltoztatásokat április 30-án elfogadták, azokat azonban meglehetős sietséggel vezeti be az FIA, ezért további egyeztetéseket kell tartani a csapatokkal az esetleges szürke zónák és kiskapuk eltüntetésére.

Az egyszerűsített első szárnyat, fékhűtőket és oldaldobozokat, valamint alacsonyabb és szélesebb hátsó szárnyat hozó 2019-es módosításoktól nem minden csapat volt elragadtatva, többen elkapkodottnak tartották a változtatásokat, míg mások szerint azok nem fogják jelentősen megkönnyíteni az előzést.

A 2019-es szabályoktól azt remélik, hogy az autók közelebbről fogják tudni követni egymást Forrás: AFP/2018 Getty Images/Dan Istitene

„A szabálymódosítások nyilvánosak, mindössze a részleteken dolgozunk még. Az új változatot – amelyet néhány csapat észrevételei miatt készítünk – hétfőn vagy kedden küldhetjük ki – nyilatkozta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója az Autosport kérdésére. – Meglátjuk, hogy mindenki elégedett lesz-e vele."

Mivel április 30-án lejárt a 2019-es szabályok elfogadásának határideje, az új változat jóváhagyásához mind a 10 csapat beleegyezése kell.

Érdekes lesz látni, hogy a módosításokkal nem szimpatizáló istállók közül melyek szavazhatnak a végleges változat ellen, megnehezítve a teljes szabálycsomag bevezetését. „Amennyiben nem fogadják el az új változatot, technikai direktívákat készíthetünk, amelyek tisztázzák az egyeseknek nem teljesen világos részeket" – mondta Whiting.

A versenyigazgató ezzel együtt nem szeretné, ha technikai direktívákat kellene kibocsátaniuk.

„Ez nagyon zavaros lenne. Azt hiszem, mindenki sokkal jobban örülne, ha mindent a szabályokban tudnánk meghatározni. Biztos vagyok benne, hogy így is lesz" – bizakodott Whiting.

A fő vita az autók azon területei körül folyik, amelyeken belül karosszériaelemeket lehet elhelyezni. A csapatok szeretnék, ha ezen a téren az új szabályok összeegyeztethetőek lennének a régiekkel.

A sárgával jelölt területeket érintik a 2019-es szabálymódosítások

„Lényegében ezen folyik a vita, de a fékhűtők is érintettek. Az eredeti elképzelés szerint az első és a hátsó fékhűtőket is ugyanazon logika mentén szabályoztuk volna. Ez néhány csapatnak nem tetszett, úgyhogy nekiálltunk orvosolni a problémát" – részletezte Whiting.

Néhány, a változtatásokat korábban is ellenző csapat továbbra is elégedetlen.

– mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az Autosportnak. – Ezért további szabályokkal, vagy technikai direktívákkal kell rendbe tenni azokat."