Vágólapra másolva!
Paul di Resta a tavalyi győzelme után az idén is az élen végzett a német túraautó-bajnokság (DTM) hungaroringi versenyhétvégéjének első futamán. A korábbi F1-es pilóta az élről rajtolt, a győzelméhez pedig az is kellett, hogy csapattársa elengedje a futam második felében.

A Forma-1-ben a Force Indiával és a Williamsszel is versenyző Paul di Resta a szombati időmérőn 9. pole pozícióját szerezte, majd nem sokkal később 9. győzelmét aratta a DTM-ben. A skót meglehetősen eseménytelen versenyt futott, de egy bravúros előzésre, valamint csapattársa jóindulatára így is szüksége volt a győzelemhez.

Di Resta már az időmérő után is mosolygott, de a futamgyőzelemmel lett teljes az öröme Forrás: Hoch Zwei / Juergen Tap

A rajtot jól kapta el di Resta, viszonylag simán megtartotta az első helyet, mögötte azonban már nem volt ennyire egyértelmű a helyzet, a 2. helyről induló Nico Müller elveszítette a pozícióját Lucas Auerrel szemben, de szinte rögtön vissza tudta szerezni azt. Hátrébb is nagy volt a helyezkedés, Pascal Wehrlein és Timo Glock, di Resta mellett a mezőny másik két korábbi F1-es pilótája megtartotta a rajtrácson elfoglalt 12., illetve 16. helyét.

A DTM-ben futamonként egy kerékcserét kötelezően teljesítenie kell a pilótáknak, hárman pedig már az 1. kör végén úgy döntöttek, hogy meglátogatják a szerelőiket.

Az összetettben vezető Glock a 2., Wehrlein a 3. kör végén vette a bokszutcába az irányt, a Mercedes pilótája pedig pont a BMW-s elé jött vissza, aki lendületből megelőzte. Glock a 15., Wehrlein a 16. helyen haladt ekkor a 18 fős mezőnyben.

Az élen autózók nem kapkodtak ennyire, többen vélhetően fél szemüket a szemerkélő esőn is rajta tartották. Auer a 6. kör végén állt ki, a vezető di Resta pedig a 9. körben szánta el magát a kerékcserére. A skót Auer elé jött vissza, a csapattársa azonban szinte ráesett a hátsó szárnyára, majd a 2-es kanyar felé vezető lejtőn beszúrt a hideg gumikkal küszködő di Resta mellé.

Az összetettben a futam előtt élen álló Glock csak szenvedett Forrás: Hoch Zwei / Juergen Tap/Hoch Zwei/Juergen Tap

A kerékcserék előtt a 2. helyen haladó Müller egy körrel ezután hajtott a bokszba és úgy tűnt, átveszi a virtuális első helyet, a pályára visszatérve azonban Auer őt is rögtön megelőzte.

Di Restának sem tartott sokáig ugyanez, a skót a célegyenes végén kívülről esett be az Audi mellé, majd kisebb koccanással fűszerezve körbeautózta Müllert az egyes kanyarban.

Csak idő kérdése volt, hogy a trió mikor szerzi vissza a kerékcserék előtt elfoglalt vezető helyét, hiszen szépen sorban a többiek is szállingóztak ki a bokszba. Hátrébb Glock és Wehrlein szórakoztatta a közönséget, utóbbi a célegyenes végén próbálta megelőzni a BMW-t, majd a 2-es kanyarban fej-fej mellett haladt a két autó, az ezt követő jobbos azonban Wehrleinnak kedvezett. A Mercedes feljött a 13. helyre, faképnél hagyva az egész futamon csak szenvedő Glockot.

A 22. körben váratlan fordulat történt, az ekkor 4. helyen haladó Auer a 2-es kanyar felé vezető egyenesben a fékre lépett és maga elé engedte di Restát, átadva a skótnak a virtuális első helyet.

A 27. körben, 9 és fél perccel a versenyidő lejárta előtt Mike Rockenfeller is megejtette a kerékcserét, így az élen helyreállt a rend, di Resta visszavette a vezetést.

Di Resta tavaly a 12. helyről nyert, az idén pole pozícióból tette ugyanezt Forrás: Hoch Zwei / Juergen Tap

A végén a címvédő René Rast próbált még meg némi izgalmat csempészni az utolsó körökbe, Müllert szorongatta a 3. helyért, helycsere azonban nem történt. Paul di Resta fél másodperccel Auer előtt szelte át a célvonalat, ezzel pedig megismételte egy évvel korábbi Hungaroringen aratott győzelmét. Wehrlein a 13., Glock pedig csak a 14. helyen végzett, utóbbi ráadásul elveszítette vezető helyét az összetett pontversenyben, miután Gary Paffett állt az élre.

DTM, Hungaroring - Az 1. futam végeredménye

# versenyző csapat hátrány
1. Paul di Resta Mercedes-AMG C 63 DTM 57:13.199
2. Lucas Auer Mercedes-AMG C 63 DTM +00.587
3. Nico Müller Castrol Edge Audi RS 5 DTM +02.236
4. René Rast Audi Sport RS 5 DTM +02.898
5. Edoardo Mortara Mercedes-AMG C 63 DTM +06.695
6. Gary Paffett Mercedes-AMG C 63 DTM +12.166
7. Robin Frijns Aral Ultimate Audi RS 5 DTM +15.009
8. Loic Duval Audi Sport RS 5 DTM +22.754
9. Jamie Green Hoffmann Group Audi RS 5 DTM +25.829
10. Daniel Juncadella Mercedes-AMG C 63 DTM +26.844
11. Mike Rockenfeller Schaeffler Audi RS 5 DTM +27.249
12. Bruno Spengler BMW Bank M4 DTM +34.140
13. Pascal Wehrlein Mercedes-AMG C 63 DTM +37.007
14. Timo Glock Deutsche Post BMW M4 DTM +38.689
15. Augusto Farfus Shell BMW M4 DTM +39.001
16. Marco Wittmann BMW Driving Experience M4 DTM +39.510
17. Joel Eriksson BMW M4 DTM +40.534
18. Philipp Eng Samsung BMW M4 DTM +46.994