Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton ugyan vezeti a pontversenyt, az eddigi teljesítménye azonban szerinte nem lesz elég ahhoz, hogy legyőzze a Ferrarit, amelytől Alain Prost is vb-címet vár. 

Lewis Hamilton az Azeri Nagydíjon idei első győzelmével átvette a vezetést az összetettben, 4 ponttal előzi meg Sebastian Vettelt. A négyszeres világbajnok ennek ellenére nem dől hátra, sőt. Szerinte, ha ő és csapata továbbra is az eddigiekhez hasonlóan teljesít, aligha nyeri meg az idei világbajnokságot.

„Nagyszerű, hogy vezetjük a pontversenyt, de ha így folytatjuk, sok szerencsés versenyre lesz szükségünk ahhoz, hogy az élen maradjunk. Erre pedig nem alapozhatunk a hátralevő tizenhét futamon" – nyilatkozta Hamilton a Marca kérdésére.

Hamilton tudja: javulniuk kell, ha le akarják győzni a Ferrarit Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hz

Az Azeri Nagydíj győztese nem csak az autóban, de saját magában is lát lehetőséget a fejlődésre. „Az autóban ott a tempó, csak jelenleg nem hozzuk ki belőle. Javítanunk kell a teljesítményen, nekem pedig meg kell találnom a ritmusomat."

Ross Brawn osztja Hamilton véleményét. A korábban a Mercedes csapatfőnöki pozícióját betöltő F1-sportigazgató a Globo kérdésére elmondta: a hibrid érában először fordul elő, hogy a Mercedes nem áll technikailag az ellenfelek fölött.

Prost szerint a Ferrari az idén megtörheti a Mercedes sorozatát

A Ferrari utoljára Kimi Räikkönennel nyert egyéni világbajnokságot 2007-ben. Azóta 2008-ban és 2012-ben jártak a legközelebb a végső győzelemhez, mindkétszer az utolsó futamon bukták el a bajnoki címet, sőt, Felipe Massa gyakorlatilag az utolsó kanyarban veszített, bár a Scuderia akkor a konstruktőri trófeát elhódította.

A 2014 óta tartó hibrid érában csak a Mercedes gyári csapata végzett az élen a végelszámolásnál, Lewis Hamilton háromszor, Nico Rosberg egyszer örülhetett az egyéniben.

Prost szerint a Ferrari az idén legyőzheti a Mercedest Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A négyszeres világbajnok Alain Prost azonban úgy véli: újra eljött a Ferrari ideje. A Renault F1-es tanácsadójaként dolgozó francia veterán szerint az idei szezonban minden adott ahhoz, hogy a maranellóiak ismét felérjenek a csúcsra.

– nyilatkozta a Scuderiánál 1990-ben és '91-ben versenyző francia az olasz Autosprintnek. – A télen úgy tűnt, a Mercedes és a Red Bull kicsit előrébb jár, de aztán kiderült, hogy a Ferrari gyors az időmérőkön és a gumikat is jól kezeli, ráadásul Räikkönen is Vettel szintjén teljesít, ami nagy segítség nekik. Azt hiszem, az idén bajnokok lehetnek."

A motorfejlesztés terén sokat javult a Ferrari, bár a füstölés gyanút ébreszt Forrás: NurPhoto/Joan Valls/Urbanandsport/NurPhoto/Joan Valls

Noha kívülről jelentős változások láthatóak a Ferrari idei konstrukcióján, Prost szerint a legnagyobb fejlődést a motorral érték el. „Úgy gondolom, a motorral többet léptek előre, mint a kasztnival" – vélekedett a legenda, de

Prost nem csak a Ferrari feltámadása miatt számít kiélezett küzdelemre, szerinte Hamiltonnak nem csak Vetteltől kell tartania az idén.

„A Mercedes, a Ferrari és a Red Bull összesen hat pilótája minden körülmények között versenyképes. Ez nehezebbé teszi Hamilton helyzetét, aki korábban többnyire csak egy versenyzővel kellett megküzdjön a világbajnoki címért. Most, hogy már négy-öt pilótával kénytelen harcolni, máshogy kell kezelnie a versenyeket. Számunkra mindenesetre izgalmas lesz."

Az ellenfelek megkérdőjelezik a Ferrari szabályosságát

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az Azeri Nagydíj után megtiltotta a csapatoknak, hogy az időmérő alatt olajjal töltsék fel a kenőanyagrendszert, vagy a kiegészítő tartályokat. Noha a szövetség leszögezte, nem talált szabálytalanságot, csupán megelőző jelleggel hozta meg ezt az intézkedést, sokan továbbra is arra gyanakodnak, hogy a Ferrari füstöt eregető motorjai állnak a háttérben.

„Az FIA Kínában megvizsgálta a Ferrarit és tanulmányozta az autó olajrendszerének rajzait" – írta Michael Schmidt, az Auto Motor und Sport tudósítója, aki úgy tudja, hogy a szövetség emberei mindent szabályosnak találtak.

Górcső alá vették a riválisok a Ferrari technikai megoldásait Forrás: DPPI/Dppi

Ez azonban még nem minden, a szaklap szerint ugyanis a Red Bull azt állítja: a Ferrari visszapillantóinak formája nem tesz eleget a szabályoknak, a Mercedesnek pedig a vörösök akkumulátorával kapcsolatban vannak kétségeik, szerintük ugyanis az többet tölt vissza az engedélyezett 4 megazsúlnál.

Schmidt szerint ezek a témák foglalkoztatják majd az F1-es közvéleményt a következő hetekben, valamint az, hogy Lorenzo Sassi, a Ferrari korábbi motorfőnöke elképzelhetőnek tartja, hogy a Scuderia a turbógázokkal is trükközik, azokat a hátsószárnyra irányítva nyerve további leszorítóerőt.