Bőven adtak munkát a sportfelügyelőknek a pilóták az Azeri Nagydíj során, hiszen a verseny elején egymást érték a balesetek, később a DRS elromlása okozott fejtörést, végül a Red Bullok balesete miatt kellett rendet tenni. Egy kivétellel minden esetben elmaradt a szigorú megtorlás.
A legjobban talán Sergio Pérez aggódhatott, miután a váratlanul megszerzett 3. helye után őt is magukhoz szólították a bakui sportfelügyelők, mert helytelenül használta a DRS-t a futam során. A DRS zónák előtt érzékelők révén állapítják meg, hogy egy adott pilóta nyithatja-e a hátsó szárnyát, a bakui futam alatt ez a rendszer betegeskedett.
A pilótáknak ezért bizonyos esetekben a csapatuk segítségével, de alapvetően önállóan kellett eldönteniük, hogy használják-e a DRS-t, és Pérez kétszer is úgy használta az eszközt, hogy arra nem volt jogosult. Az FIA képviselői mégis megkegyelmeztek neki. Elfogadták, hogy a DRS manuális működtetéséhez számos beállítást meg kell változtatni, rádiós „távsegítséget” is igénybe véve.
Ebben az esetben felvillant a DRS lámpa [a kormányon] és mivel ez volt az első alkalom, hogy a pilótának manuálisan kellett működtetni az eszközt, némi félreértés alakult ki a folyamat terén,
és a pilóta helytelenül aktiválta a rendszert – írta az FIA közleménye. – Ez viszont csak kétszer történt meg, mindkét alkalommal rövidtáv erejéig, mielőtt a pilóta észrevette a hibát. A sportfelügyelők elfogadták, hogy a helytelen használat során [Pérez] egyetlen autót sem előzött meg.” Aggódhattak a Red Bull pilótái is, ők egy-egy megrovással megúszták a bakui balesetüket.
Nem volt ilyen szerencsés Szergej Szirotkin, aki pont Pérez autójának ment neki a rajt után, majd pár méterrel később feladta az Azeri Nagydíjat és a baleset okozásáért a sportfelügyelők nagyrészt őt hibáztatták. Szirotkin három rajthelyes büntetést kapott Barcelonára és két büntetőpontot is beírtak neki.
Két pontot kapott Kevin Magnussen is, miután a versenyen kiosztott 10 másodperces időbüntetés nem befolyásolta a sorrendet.
A dán pilóta Pierre Gasly autójának ment neki a verseny végi újraindításnál. A sportfelügyelők szerint „kiszámíthatatlanul és szükségtelenül” manőverezett az autójával, ezért mindketten visszaestek a mezőnyben. Magnussen már 8 büntetőpontnál jár, aki 12 pontot összeszed 12 hónap alatt, egy futamra eltiltják.