Az előző három futam alatt másodszor távozik nulla ponttal a helyszínről a Red Bull csapata, miután Daniel Ricciardo nekiment csapattársa, Max Verstappen autójának az Azeri Nagydíjon, így mindketten a bukótérben fejezték be a versenyt. A két pilóta többször is összeért a futamon, de a 41. körben már nem volt menekvés, mindketten kiestek.
A futamot Ricciardo kezdhette előrébb, de Verstappen már a verseny elején megszerezte tőle a 4. helyet és bár az ausztrál pilóta többször is támadta őt, kemény csatában sokáig maga mögött tudta tartani az ellenfelét. Ricciardo végül az elhalasztott kerékcseréjük előtt Verstappen elé került, így hamarabb ultralágy gumikat kaphatott, a boxkiállás után Verstappen mégis újra előrébb járt nála.
Ricciardo viszont újra támadott, de a célegyenes végén nekiment Verstappennek, így mindkettejük versenye befejeződött. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke eleinte nem is akart nyilatkozni az esetről a Sky Sportsnak, később azonban megértően beszélt az esetről a sajtónak.
„Mindketten elismerik, hogy ezt ma elszúrták és a csapat minden tagjától bocsánatot fognak kérni – mondta Horner. – Engedjük őket versenyezni, akár kerék a kerék ellen is. Beszéltünk velük arról, hogy hagyjanak helyet egymásnak, ez a vége annak, ha a két srác a saját kezébe veszi a dolgokat, és ennek nem lett volna szabad megtörténnie.”
Horner elárulta, már az első csörték után figyelmeztették a pilótákat, hogy nyugodjanak le, de nem akartak beavatkozni a versenybe. Mindkettejüket egyszerre hibáztatta a kiesések miatt, de kijelentette, ezután is engedik küzdeni a pilótáikat. „Emlékeztettük őket arra, hogy elég jól fizetjük őket és a csapat érdekeit kell a szívükön viselniük. Ezt világosan a tudtukra adtuk.”
A dorgálást valószínűleg felfogták a versenyzők is, mert mindketten a csapatot ért veszteség miatt keseregtek és nem kezdték el egymásra hárítani a felelősséget. „Nagyon erős volt a szélárnyék, a tempónk igen hasonló volt és mindig is nagyon közel voltunk egymáshoz. Előtte keményen, de sportszerűen küzdöttünk” – vélte Verstappen.
„Nem jó, ami utána történt. Volt már ilyen, az ember tanul ebből és próbálkozik, hogy ne ismétlődjön meg. Megbeszéljük, aztán majd meglátjuk, mi lesz” – összegzett és leszögezte, hogy nincs baja Ricciardóval. „A versenyzők minden centiért megküzdenek. Nagyon fair módon kezeljük egymást, rögtön megbeszéltük a történteket.”
A két pilóta csörtéje az első Safety Car utáni újraindítás óta tartott, Ricciardo ekkor veszítette el a pozícióját Verstappennel szemben. Itt kezdődtek a gondjai, elismerte, hogy nem volt elégedett a helyezkedésével, mert túl sok helyet hagyott Verstappennek, hogy megelőzze őt, később ezért sem tudott ideális tempót autózni.
„Amikor végre megelőztem Maxot, a tiszta pályán elég gyorsak voltunk – mondta. – A szuperlágy borzalmas volt az újraindításnál, de utána egész jól működött, de sohasem volt eléggé szabad a pálya előttünk. A boxba bevezető köröm során forgalomba kerültem, aztán Max mögénk vágott és megint ugyanaz volt a helyzet, mint előtte. Átnézzük, hogy tudnánk-e valamit másként csinálni.
A balesettel kapcsolatban hozzátette: „Úgy gondoltam, hogy lesz hely a belső íven, és amikor elszántam magam, már ott kellett maradnom.” Ezzel részben az FIA is egyetértett, de Ricciardót sem mentették fel teljesen a felelősség alól. Mindkét Red Bull-pilóta figyelmeztetést kapott.
„Mindkét pilóta hozzájárul a balesethez – áll az FIA közleményében. – A 33-as autó vezetője [Verstappen] két kormánymozdulatot is tett, mindkettő viszonylag csekély volt. A 3-as [Ricciardo] elismerte, hogy túl későre hagyta a balra megkezdett előzési manőverét. A sportfelügyelőknek nyilvánvaló, hogy bár a baleset a 33-as autó mozgásából fakadt, a 3-as is hozzátett a helyzethez.”
A balesettel kapcsolatban hozzátette: „Úgy gondoltam, hogy lesz hely a belső íven, és amikor elszántam magam, már ott kellett maradnom.” Ezzel részben az FIA is egyetértett, de Ricciardót sem mentették fel teljesen a felelősség alól. Mindkét Red Bull-pilóta figyelmeztetést kapott.
„Mindkét pilóta hozzájárul a balesethez – áll az FIA közleményében. – A 33-as autó vezetője [Verstappen] két kormánymozdulatot is tett, mindkettő viszonylag csekély volt. A 3-as [Ricciardo] elismerte, hogy túl későre hagyta a balra megkezdett előzési manőverét. A sportfelügyelőknek nyilvánvaló, hogy bár a baleset a 33-as autó mozgásából fakadt, a 3-as is hozzátett a helyzethez.”