Lewis Hamilton szokatlan körülmények között szerezte meg idei első győzelmét, miután a 2. helyről rajtolva nem tudott lépést tartani Sebastian Vettellel, sőt, a kerékcserék idején még Valtteri Bottas is elé került. Bottast a Mercedes meglepően sokáig kint tartotta a rajttól kezdve használt szuperlágy abroncsokkal és végül ez majdnem a győzelmet jelentette a számára.
Bottas még mindig az élen állt, amikor a két Red Bull összeütközött a célegyenes végén, így az első és egyetlen kerékcseréjét a Safety Car-fázis során hajthatta végre. Ekkor ultralágy abroncsokat kapott, és erre a mögötte haladó Vettelnek és Hamiltonnak is reagálnia kellett, így Bottas megtarthatta a vezetést, ráadásul azt is átvészelte, hogy az újraindítás után Vettel bevetődött mellé.
A német pilóta az elbaltázott támadás miatt visszaesett Hamilton és Kimi Räikkönen mögé is. Ekkor úgy tűnt, Bottas simán megnyeri a versenyt, de áthajtott egy letört alkatrészdarabon és a célegyenes végén defektet kapott. Be sem tudta fejezni a futamot, így a pálya szélén kellett néznie, ahogy Hamilton célba ér és megnyeri a versenyt.
A brit pilóta sportszerűen kiemelte Bottas érdemeit és elismerte, hogy ez a győzelem az övé lett volna.
„Ez egy igazán kellemetlen érzés – ismerte el Hamilton. – Valtteri érdemelte a győzelmet, mert kiválóan versenyzett. Nagyon szenvedtem ma, úgyhogy hihetetlenül hálás vagyok a győzelemért. Miután kiszálltam az autóból és letudtam az interjút, rögtön felkerestem Valtterit, ezért is késtem a dobogóról” – magyarázta.
Bottas valóban kivételesen sokáig, 41 körig óvta a rajt előtt felszerelt szuperlágy abroncsait, így helyzetbe hozta magát a győzelemért. Lényegében ugyanazt a trükköt használták ki, amit Vettel is Melbourne-ben, de ehhez az is kellett, hogy a Ferrari és Hamilton is kiálljon másodszor kereket cserélni.
Valtterinél szerintem csak Daniel [Ricciardo] és Max [Verstappen] érzi rosszabbul magát. Ez az ő győzelme volt
– mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sportsnak. – Az újraindítás után meglógott, de ráhajtott egy hatalmas törmelékre. Együtt érzek vele. A stratégiát menet közben találtuk ki, mert nem lehet tudni, hogy a gumik mennyit bírnak majd. Ő viszont egyre gyorsabb volt és akár a végéig is kint hagyhattuk volna őt a pályán.”
Wolff szerint egy kis esélyük akkor is volt a győzelemre, ha szokványosabb stratégiát követnek, de úgy vélte, minél tovább maradtak kint Bottasszal, annál nagyobb esélyük volt, hogy hasznot húznak a Safety Car esetleges megjelenéséből. Elismerte azonban, hogy
a Mercedes tempója továbbra is kívánnivalót hagy maga után.
„Ez nem változtat a helyzeten, hogy egyelőre kissé hátrányban vagyunk, de szerintem Lewis most visszakapta a melbourne-i győzelmét. Barcelona érdekes lesz, mert a tesztelésen mi voltunk ott a leggyorsabbak, viszont sok munka vár ránk minden téren, mert pillanatnyilag a Ferrari a leggyorsabb a pályán.”
Niki Lauda, a Mercedes ügyvezetői jogkör nélküli elnöke azért háborgott, hogy a sportbírók miért nem takarítottak fel rendesen a hosszú Safety Car-fázis során. A finn pilóta azt mondta, kell egy sör, hogy lenyugodjon.
Erre nehéz bármit is mondani, mindenki látta, hogy mi történt. Ez nagy balszerencse
– vélte Bottas. – Lehet, hogy legurítok 10 korsó sört, aztán jól leszek. Majd megemésztem, ez a versenyzés része, de most nagyon fáj. Nehéz utcai pályán versenyezni, ha sok a baleset. Fogalmam sem volt arról, hogy átmentem valamin, nem is hallottam semmit.”