Vágólapra másolva!
A belgiumi Spa és a Japánban lévő Szuzuka szerződése az idén lejár, sürgősen hosszabbítani kell, hogy a versenynaptárban maradhassanak. Bőven akad jelentkező a helyükre.

Az F1-es pilóták döntő többségének a belgiumi Spa-Francorchamps vagy a Japánban található Szuzuka a kedvenc pályája, hiszen a vonalvezetésük nagy kihívás elé állítja őket a beállítások és a tempó terén is. Bár az utóbbi években e két helyszín nem feltétlenül a legizgalmasabb futamokat rendezte, általában a közönség is kedveli a történelmi jelentőségű pályákat.

Noha Spa és Szuzuka a versenynaptár elmaradhatatlan részeinek tűnik, anyagi megfontolásból Bernie Ecclestone korábban elhagyta őket hosszabb-rövidebb időre és most is hasonló veszély leselkedik rájuk. A Racefans megtudta, hogy a két pályának egyelőre nincs szerződése, hogy 2019-től megrendezhessék a Belga Nagydíjat és a Japán Nagydíjat.

A spái pályát rögtön megismerni Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

Bajban van a Német Nagydíj ügye is, mert bár az idei naptárban ismét szerepel a Hockenheimring, jövőre továbbra sem biztosított, hogy a Stuttgarthoz közeli vagy a belga határ szomszédságában fekvő Nürburgring megtartja a versenyt. Hockenheim szerződése is kifut 2018 végén.

Az F1 tulajdonosa, a Liberty Media korábban azt ígérte, megvédik a sportág bölcsőjét jelentő európai futamokat, de közben Silverstone is felmondta a szerződést a Brit Nagydíj megrendezésére, így egyre nagyobb krízis alakul ki. Szerencséjük, hogy jelentkezők így is akadnak, hiszen

a hollandok egyre jobban szeretnének hazai futamot Max Verstappennek és Koppenhága is érdeklődik egy utcai verseny iránt.

Joe Saward szakblogger a Kínai Nagydíj utáni jegyzetében elárulta, hogy az 1985-ben leállított Holland Nagydíj esetleges visszatérése pont a belgáknak fájna a legjobban, állítólag Spában nem szeretnék, ha közeli konkurenciájuk lenne. Arról nem érkezett hír, hogy mi a helyzet Ázsiában, de a 2020-ra tervezett Vietnámi Nagydíj akár Japán számára is kedvezőtlen lehet.

Szuzukában is hatalmas a tempó Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit/Hoch Zwei

Hanoi belépése elősegítheti a versenynaptár átrendezését is. Saward szerint 2019-ben az Ausztrál Nagydíj után szünet nélkül Bahrein következhet, aztán a Kínai GP-t is párba állítanák egy másik futammal, talán Bakuval, 2020-tól pedig a szinte kínai futamként kezelt vietnámi fordulóval. A Liberty Media célja, hogy előbb-utóbb az egy időzónában lévő futamokat egymás után rendezhessék meg.

Ez az érvényben lévő szerződések miatt nehéz, de elengedhetetlen a versenyek számának növelése érdekében.

Saward úgy tudja, hogy Ausztrália legalább 2023-ig az idénynyitó maradhat és 2021-ig Abu-Dzabi lehet a szezonzáró rendezője. Az időjárás miatt nem igazán lehet az ideinél korábban rendezni az ázsiai futamokat, ráadásul egyéb, világszintű sportesemények időpontjait is figyelembe kell venniük, így továbbra is nehéz feladat marad a versenynaptár átrendezése.