Vágólapra másolva!
Hiába igazolta le a Williams a Mercedes korábbi technikai igazgatóját, még Paddy Lowe vezetésével sem tudták lemásolni az Ezüstnyíl hűtőrendszerét.

Az idei szezon legnagyobb csalódása a nagy múltú Williams-csapat szereplése. A tavaly végleg nyugdíjazott Felipe Massa szerint a vesszőfutás a pénzhajhászás következménye, az Auto Motor und Sport viszont ennél racionálisabb magyarázatot is adott arra, hogy a grove-i istálló új autója miért volt lassabb (!) 1,3 másodperccel az elődjénél a Bahreinben és fél másodperccel Kínában.

A kiugróan gyenge sivatagi forma már sejteti, hogy az FW41-es egyik fő problémája a hűtőrendszer körül keresendő, hiszen Sanghajban, Melbourne-ben és az előszezoni teszteken is jóval hűvösebb volt a bahreini forróságnál. A szaklap szerint a grove-i istálló ott siklott félre, hogy Paddy Lowe, a csapat technikai igazgatója le akarta másolni az Ezüstnyilak hűtési megoldását.

Túl szűk lett a Williams hátulja Forrás: Williams Racing

Lowe tavaly csatlakozott a Williamshez a Mercedestől, az idei az első autó, ami az ő irányítása alatt készült és már a bemutató alkalmával kiadott rendereken látható volt a Mercedes-hatás az orrkúpon kialakított S-csatorna révén. A fő gondot viszont az okozza, hogy a gyári Mercedes hűtőrendszere kompaktabb és összetettebb, mint az ügyfeleké, ez az idei autón is szembetűnő.

A szűkebb hátsó rész aerodinamikai szempontból kedvezőbb, de gondot okoz a hűtés terén, ezzel küszködött a McLaren is a teszteken.

„A legnagyobb probléma a különböző alkatrészek hőmérsékleteinek kiegyensúlyozása. Az egyik több, a másik kevesebb hűtést igényel – írja a lap elismert tudósítója, Michael Schmidt. – A Williams elhibázta a másolást és a lemezek alatt túl nagy a forróság, ezért nyílásokra van szükség, ami csökkenti a leszorítóerőt, különösen hátul.”

Lowe-nak nincs sok oka az optimizmusra Forrás: LAT Images/Glenn Dunbar

Lowe szerint a hibát csak több lépcsőben lehet kijavítani. Egy, a lapnak névtelenül nyilatkozó csapattag 8 tizedmásodpercre becsülte a gyorsulást, ha úrrá lesznek a problémán. Ezt leghamarabb a Spanyol Nagydíjra várhatják, így Bakuban nem bízhatnak abban, hogy megismétlik Lance Stroll tavalyi, szintén nagy szerencsével elért dobogós helyét. Lance Stroll szerint

Lowe viszont elárulta, már Kínában is bevetettek új alkatrészeket a helyzet kezelése érdekében, és bár egyelőre nem észlelhető a javulás, ő már látja az irányt. „Az időmérőre már tettünk némi előrelépést. A harmadik szabadedzés alapján reménykedtünk, hogy legalább az egyik autónkat bejuttathatjuk a Q2-be. Erről éppen lecsúsztunk, de elindultunk egy úton és már most is lehet némi optimizmust tapasztalni.”