Társoldalunk:

Az önkritikus Renault lemaradása nőtt az élmezőnytől

2018.04.22. 12:48

Ahelyett, hogy megkezdték volna a felzárkózást, még távolabb kerültek a Ferraritól, a Mercedestől és a Red Bulltól. Remélik, hogy később megfordul a tendencia.

A Forma-1 középmezőnyében egyelőre zavarosak az erőviszonyok, egyik csapat sem tudott elszakadni ebből a bolyból, hogy a három nagy "szökevény", a Ferrari, a Mercedesé a Red Bull nyomába eredjen. A Renault gyári istállójának ez lett volna a terve, de az eddigi versenyek közül csak a kínain mutattak egyértelműen jobb tempót összes közvetlen riválisuknál.

A műszaki részleget vezető Bob Bell nem kertelt: elismerte, hogy ennél jóval többet vártak. "Csalódottak vagyunk, hogy nem tartunk előrébb. Bíztunk benne, hogy a köridőkben közelebb kerülünk a három élcsapathoz a tél folyamán. Nem sikerült, sőt, valamelyest ők növelték az előnyüket" – nyilatkozta.

Nem végeztünk elég jó munkát, nem voltunk olyan ügyesek, mint ők az autó tervezésénél és a fejlesztésénél."

A Renault-t vigasztalhatja, hogy a kicsit túlsúlyos autóval sokkal jobb eredményekkel indították a szezont, mint tavaly. Egy éve három futam után csak 2 ponttal álltak, most már 25-nél tartanak, amivel az 5. helyet foglalják el a konstruktőri tabellán a McLaren mögött. 

A Renault-nak egyelőre nem az élmezőnyre kell figyelnieForrás: DPPI/Antonin Vincent

Bell úgy érzi, reális esélyük van rá, hogy közelebb lépjenek a három élcsapathoz. "A csökkenő haszon törvénye alapján mi könnyebben javíthatunk [az autó teljesítményén], mint ők" – mondta.

Sainz még tanul

A Renault pilótái közül Nico Hülkenberg a három versenyből hármon, Carlos Sainz kétszer ért célba pontszerző helyen, de mindig a németé volt a jobb eredmény. A csapatot irányító Cyril Abiteboul hiszi, hogy a fiatal spanyol hamarosan felnő rutinosabb csapattársa szintjére.Az érintett elismeri, van mit tanulnia tőle. "Vannak kis trükkjei, amitől nagyon gyors az időmérőkön. Én ezekkel még csak ismerkedek és alkalmazkodok hozzájuk" – nyilatkozta Sainz Hülkenbergről.

Sainz a sanghaji pályánForrás: AFP/Johannes Eisele

"Neki ráadásul egy évvel több tapasztalata van az autóról. Ez segíti a felkészülésben, mert a tavalyi futam alapján tudja, hogyan reagál a beállítások és a vezetési stílus megváltoztatására."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK