A Red Bull a Renault példáját állította a Honda elé

F1 - CHINA GRAND PRIX 2018 CHINE CIRCUIT F1 FORMULE 1 FORMULE UN GP GRAND PRIX RACE
03 RICCIARDO Daniel (aus), Aston Martin Red Bull Tag Heuer RB14, action 11 PEREZ Sergio (mex), Force India F1 VJM11, 55 SAINZ Carlos (spa), Renault Sport F1 Team RS18, action start, depart, during 2018 Formula 1 FIA world championship, China Grand Prix, at Shanghai from April 12 to 15 - Photo DPPI
Vágólapra másolva!
Ricciardo és a Red Bull kínai győzelme után sem dőlhetnek hátra a Renault mérnökei, céljuk a Ferrari és a Mercedes utolérése. A Red Bull megüzente a Hondának: csak akkor váltanak, ha utolérik a Renault-t.

Daniel Ricciardo és a Red Bull sanghaji sikere révén a motorpartnerük, a Renault is feliratkozott a győztesek listájára. A bikás istálló hamarabb nyert futamot idén, mint a világbajnoki címvédő Mercedes, de a Red Bull további sikerei erősen függenek a Renault következő fejlesztéseinek eredményességétől.

„[A Kínában aratott győzelem] a megerősítése annak, amit én már a barcelonai tesztek óta éreztem. Tudtam, hogy a motor normál versenyhelyzetben képes a futamgyőzelemre, amit most már alá is támasztottunk – nyilatkozta a Renault F1-es vezetője, Cyril Abiteboul a RACER-nek. – Ráadásul egy

Cyril Abiteboul (balra) és Christian Horner a bahreini rajtrácson. A Renault Sport főnökének végre nem kellett magyarázkodnia a Kínai Nagydíj után Forrás: AFP/Picture-Alliance/Hoch Zwei

Abiteboul hozzátette: „Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne kellene tovább dolgoznunk az időmérős teljesítményünkön. Kínában, sőt már Bahreinben is fejlődtünk valamennyit ezen a téren, de még nem eleget ahhoz, hogy megrángassuk a Ferrari és a Mercedes bajuszát."

Az AS spanyol sportnapilap közben arról számolt be, hogy a Renault komoly motorfejlesztést tervez a Kanadai Nagydíjra. A lap úgy tudja,

a Montrealra elkészülő hajtómű 30 lóerőt, köridőre átszámítva 3 tizedmásodpercet jelent majd a Red Bull, a Renault és a McLaren számára.

A fejlesztésnek köszönhetően a Renault-erőforrás teljesítménye meghaladja a 950 lóerőt, miközben a Mercedes és a Ferrari már az 1000 lóerős álomhatárt ostromolja.

A Renault szerint versenyben már ki tudják hívni a Ferrarit és a Mercedest, de az időmérős tempón még javítaniuk kell Forrás: DPPI/Dppi

A Forma-1 negyedik motorszállítója, a Honda rosszul szerepelt Kínában (a Toro Rosso pilótái, Gasly és Hartley egymást ütötték ki a versenyből), a Bahreini Nagydíjon viszont a francia tehetség 4. lett, ami optimizmussal töltötte el az olasz gárdát és a japán motorgyártót. Az AS úgy tudja,

a Red Bull „megüzente a Hondának, hogy csak akkor váltanak jövőre a motorjaikra, ha utolérik a Renault teljesítményét."

A Red Bull jelen állás szerint két lehetőség közül választhat 2019-re: maradnak a Renault-val (a két fél között zajló folyamatos szócsaták alapján ennek kisebb a valószínűsége), vagy átveszik a Hondát a fiókcsapatuktól, a Toro Rossótól.

A Red Bull közben árgus szemekkel figyeli a Honda fejlődését a Toro Rossónál Forrás: Red Bull Content Pool

A 2021-es motorszabályok bevezetésekor az Aston Martinnal bővülhet a Red Bull lehetőségeinek köre. A tradicionális brit gyártó már többször utalt rá, hogy a megfelelő körülmények mellett hajlanak egy 1,6 literes F1-es turbó-hibrid erőforrás kifejlesztésére.