Társoldalunk:

A Red Bull a Renault példáját állította a Honda elé

2018.04.18. 10:49

Ricciardo és a Red Bull kínai győzelme után sem dőlhetnek hátra a Renault mérnökei, céljuk a Ferrari és a Mercedes utolérése. A Red Bull megüzente a Hondának: csak akkor váltanak, ha utolérik a Renault-t.

Daniel Ricciardo és a Red Bull sanghaji sikere révén a motorpartnerük, a Renault is feliratkozott a győztesek listájára. A bikás istálló hamarabb nyert futamot idén, mint a világbajnoki címvédő Mercedes, de a Red Bull további sikerei erősen függenek a Renault következő fejlesztéseinek eredményességétől.

„[A Kínában aratott győzelem] a megerősítése annak, amit én már a barcelonai tesztek óta éreztem. Tudtam, hogy a motor normál versenyhelyzetben képes a futamgyőzelemre, amit most már alá is támasztottunk – nyilatkozta a Renault F1-es vezetője, Cyril Abiteboul a RACER-nek. – Ráadásul egy

olyan pályán arattunk sikert, ami a hosszú egyenesek miatt eléggé érzékeny a motorerőre. Most már versenyben vagyunk [a Ferrarival és a Mercedesszel]."

Cyril Abiteboul (balra) és Christian Horner a bahreini rajtrácson. A Renault Sport főnökének végre nem kellett magyarázkodnia a Kínai Nagydíj utánForrás: AFP/Picture-Alliance/Hoch Zwei

 Abiteboul hozzátette: „Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne kellene tovább dolgoznunk az időmérős teljesítményünkön. Kínában, sőt már Bahreinben is fejlődtünk valamennyit ezen a téren, de még nem eleget ahhoz, hogy megrángassuk a Ferrari és a Mercedes bajuszát."

Az AS spanyol sportnapilap közben arról számolt be, hogy a Renault komoly motorfejlesztést tervez a Kanadai Nagydíjra. A lap úgy tudja,

a Montrealra elkészülő hajtómű 30 lóerőt, köridőre átszámítva 3 tizedmásodpercet jelent majd a Red Bull, a Renault és a McLaren számára.

A fejlesztésnek köszönhetően a Renault-erőforrás teljesítménye meghaladja a 950 lóerőt, miközben a Mercedes és a Ferrari már az 1000 lóerős álomhatárt ostromolja.

A Renault szerint versenyben már ki tudják hívni a Ferrarit és a Mercedest, de az időmérős tempón még javítaniuk kellForrás: DPPI/Dppi

A Forma-1 negyedik motorszállítója, a Honda rosszul szerepelt Kínában (a Toro Rosso pilótái, Gasly és Hartley egymást ütötték ki a versenyből), a Bahreini Nagydíjon viszont a francia tehetség 4. lett, ami optimizmussal töltötte el az olasz gárdát és a japán motorgyártót. Az AS úgy tudja,

a Red Bull „megüzente a Hondának, hogy csak akkor váltanak jövőre a motorjaikra, ha utolérik a Renault teljesítményét."

A Red Bull jelen állás szerint két lehetőség közül választhat 2019-re: maradnak a Renault-val (a két fél között zajló folyamatos szócsaták alapján ennek kisebb a valószínűsége), vagy átveszik a Hondát a fiókcsapatuktól, a Toro Rossótól.

A Red Bull közben árgus szemekkel figyeli a Honda fejlődését a Toro RossónálForrás: Red Bull Content Pool

A 2021-es motorszabályok bevezetésekor az Aston Martinnal bővülhet a Red Bull lehetőségeinek köre. A tradicionális brit gyártó már többször utalt rá, hogy a megfelelő körülmények mellett hajlanak egy 1,6 literes F1-es turbó-hibrid erőforrás kifejlesztésére.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK