Vágólapra másolva!
A világbajnoki éllovas kifogásolta, hogy miért volt szükség a biztonsági autóra, ami áttételesen tönkretette a versenyét a Kínai Nagydíjon. Az FIA szerint ezt ők nem mérlegelik.

A szezon első két versenyéhez hasonlóan a Kínai Nagydíjon is fontos szerepet játszott a sportfelügyelők döntése a virtuális és a valódi Safety Car használata kapcsán. A biztonsági autót ezúttal a Toro Rossók ütközése, pontosabban a pályán maradó törmelékek miatt kellett beküldeni.

Ezzel elolvadt az élmezőny előnye és a későbbi győztes Daniel Ricciardo, valamint csapattársa, Max Verstappen új gumikra válthatott, így előnybe került az utolsó 20 körre. Ricciardo tiszta előzésekkel átvette a vezetést és pályafutása során hatodszor is felállhatott a dobogó legfelső fokára, Verstappen viszont először Lewis Hamiltonnal, majd Sebastian Vettellel is összeakadt, ami a német pilóta visszaeséséhez vezetett.

A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, szurkolók
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Charlie Whiting
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Nico Rosberg, Niki Lauda, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, címlapi
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Safety Car
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Haas F1 Team
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Esteban Ocon, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Parc Fermé
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Chris Gent, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, szurkolók
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Charlie Whiting
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Nico Rosberg, Niki Lauda, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, címlapi
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Safety Car
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Haas F1 Team
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Esteban Ocon, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Parc Fermé
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Chris Gent, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, szurkolók
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Charlie Whiting
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Nico Rosberg, Niki Lauda, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, címlapi
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Safety Car
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Haas F1 Team
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Esteban Ocon, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Parc Fermé
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Chris Gent, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari

Vettel a leintés után kifogásolta, hogy miért volt szükség a biztonsági autóra és azt miért úgy küldték be, hogy a futamon akkor még élen álló Valtteri Bottas és ő maga már nem tudott kereket cserélni, a mögöttük haladóknak viszont erre még lehetősége nyílt. Charlie Whiting, az FIA F1-es versenyigazgatója elmondta, ő vészhelyzetben nem mérlegeli, hogy ki, hol tart a pályán.

– nyilatkozta Whiting. – A törmelék nagy területen szóródott szét és várni akartam, amíg az autók felsorakoznak a Safety Car mögött, mielőtt kiküldtem volna a sportbírókat – magyarázta, hogy miért tartott sokáig a takarítás. – Még a Safety Car tempója mellett sem biztonságos, hogy a sportbírók nagy távolságot megtegyenek [a pályán].”

Vettelt ellenfele, Verstappen forgatta meg Forrás: Imaginechina/Zhou junxiang - Imaginechina/Zhou Junxiang

Whiting elárulta, nem érti, hogy Vettel miért vetette fel ezt a problémát, mert szerinte évek óta változatlanok az eljárások és „tudjuk, hogy minden beavatkozásnak lesznek nyertesei és vesztesei. Nincs időnk kitalálni, hogy ez éppen kinek árt és használ, és ez nem is a feladatunk.”

„Tudom, hogy ilyenkor is egy valós kör tempójának 30%-val hajtanak, de még az is elég gyors és nem vagyok biztos abban, hogy a pilótákban meg lehet bízni, hogy helyesen viselkednek majd.”

Vettel értékelte Verstappen gesztusát

Vettel a futam után elárulta, meg sem próbálta feltartani az új, lágy gumikon sokkal gyorsabb Red Bullokat, Verstappen mégis kiforgatta őt a Toro Rossók balesetének helyszínén, a 14-es kanyarban. Az autóból kiszállva Verstappen rögtön elnézést kért tőle és Vettel értékelte, hogy ellenfele beismerte a hibáját. „Azt mondtam neki,

– nyilatkozta. – Mázlija volt, hogy tovább tudott menni, de ez felesleges volt. Szerintem ő is megértette ezt. Fegyelmezett volt és rájött, hogy ezt elszúrta. Ez már nem az életkor kérdése, elég versenyt lefutott már. Hátszél volt ott az egész versenyen, de 41 kör után már tudni kellene, hogy ott trükkös megállni. Előfordul az ilyen, de értékelem, hogy rögtön megkeresett. Mondtam neki, hogy ezt így kell rendezni, szemtől szemben, nem a sajtóban felfújva a dolgokat.”