Társoldalunk:

Vettel elképesztő izgalmakkal húzta be a győzelmet Bahreinben

2018.04.08. 16:55

A B-tervre váltva épphogy kibekkelte a jobb állapotú gumikon nagyot hajrázó Bottas támadását. Räikkönen kerékcseréjét megint elrontották és a finn kiesett, az egyik Ferrari-szerelőt ráadásul kórházba kellett szállítani. A sokat panaszkodó Hamilton a 3. helyre jött fel a rajtbüntetés után.

2004, azaz Michael Schumacher utolsó vb-címének éve óta először indította a szezont két győzelemmel a Ferrari, amely a szerencsés melbourne-i siker után Bahreinben önerőből szerezte meg az első helyet. Menet közben azonban taktikát kellett váltaniuk, hogy a pole pozícióból induló Sebastian Vettel megtartsa az 1. helyet, és ez kis híján visszaütött;

a németnek az utolsó körökben elképesztő bekkelést kellett bemutatnia az elhasznált gumikon Valtteri Bottasszal szemben.

A Mercedes ugyanis alapból egyetlen kerékcserével operált, s bár a finn gyakorlatilag ugyanakkor kapott új abroncsokat, mint Vettel, ő kisebb meglepetésre a közepes, tartósabb keveréket kapta meg.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

Vettel a viszonylag kényelmes, 6 másodperc körüli előnye birtokában így nem nyugodhatott meg, mert végig kérdés volt, hogy a táv kétharmadában használt lágy gumik kibírják-e a célig. A kerékcseréjéig, a 18. körig 2-3 másodperccel előzte meg a Kimi Räikkönent lerajtoló Bottast, és miután csapata látta, hogy a Mercedes trükközik, úgy döntöttek, nem hívják be még egyszer a boxba az éllovast, inkább megpróbálják eljuttatni ugyanazon a szetten a célig.

Az 50. kör tájékától Bottas felfalta a különbséget, néhány fordulóval a leintés előtt utol is érte Vettelt, aki hősiesen és ügyesen védekezve nem engedte át az 1. helyet. "Úgy rémlik, 10 körrel a cél előtt bejelentkeztem rádión, hogy mindent uralok. Hazudtam! Nem én irányítottam – nyilatkozta a dobogón. – Próbáltam kímélni a gumikat, amennyire lehetett. Sikerrel jártam, de csak épphogy."

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

Bottas azt mondta, érezte, hogy a futam végén elkaphatja őt, de csalódott, amiért nem sikerült. "Elképesztően lelombozó, hogy ilyen jó tempót diktálva, ilyen kis lemaradással második lettem" – ismerte el.

Räikkönentől azonban megint elpártolt Fortuna. Miután Bottas mögé esett, vele maradt a kétkiállásos stratégiánál a Ferrari, de a második kerékcseréjénél úgy engedték vissza a pályára, hogy nem végeztek a munkálatokkal – a pénteki edzésen egy hasonló bakit már elkövettek –, ezért a finn megállásra kényszerült. Ráadásul magával rántotta az egyik szerelőt a tévesen megadott zöld jelzésre, akit kórházba kellett szállítani.

Utóbb kiderült, hogy a síp- és szárkapocscsontja repedt meg.

Pillanatok alatt kihullottak a Red Bullok

Hamilton jubileumi, századik versenye a Mercedesnél a "kármentésről szólt" a büntetése után, a 3. helyre kapaszkodott fel a 9.-ről. Räikkönenhez hasonlóan ő is pozíciót vesztett a rajtot követően, Fernando Alonso és Max Verstappen agresszíven beszúrt elé, de utóbbit gyorsan visszaelőzte.

Jóllehet, nem bánt kesztyűs kézzel a hollanddal és – akaratlanul – kiejtette: a szárnyával kiszúrta a bal hátsó kerekét az első kanyarkombinációban, Verstappen pedig nem sokkal később kiesett a járulékos károk miatt.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

"Felzárkóztam [Hamiltonra] az egyenesben, a belső ívre húzódtam és a féktávom mellé értem. A kanyarba én fordultam be először – mondta Verstappen a BBC-nek. – Szerintem elég helye maradt a pálya bal oldalán. Nekiment a bal hátsó kerekemnek és kilyukasztotta, a differenciálmű is tönkrement."

A Red Bullnál ezzel teljessé vált a dráma, ugyanis a 33-as rajtszámú autó szerencsétlen koccanásával egy időben Daniel Ricciardo is félreállt a 4. helyről, feltételezhetően elektromos probléma miatt, a csapat két kör alatt mindkét autóját elvesztette.

Hamiltonnak könnyű prédát jelentettek a középmezőny autói az ütközés után, a 8. körre már a negyedik helyre kapaszkodott fel. Ő szintén egyetlen boxkiállással teljesítette a távot, a futam második felében nagyjából 10 másodperccel követte csapattársát a néhány körrel frissebb, szintén középkemény gumikon, mielőtt kicsit közelített az élen harcoló pároshoz.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Red Bull Content Pool

A rádióbeszélgetések alapján nem tűnt boldognak, mert hiányosnak érezte az információáramlást. A dobogón azt mondta, valójában örül, hogy a váltócseréért járó büntetésből talpra állt, de tényleg hasznát vette volna, ha pontosabb információkat kap az akadozó rádión. "Bosszantó, amikor nem kapjuk meg a szükséges tájékoztatást" – nyilatkozta. 

Folytatódott Gasly remeklése

A középmezőnyben a rajttól a célig izgalmas küzdelem zajlott a pontokért sok előzéssel és változatos stratégiákkal, aminek még a Sauber és a Williams is részese volt. A dobogósok mögött Pierre Gasly vezette a sort, folytatva a Toro Rosso meseszerű hétvégéjét. "Nem tudom, más versenyeken is ilyen erősek leszünk-e. Most csak ünnepelni fogunk, nagyszerű nap volt" – mondta a Sky Sportsnak.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Az 5. helyen Kevin Magnussen futott be a Haasszal a renault-s Nico Hülkenberget megelőzve. A McLaren mindkét pilótája pontot szerzett, Fernando Alonso 7., Stoffel Vandoorne 8. lett. "Szép munkát végzett a csapat a bokxkiállásokkal, a taktikával és a megbízhatósággal – jelentette ki Alonso. – Ugyanakkor muszáj javulnunk, a teljesítményünk egyelőre nem elég jó."

A pontkasszához odafáradhat a Force India és a Sauber is, előbbit Esteban Ocon, utóbbit Marcus Ericsson képviselte az első tíz között. Sergio Pérezt talán egy koccanás ütötte ki onnan – az első kör kavarodásában Brendon Hartley ment neki (amiért időbüntetést is kapott), amitől megsérült a padlólemeze. Ericsson az eredményével egyébként rekordot döntött: korábban senki sem teljesített ennyi versenyt az F1-ben két pontszerzés között.

A Bahreini Nagydíj körről körre

18:57 - 1. Vettel, 2. Bottas, 3. Hamilton Bahreinben

Ezzel véget ért élő szöveges közvetítésünk a Bahreini Nagydíjról. Megköszönjük megtisztelő figyelmüket, egyúttal felhívjuk figyelmüket, hogy ugyanitt hamarosan olvashatják a verseny összefoglalóját.

Forma-1-es élő kommentárral legközelebb a jövő hét végén, Sanghajból jelentkezünk.

18:54 - Gasly a verseny embere

Pierre Gasly a versenyen is hozta az időmérőn mutatott nagyszerű formáját. A Toro Rosso francia tehetségét (és egyben a 2016-os év GP2-es bajnokát) az 5. helyről rajtolva negyedikként intették le, ezzel kiérdemelte a "Verseny embere" megtisztelő címet.

18:51 - Vettel megnyerte a 200. GP-jét

Ha az F1 statisztikái pontosak, Sebastian Vettel a 200. nagydíján szerezte meg pályafutása 49., Bahreinben pedig a negyedik diadalát. A Ferrarinak ez a 231. GP-győzelme.

18:48 - Vettel őrjöng örömében

"Júúú-húú! Ezek a gumik teljesen tönkrementek, srácok! Az utolsó 10 körben végük volt!" - kiabálja szinte önkívületben  Sebastian Vettel a rádióban. Olaszul még hozzáteszi: "Grazie ragazzi!"("Köszönöm, srácok!")

BEFUTÓ - Vettel nyeri a Bahreini Nagydíjat!

A Mercedesek (elsősorban Bottas) óriási nyomását kibírva Sebasian Vettel megnyeri a Baheini Nagydíjat, a Ferrari két győzelemmel nyitja a szezont!

58. kör - Teljes izgalom az utolsó körben

Bottas keresi a fogást, de egyelőre nem sikerül meglepnie Vettelt...

57. kör - Még egy kör esély

Vettel vagy Bottas? Bottas vagy Vettel? A német megnyerheti a 200. F1-es nagydíját. Bottas a negyedik győzelmére pályázik. Hamilton már nem nyerhet (hacsak ösze nem ütköznek), de a 3. hely a kilencedik rajtrácsról indulva így is szép lenne. 

56. kör - DRS-távon belül a két éllovas

Valtteri Bottas megtámadhatja Vettelt a vezetésértt! Most kiderül, mennyit ér, hogy az FIA 100 méterrel meghosszabbította a célegyenesben található előzési zónát.

55. kör - Bottas másfél mp-en belül Vettelhez képest

Kisebb elfékezése ellenére Bottas tovább mesterkedik, hogy belülre kerüljön a DRS használatát jelentő egy másodpercen. Vettelnek minden tudására és precizitására szüksége lesz, hogy megtarthassa a leintésig a vezetést.

54. kör - Bottas már 3 másodpercen belül

Csúcsra jár a versenystratégák agya a Ferrarinál és a Mercedesnél is, miközben Bottas kitartóan faragja le a hátrányát a 2. helyen. A finn a legutóbbi körében (az 53.-ban) 8 tizedet hozott a Ferrarin, de Vettel az egyenesekben egyelőre el tud húzni az Ezüstnyíltól. Nagyon izgalmas lesz a vége!

52. kör - Egy kép Räikkönen Ferrarijáról

Így tolták vissza Kimi Räikkönen füstölgő Ferrariját a finn balul sikerült kerékcseréje után. Odalett a dobogós helyezés, a két Mercedes Vettelt szorongatja. 

50. kör - Vandoorne szorongatja Ericssont

A Sauber svéd pilótája hosszú idő után a legjobb versenyét futja ma Szahírban, a 8. helyen halad. Stoffel Vandoorne azonban szorongatja. Alonso közben Hülkenberget üldözi - mindkét McLaren-Renault pontszerző pozícióban van, megismételhetik a melbourne-i bravúrt.

49. kör - Az állás 9 körrel a vége előtt

1. Vettel (Ferrari), 2. Bottas (mercedes), 3. Hamilton (Mercedes), 4. Gasly (Toro Rosso), 5. Magnussen (Haas), 6. Hülkenberg (Renault), 7. Alonso (McLaren), 8. Ericsson (Sauber), 9. Vandoorne (McLaren), 10. Sainz (Renault)

47. kör - Vettel egyelőre tartja magát

Bottas hosszú idő után először tudja 6 másodpercen belülre megközelíteni az éllovas Ferrariját, Hamilton a 12 szekundumos határon egyensúlyoz. Az utolsó 10 körben a gumik állapota fogja eldönteni a győzelem sorsát.

46. kör - Ocon közelebb a pontszerzéshez

Esteban Ocon megelőzi Romain Grosjeant, ezzel feljön a 11. helyre. Előtte Carlos Sainz halad az utolsó pontszerző pozícióban. Grosjean kiáll egy újabb kerékcserére, a végére megkapja a szuperlágy abroncsokat.

45. kör - Végigbírják-e Vettel gumijai?

Ez a nagy kérdés a Bahreini Nagydíjon, ami a győzelem kérdését eldöntheti. 12 körrel a leintés előtt Bottas 7,2 másodperccel, Hamilton már kevesebb, mint 10 másodperccel lemaradva üldözi a Ferrarit. Az angol próbál anácsot kérni a csapattól rádión keresztül, de a versenymérnöke, Peter Bonnington azt válaszolja: "Nem hallok semmit, csak a menetszelet!"

43. kör - Előkelő helyen a Toro Rosso és a Haas

z egyformán győzelemről ábrándozó Vettel, Bottas és Hamilton mögött az igen szép 4. helyen áll Pierre Gasly a Toro Rossóval. A franciát Kevin Magfnussen követi, a Haas dán pilótájának a lemaradása 3,6 másodperc.

42. kör - A pálya ambulanciáján a Ferrari elütött szerelője

A szahíri pálya ambulanciájára szállították a Ferrari szerelőjét, aki Kimi Räikkönen félresikerült kerékcseréje során sélrült meg a bal hátsó keréknél (Räikkönen elütötte, a szerelő a földre került). Reméléjük, nincs komolyabb baja! 

41. kör - Alonso másodszor is a boxban

Nem sikerül a McLaren merész húzása, azaz nem tudják egy kiállással teljesíteni a versenyt. Alonso Nico Hülkenberg Renauélt-ja mögé, a 8. helyre tud visszaállni. 

38. kör - Csak egy Ferrari maradt a pályán

Sebastian Vettelnek rádión jelzik a Ferraritól, hogy egyedül maradt. A német 6,9 másodperccel vezet Bottas előtt (ez a különbség a kerékcserék óta stabilnak mondható), Hamilton lemaradása viszont már csak 12,2 szekundum Vettelhez képest. Még 17 kör a leintésig.

37. kör - Hordágyon viszik el a sérült Ferrari-szerelőt

Räikkönen megkapta a kerékcsere végét jelző zöld jelzést, de a bal hátsó keréken még dolgoztak a szerelők. Räikkönen hátsó kereke elkapta az egyikük lábát. Max Verstappen közben már átöltözött civilbe, hátizsákos "turistaként" végiglátogatja a Red Bull összepakoló szerelőit, és elköszön tőlük. 

36. kör - Räikkönen megáll a boxutcában!

A Räikkönen a második kerékcseréjére igyekezvén elüti a Ferrari egyik szerelőjét! Dráma, a 7-es rajtszámú Ferrari füstölögve megáll a boxutcában, a finn dühösen kitépi magát az ülésből. 

34. kör - Hamilton fejben a győzelemmel számol

Lewis Hamilton jelenleg a 4. helyen autózik, de szemlátomást zárkózik fel a Vettel, Bottas, Räikkönen összeállítású vezető trió mögé. Hamilton már 14 másodpercen belül van Vettelhez képest.

32. kör - Magnussen káromkodik a csapattársára

"Ez meg mi a fészkes fenét csinál? Srácok, azonnak szóljatok neki, hogy tűnjön a p****-ba az utamból!" - Kevin Magnussen kifejezetten ingerülten reagál arra, hogy a csapattársa, Grosjean - szerinte - feltartja őt. A Haas a francia kihívásával oldja meg a feszült helyzetet. "Szép volt, srácok!" - teszi hozzá némi iróniával Magnussen a csapatrádióban. A dán ezzel feljön a 8. helyre, Alonso mögé.

30. kör - Vezet a Ferrari, de a Mercedes közelít

Bottas 4,5 másodperccel követi a vezető Vettel Ferrariját, Räikkönen további 1,9 mp-cel száguld a Mercedes mögött. Hamilton hátránya a 4. helyen jelenleg 16,7 másodperc Räikkönenhez képest, de a világbajnok vészesen közelít a finn Ferrarijához. Izgalmas lehet a verseny a végére!

28. kör - Lerepül egy szárnydarab a Haasról

A célegyenes végén egy termetes karbondarab repült le Grosjean Haas-Ferrarijáról. Kevion Magnussen ennek ellenére erőből megelőzi Sergio Pérezt (Force India), a dán átveszi ezzel a 10. helyet. Csapattársa, Grosjean egyelőre őrzi a 9. pozíciót.

27. kör - Hamilton eddig bírta

A világbajnok sárga abroncsai eddig bírták, kénytelen volt ő is kiállni kerékcserére. Bottas eddig jól megy a közepes gumikon - lássuk, hogy a másik Mercedesen is működnek-e!

26. kör - Vettel megelőzi Hamiltont, ismét vezet!

Frissebb lágy gumijainak köszönhetően Vettel utolérte Hamiltont, és a 26. fordulkó elején, a DRS segítségével, kömnnyedén megelőzi a Mercedest. A Ferrari németje visszavette a vezetést.

24. kör - Ericsson is a boxban

A Sauber svéd versenyzője az előkelő 7. helyet adja fel az első kerékcseréje kedvéért. Bottashoz és Alonsóhoz hasonlóan ő is a középkemény gumikat kapja meg, visszaesik a 15. helyre.

23. kör - Bottasé a leggyorsabb kör

Bottasé a leggyorsabb kör 1:33,731 perccel. A Mercedesen hamar "bekapcsoltak" a közepes gumik, pedig ezek a legkeményebbek a Pirelli három bahreini keveréke közül. 

22. kör - Hamilton az élen, Vettel üldözi

Sebastian Vettel a boxkiállása után a 2. helyen áll jelenleg, a német 4,1 másodpeccel követi Hamilton Mercedesét. Hármas csata van kialakulóban a 4. helyért Gasly, Ericsson és Magnussen között, akik közül még csak a francia járt a depóban.

21. kör - Bottas közepes gumikra vált

A Mercedes már a középső etapra (a Pirelli szerint két kerékcsere az ideális stratégia a Bahreini Nagydíjon) felszerelte a középkemény gumikat a finn autójára. Hatalmas mennyiségű fékpor ömlik ki a Mercedes első féktárcsái mellől.

20. kör - Räikkönen is frissít

Egy villámgyors cserével a Ferrari Räikkönennek is felszereli a lágy (sárga) abroncsokat. Bottas vezet, Hamilton - a Ferrarik kiállásának köszönhetően - felzárkózik mögé másodiknak. Ne feledjük: Hamilton a lágy gumikon rajtolt.

18. kör - Vettel kiállt az élről cserére

Vettel továbbra is vezet Bottas és Räikkönen előtt, de a Ferrari és a Mercedes is készülődik. Vettel áll ki elsőként, megkapja a sárga (lágy) gumikat a szuperlágyak helyett. A Mercedes trükközött: a szerelők kipakoltak, majd visszamentek a garázsba. Bottas kint maradt a pályán, átvette a vezetést. 

17. kör - Alonso egy Williamst előz

A közepes (elvileg lassabb) gumik ellenére Alonso meg tudja előzni Szergej Szirotkint. Az orosz nem adta olcsón a bőrét. A spanyol ezzel feljön a 11. helyre.

16. kör - Gasly is kereket cserél

A Toro Rosso francia tehetsége is követte Alonsót, az 5. helyről kilencediknek csúszott vissza. Eddig jól muzsikál a Honda új MGU-H-ja, Hartley az ötödik helyen halad. 

14. kör - Alonso a boxban

A McLaren kétszeres világbajnoka a lágy gumik helyett a középkemény abronbcsokat kapja meg. Lehet, hogy a 14-es McLarent ma már nem látjuk a boxban, Alonso el akar menni ezen a garnitúrán a verseny végéig.

13. kör - Hamilton gyorsul

Lewis Hamilton egyre gyorsul a lágy (sárga) abroncsokon, már csak 8 másodperccel jár Räikkönen mögött, a 4. helyen. Kevin Magnussen az első, aki a top 10-ből kiáll (tervezett) kerékcserére. Vajon ezúttal minden kerék a helyén marad a Haasnál?

12. kör - Rejtély, miért estek ki a Red Bullok

Egyelőre nincs magyarázat Ricciardo és Verstappen "hirtelen halálára", de a Sky Sports riporterei elektromos problémára gyanakszanak. Verstappen tegnap, a Q1-en egy ilyen elektromos zavar miatt csúszott meg a kocsi, és ment a gumikordonnak.

11. kör - Sárga zászló a középső szektorban

Vandoorne és Stroll a boxutcában, a kanadai új orrkúpot kapott. A Williams miatt kellett kitenni a sárgát, letörhetett egy darab az első szárnyából, amikor kiment a pályáról.

10. kör - Leclerc lágy gumikat kapott

A Sauber újonca újfajta stratégiával próbálkozik: már a 9. fordulóban felrakatta a lágy (sárga jelölésű) gumikat. Leclerc jelenleg az utolsó Szirotkin (Williams) mögött, de ezzel később sokat nyerhet. 

9. kör - Verstappen megállása

Az Autosport Twitterének köszönhetően egy fotót is tudunk mutatni arról, hogyan állt félre Max Verstappen a 4. körben. A kettős melbourne-i pontszerzés után kettős kiesés Bahreinben - nem erre számítottak. 

8. kör - Räikkönen rosszul rajtolt

Az ismétlésből kiderült, hogyan veszítette el a 2. helyet Kimi Räikkönen: későn fogott be a kuplung a rajtnál, Bottas pedig könyörtelenül kihasználta ezt a hibát. Hamilton közben megelőzi Pierre Gasly-t, a világbajnok feljön a 4. helyre.

7. kör - Vettel kezd ellépniu a mezőnytől

A német előnye már több mint 2 másodperc Bottasszal szemben, a Mercedes finnjét Räikkönen üldözi a másik Ferrarival.

5. kör - Verstappen megáll - K.O. a Red Bullnak!

Hiába rakatott fel friss gumikat a Hamiltonnal vívott tusája közben megsérült Red Bullra, Max Verstappen kocsija eddig bírta. Az 5. körre mindkét Red Bull kiesett a versenyből. Jól mennek viszont a Toro Rossók, Gasly a 4., Hartley a pontszerző 10. helyre jött fel.

4. kör - Virtuális Safety Car

Vettel vezet Bottas előtt, mögöttük Räikkönen, Gasly, Magnussen, Ocon, Hülkenberg, Alonso, Hamilton és Hartley köröz.

3. kör - Verstappen friss gumikat kap

Szuperlágy abroncsok mennek fel a holland autójára. Közben a lassítások azt mutatják, hogy Pérez és Hartley ütközött a rajt után.

17:17 - Ricciardo megállt, kiesett!

Adrian Newey technikai igazgató a kezébe temeti a fejét - alig hiszi el, hogy az első 3 körön belül elvesztette az egyik autóját (Ricciardo), a másikat (verstappen) pedig defekt vetette vissza.

17:15 - Verstappen és Hamilton csatázik

Max Verstappen bombarajtot vett, Hamiltont támadta az első kanyar előtt. A két autó összeért. Ebben a pillanatban Verstappen bal hátsó defektet kap, lelassul, Ricciardo pedig megáll a pálya szélén. Mindkét Red Bull peches volt az első körökben.

17:13 - RAJT!

Bottas meg tudja előzni Kimi Räikkönent, ezzel feljön Vettel mögé, a 2. helyre. Sergio Pérez lement a pályáról, valószínűleg megpördült. Hamilton egy helyet veszített, Alonso befurakodott elé.

17:12 - Hamilton lágy gumikon rajtol

Az első 8 helyen álló versenyző viszont a szuperlágyakon. Vajon ez stratégiailag előnyt jelent a világbajnok számára?

17:10 - Elindult a felvezető kör

Mindenki simán el tudta hagyni a rajtrácsát. Még egy-másfél perc a rajtig.

17:09 - Alonso koncentrál

Egy utolsó pillantás az első kanyarra, ami mintegy 700 méterre található Fernando Alonso 13. rajtkockáról induló McLarenjétől.

17:08 - A versenytempóban bízik a Red Bull

Daniel Ricciardo a 4., Max Verastappen a 15. helyről kezdheti meg a futamot. Mindkét Red Bull-pilóta az erős versenytempóban és a gumikímélő autójában bízik, de Verstappennek sok előzéssel kell számolnia. 

17:06 - Naplemente Bahreinben

Néhány perccel a rajt előtt már vörösben, a lemenő Nap fényében pompázik a szahíri pálya és környéke. Mindjárt indul a felvezető kör. 

17:04 - Bottas bizakodó

"Úgy vélem, szoros lesz a verseny az elejében. Nyomás alatt kell tartanunk őket [a Ferrarikat]" - nyilatkozta Valtteri Bottas a Sky Sports riporterének a Mercedese felé tartva. A Mercedes finnje a 3. helyről vághat neki a futamnak.

17:02 - Óvodások a rajtrácson

Miután a Liberty Media "kitiltotta" a táblatartó hölgyeket, Bahreinben is gyerekek vonultak fel az F1-es sztárokkal a rajtrácson. 

17:00 - Räikkönen a dobogós rekorder

Kimi Räikkönen eddig nyolcszor végzett a dobogón Bahreinben, nyernie azonban egyszer sem sikerült. A Forma-1 honlapja szerint tavaly ő volt az egyetlen pilóta, akinek nem sikerült pozíciót nyernie az első körben. Vajon most sikerül neki? 

16:57 - Vettel a 200. GP-jére készül

Ha stimmelnek az F1-es statisztikák, a mai verseny lesz Sebastian Vettel 200. nagydíja. Két évvel ezelőtt ugyanitt, Bahreinben nem tudott elindulni a futamon (motorhiba miatt), és a Ferrari mér Melbourne-ben megünnepelte a németet. De a megkezdett versenyek alapján ez a futam lesz számára a 200. 

16:55 - A mai rajtsorrend

1. Sebastian Vettel (Ferrari)
2. Kimi Räikkönen (Ferrari)
3. Valtteri Bottas (Mercedes)
4. Daniel Ricciardo (Red Bull)
5. Pierre Gasly (Toro Rosso)
6. Kevin Magnussen (Haas)
7. Nico Hülkenberg (Renault)
8. Esteban Ocon (Force India)
9. Lewis Hamilton* (Mercedes)
10. Carlos Sainz (Renault)
11. Brendon Hartley (Toro Rosso)
12. Sergio Pérez (Force India)
13. Fernando Alonso (McLaren)
14. Stoffel Vandoorne (McLaren)
15. Max Verstappen (Red Bull)
16. Romain Grosjean (Haas)
17. Marcus Ericsson (Sauber)
18. Szergej Szirotkin (Williams)
19. Charles Leclerc (Sauber)
20. Lance Stroll (Williams)
* Hamilton 5 rajthelyes büntetést kapott váltócsere miatt

16:53 - Érdekesen alakulhatnak a gumitaktikák

A két kiállás valószínűbbnek tűnik a futamon, de lehetnek, akik csak egyszer próbálnak majd kereket cserélni. Így gazdálkodhat a mezőny abroncsokkal:

16:52 - A Bahreini GP helyszíne

Idén először éjszakai futamot rendeznek az F1-ben, de előtte mutatunk egy látványos légifelvételt, ami még nappal készült a sivatagi helyszínről.

Bahrain International CircuitForrás: Sutton Images

16:50 - Sivatagi show-val folytatódik a szezon

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Bahreini Nagydíj rendhagyó, szöveges közvetítésében! Cikkünk a verseny során és a leintés után is folyamatosan bővül. Az újdonságok megtekintéséhez kérjük, frissítsék a böngészőjüket az F5 gomb megnyomásával! 

Izgalmas verseny várható, hiszen a két Ferrari mögött Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo is meglepetésre készül, Lewis Hamilton és Max Verstappen pedig a középmezőnyből próbál majd felzárkózni. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK