Társoldalunk:

Terítékre kerülnek a Liberty reformtervei Bahreinben

2018.04.04. 09:30

Több ötlettel állt elő az F1 megújítására a Liberty Media, amelyeket a hétvégi Bahreini Nagydíjon vitára is bocsátanak. Az egyik látványos újdonság a szombati sprintverseny bevezetése lehet.

A Forma-1 nézőközönségének átlagéletkora folyamatosan emelkedik, mert az Y és Z generációs fiatalok túl hosszúnak, unalmasnak tartják a versenyautók körözését. A Liberty Media ezért versenyhétvégék lebonyolítási rendjének átalakítását, illetve új látványelemek bevezetését tervezi. A sportág tulajdonosának reformtervei között szerepel

a csütörtöki gépátvétel nyilvánossá téltele, a szabadedzések időtartamának csökkentése és 100 kilométeres sprintversenyek rendezése a szombati napokon,

valamint a rajtrács háromautósra bővítése az izgalmasabb rajtok érdekében.

Az F2-ben már létezik a szombati sprintverseny, amelynek bevezetését a Liberty az F1-ben is komolyan fontolgatjaForrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Clive Mason

A hétvégi Bahreini Nagydíj előtt új lendületet kapott a szombati kvalifikációs verseny ötlete. Az elgondolás lényege, hogy az időmérő edzés mellett egy 100 kilométeres (30-40 perces) sprintversenyt is tartanának, ahol az utolsó helyezettnek – a leglassabb autónak – bizonyos időközönként ki kellene állnia, a legjobb 8-10 helyezettet viszont vb-pontokkal jutalmaznák.

A sprintversenyek látványosságát fokozná, hogy

a Liberty sem a gumikkal, sem a benzinmennyiséggel nem fogná vissza az autók teljesítményét, sebességét.

„Miért ne járhatnának pontok az edzéseredmények után is?" – idézi a Mercedes csapatfőnökét, Toto Wolffot az Auto, Motor und Sport.

„Így egyes csapatok, amelyek rövid távon gyors autóval rendelkeznek, ennek megfelelő beállítással indulhatnának, aztán a [vasárnapi] versenyen igyekeznének megvédeni a pozíciójukat."

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff (balra) nyitottnak tűnik a reformokra, ám a Ferrari részéről ellenállásra számíthatunkForrás: DPPI/Florent Gooden

A német szaklap úgy tudja, a Liberty a tévéközvetítés szempontjából a szombat délutánt tartja ideálisnak a sprintversenyek megrendezésére. Az F1-es „sebességshow" így közvetlenül az európai labdarúgó bajnoki meccsek kezdőrúgása előtt érne véget.

Szintén közönségmágnes lehet a technikai gépátvétel nyilvánossá tétele. Az F1-rajongókat - kordonnal elválasztva - egészen közel engednék az FIA technikai személyzetéhez, ahol fotókat készíthetnének az épp vizsgált versenyautókról.

A hasonló tervek korábban jellemzően a Ferrari ellenállásán buktak el, az olaszok ugyanis mindent elkövetnek a műszaki titkaik megőrzése érdekében.

Ha a mérlegelést nem is, a csütörtöki technikai gépátvételt nyilvánossá tehetik a fizető nézők számáraForrás: DPPI/Dppi

A Mercedes viszont nyitottnak tűnik az ötletre. „Egyáltalán nem értjük, miért kell takargatni az autókat, így is fotók ezrei keringenek [az interneten].

Ennyi erővel akár nyíltan meg is mutathatnánk az autókat" – véli Toto Wolff.

A Liberty már eljuttatta a reformterveket tartalmazó levelét az F1-es csapatokhoz, akiknek reakcióit várhatóan pénteken, a Bahreini Nagydíj csapatfőnöki sajtótájékoztatója kapcsán hallhatjuk.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK