Szószegéssel vádolja a Ferrarit Christian Horner

F1, Forma-1, Ausztrál Nagydíj, csapatvezetők, csapatfőnök, Arrivabene, Wolff, Horner, Melbourne 2018
Press conference. ARRIVABENE Maurizio, Managing Director & Team Principal Scuderia Ferrari, WOLFF Toto (aut), Team Principal & CEO Mercedes AMG F1 Petronas GP, HORNER Christian (gbr), Team Principal of Red Bull Racing, portrait during 2018 Formula 1 championship at Melbourne, Australian Grand Prix, from March 22 To 25 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Éles szóváltás alakult ki Christian Horner és Maurizio Arrivabene között a pénteki F1-es sajtótájékoztatón. A Red Bull főnökének nem tetszik, hogy riválisuk az FIA-tól igazolt szakembert.

Szószegéssel vádolta meg a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner kollégáját, Maurizio Arrivabenét, illetve a Ferrari csapatát. Horner felháborodását az váltotta ki, hogy az olaszok néhány napja bejelentették Laurent Mekies szerződtetését, aki eddig az FIA alkalmazásában állt, így rálátása volt a csapatok fejlesztéseire, technikai dokumentációjára.

Horner azt állítja, hogy az F1-es Stratégiai Munkacsoport legutóbbi ülésén (amit február végén, az első barcelonai teszt idején tartottak) megegyeztek abban, hogy

ha bármelyik csapat a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) alkalmazottjára vetné ki a hálóját, a kiszemelt csak 12 hónapos kényszerszabadság után kezdhet az új munkahelyén.

Ennyi idő alatt ugyanis elavulnak azok a szakmai és technikai információk, amelyekhez az autósport felügyelő szervénél hozzájutnak a szakemberek.

Arrivabene (bal szélen) és Horner (jobbra) éles szóváltásba keveredett a pénteki sajtótájékoztatón Forrás: DPPI/Florent Gooden

Elsőként a McLaren sportigazgatója, Eric Boullier akadt ki Mekies leszerződtetésén, a francia vezető azt mondta, a Ferrari megszegte az úriemberek szóbeli egyezségét. Arrivabene azonban Melbourne-ben, a pénteki csapatfőnöki sajtótájékoztatón tagadta ezt.

Sőt utána még tovább mentünk, mert hathónapos szabadságot adtunk neki" – jelentette ki a Ferrari csapatvezetője. Ezzel arra utalt, hogy egy korábbi esetben, amikor a Renault halászta el Marcin Budkowskit az FIA-tól, a lengyel szakember három hónappal később már a franciáknak dolgozott.

Mekies (41) korábban évekig állt a Toro Rosso alkalmazásában, így jól beszél olaszul. Ez is szerepet játszhatott a Ferrari döntésében Forrás: AFP/Getty Images/Mark Thompson

Arrivabene hozzátette, hogy Boullier kritikája „csak egy vélemény, nem több annál", illetve, hogy az úgynevezett

„gentleman's agreement" (az úriemberek adott szava) nem jogi kategória, így nem jelent kötöttséget a Ferrarira nézve.

Nem enged igazából a Red Bull csapatfőnöke

Horner azonban ingerülten reagált kollégája védekezésére. „Egyértelmű egyezmény született a csapatok között abban, hogy tisztázni kell az ilyen helyzeteket, és ha egy istálló az FIA vagy a FOM [Formula One Management] valamely alkalmazottját szeretné szerződtetni, legalább 12 hónapos kényszerszabadságra kell küldeni az illetőt. Voltak csapatok, amelyek három év pihenőt javasoltak, de végül 12 hónapban egyeztünk meg."

Christian Horner diplomatikusan kezeli a meleg helyzeteket, de a Ferrari manővere kiakasztotta Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

„Azért vagyok csalódott, mert nem egészen hat hete volt ez a megbeszélés.

ha képtelenek vagyunk betartani, amiben megállapodtunk" – érvelt a Red Bull csapatvezetője. „Persze, ilyenkor

ezért adódik a kérdés: mi értelme van ezeknek a megbeszéléseknek?"

Arrivabene azzal védekezett, hogy „megbíztuk az FIA ügyvédeit, hogy ellenőrizzék az egyes nemzeti törvényeket, és térjenek vissza [a következtetéseikre] a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén. Ezt fogja prezentálni az FIA a következő megbeszélésen, amire április 17-én kerül sor."

Charlie Whiting (fehér ingben) és az FIA sem örült Mekies (középen) elvesztésének, a kiváló szakembert nehéz lesz pótolni Forrás: AFP/Getty Images/Mark Thompson

Végül Horner burkoltan szószegéssel vádolta meg a Ferrari elnökét. „Számomra az okozza a legnagyobb csalódást, hogy

maga a Ferrari, konkrétan Sergio [Marchionne] szorgalmazta, hogy három évig tartson a kötelező szabadság.

Az egyik oldalról tehát ezt hangoztatja a csapat, néhány héttel később pedig ebben a helyzetben találjuk magunkat. Ez teljesen feleslegessé teszi az említett fórumot."

Laurent Mekiest időközben már visszaléptették az FIA versenyigazgató-helyettesi posztjáról. A tervek szerint szeptember 20-án állhat munkába a Ferrarinál.