Marko: a Honda még idén eléri a Renault teljesítményét

F1, Forma-1, téli tesztelés, Barcelona, STR, Toro Rosso, szerelők
MONTMELO, SPAIN - MARCH 01: Scuderia Toro Rosso garage during day four of F1 Winter Testing at Circuit de Catalunya on March 1, 2018 in Montmelo, Spain. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1UWUG4WYN2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Helmut Marko és Christian Horner úgy látja, a Honda teljesítménye még az idén utolérheti a Renault-ét. Ha a japánok ilyen ütemben fejlődnek, a Red Bull már 2019-ben lecsaphat az erőforrásukra.

Rendkívül biztatóan szerepelt a téli tesztek során a Toro Rosso, amiben fontos része volt a Honda-erőforrás látványos fejlődésének. A Szakurában készülő hajtómű teljesítménye most még körülbelül 15 lóerővel elmarad a Renault-é mögött, de a japánok fejlesztési terve felkeltette a Red Bull vezetőinek figyelmét, akik a legjobb motort szeretnék megkaparintani 2019-re.

– jelentette ki a Red Bull szaktanácsadója, Helmut Marko a Motorsport.com-nak.

Horner szerint "az első sorból figyelik", hogyan fejlődik a Toro Rosso és a Honda együttműködése Forrás: Red Bull/Peter Fox/Getty Images

„[A japánok] azt mondják, folyamatosan növelni akarják a teljesítményét. Ha ez így lesz,

az erőforrás a szezon végére elérheti a Renault szintjét."

Az is a Honda malmára hajthatja a vizet, hogy a Renault szoros határidőt szabott a Red Bullnak. Cyril Abiteboul május 1-jéig várja a Red Bull válaszát, hogy 2018 után továbbra is a franciákkal, vagy másik motorpartnerrel kívánják-e folytatni az F1-ben.

– mondta némi éllel Christian Horner, a bikások csapatfőnöke. „Tiszteljük a munkájukat, számunkra azonban az a legfontosabb, hogy a legjobb erőforrással tudjunk együtt fejlődni."

Pierre Gasly nagy esélyt és egy kiváló autót kapott, hogy megmutassa a tehetségét Forrás: Red Bull/Dan Istitene/Getty Images

Tíz év után szabad a vásár

„Nagyjából tíz év óta először vagyunk abban a helyzetben, hogy megválaszthatjuk [a partnerünket]. Hosszú-hosszú ideje nem fordult elő ilyesmi, mert vagy egy vétóba, vagy másfajta ellenállásba ütköztünk, vagy az adott gyártó nem akart együttműködni velünk. Most viszont

– a legerősebb motort szeretnénk az autónk hátuljában tudni" – tette hozzá Christian Horner.

Marko elismerte, hogy mély benyomást tett rá a japánok alázatossága, de még inkább a 2018-as fejlesztési tervük.

A McLarennel ellentétben Helmut Marko (háttal) és Horner nem szabta meg a japánoknak, milyen motort építsenek - ez vezethet az idén eredményre Forrás: Getty Images/Mark Thompson

„A Toro Rosso és a Honda példásan működik együtt, hiszen nem próbáltuk megszabni a japánoknak, hogy nézzen ki az új motor. Rögtön a szerződés aláírása után

mérnököket küldtünk, illetve fogadtunk Faenzából Szakurába, Japánba és [a Red Bull központjába] Milton Keynes-be is, ahol a Honda szintén felállított egy kisebb bázist.

Itt döntöttük el, hogyan installáljuk a motort a jelenlegi autóba [a Toro Rossóba]. Úgy vélem, az, hogy partnerként kezeltük egymást, nagyban hozzájárult az eddigi sikerekhez" – szögezte le a Red Bull szaktanácsadója.