Vágólapra másolva!
Egy ezüstszínű, 585 lóerős AMG GT R-re cserélte le a Forma-1 biztonsági autóját a Mercedes. Az új Safety Cart négyliteres, V8-as biturbó motor hajtja, és a hátsó kerekei is kormányozhatóak.

A szokásos, hároméves ciklus végén lecserélte a Forma-1 biztonsági autóját a Mercedes-Benz. Az elmúlt években megszokott AMG GT S helyett mostantól

egy ezüstszínű AMG GT R diktálja a mezőny tempóját

rossz időben, vagy ha baleset történne.

Nem fukarkodtak az aero- és menetdinamikai trükkökkel a Mercedes-AMG GT R fejlesztésekor Forrás: Daimler AG/Mercedes-Benz

Az AMG affalterbachi központjában kifejlesztett, a Nürburgring Nordschleifén élesített GT R-ben egy négyliteres, V8-as biturbó erőforrás dohog, amelynek

585 lóerős teljesítménye rekord – még sohasem volt ilyen erős Safety Car az F1-ben. A szupersportkocsi végsebessége 318 km/óra,

így vezetőjének, Bernd Mayländernek nem okozhat gondot, hogy bevetés esetén a mezőny előtt maradjon. Az autó úttartását aktív menetdinamikai eszközök, köztük elektronikus hasmagasság-szabályozás és a kormányozható hátsó kerék segíti.

Fedélzeti navigációs rendszer és beépített WLAN is segíti az AMG GT R legénységét Forrás: Daimler AG/Mercedes-Benz

„Nagyon örülök az új szolgálati kocsimnak. Az autó vezetési dinamikája abszolút csúcs, még egy szinttel jobb, mint az elődjéé, az AMG GT S-é volt. Természetesen azt kívánom, hogy minél kevesebbszer kelljen a pályára hajtanom a Safety Carral, de

– nyilatkozta Mayländer, aki 2000 óta vezeti a Forma-1-es Safety Cart.

Álló helyzetben is nyers erőt sugároz a Mercedes 585 lóerős, új F1-es biztonsági autója Forrás: Daimler AG/Mercedes-Benz

A Mercedes egyébként az orvosi beavatkozó autót is lecserélte a 2018-as szezonra. Mostantól egy 510 lóerős AMG C63 S T-Modell lesz az orvosi csapat segítségére, ha valóban gyorsan oda kell érni egy baleset helyszínére.