Társoldalunk:

Lekerült a napirendről a versenynaptár felborítása

2018.03.05. 13:04

Az F1 menedzsmentje belátta, hogy nem olyan egyszerű átalakítani a versenyek sorrendjét, ahogy ők gondolták. Beszéltek a további tervekről is.

A közeljövőben nem várható, hogy megjelenik a „területi alapú” F1-es versenynaptár, ismerte el Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója az Autosportnak. A Liberty Media egyik első felismerése volt, hogy logisztikai szempontból nem hatékony a nagydíjak sorrendje és korábban már felvetették, hogy kedvező lenne, ha a földrajzilag közel eső helyszínek egymást követnék a naptárban.

A csapatok és a közönség egy része már régen is bírálta az F1 korábbi ügyvezetője, Bernie Ecclestone eljárását a versenynaptár szervezése terén. Ecclestone-t elsősorban azért kritizálták, mert a rendezők igényeit vette figyelembe, ezért gyakran hatalmas távolságokat kell megtenni a futamok között, magasak a logisztikai költségek és fárasztó is az utazás.

Nem lesz reform a versenynaptárbanForrás: NurPhoto/Joan Valls/Urbanandsport/NurPhoto/G3-Cat

A térképre ránézve könnyen csoportosíthatók lennének a versenyek, azonban ez általában nem érdeke a pályáknak, még úgy sem, hogy regionális szponzorációs szerződéseket is köthetnének és a közönséget is hatékonyabban kihasználhatnák. Ausztrália viszont ragaszkodik a szezon első nagydíjához, Abu-Dzabi akar lenni a szezonzáró, Bahrein pedig távol kíván maradni a másik arab futamtól.

A meglévő szerződések és az időjárással kapcsolatos problémák miatt egy ideig eltart, amíg eljutunk ide, ha egyáltalán sikerül

– mondta Bratches a területi alapú versenynaptárról. – Próbáljuk ezt a hajót irányba állítani, hogy hatékonyabban működjön a rajongók számára, így egy adott időzónában kalauzolhatnánk őket. Az F1-nek is jót tenne az utazási költségek csökkentése miatt és szponzorációs lehetőségeket is nyitna, mert vannak, akik csak Európában, Amerikában vagy Ázsiában akarnak jelen lenni.”

A csapatok idén kénytelenek kevesebb pénzzel beérniForrás: Red Bull Content Pool

Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója arra is kitért, hogy nem akarják erőszakosan felemelni a futamok számát egy adott szezonban, inkább minőségi versenyeket szeretnének. Kimondta, hogy a szerződéseik évi 25 verseny megrendezését teszik lehetővé, de kijelentette, egyelőre arra összpontosítanak, hogy a meglévő futamokból kihozzák a legtöbbet.

Nem csak a versenyből, hanem a vendéglátásból, a helyi együttműködésekből, a rendező városokból, a közvélemény támogatásából. Ezeket a lehetőségeket fejleszteni is fogjuk, ahogy újítgatjuk a szerződéseket.”  

Az Auto Motor und Sport a múlt héten arról számolt be, hogy Vietnám és Miami közel áll a versenyrendezéshez, de tárgyalnak Argentínával is. Carey elárulta, Németország idei helye csak rövidtávú a versenynaptárban, a jövőbeli versenyekről annyit mondott: „Izgalmas lehetőségeink vannak, ha valóra akarjuk váltani őket.”

Kevesebbet kapnak a csapatok

Nem a versenynaptár az egyetlen terület, ahol az új menedzsment reformjai rövidtávon nem működnek. Carey kijelentette, a gyors dollárok helyett hosszútávú megtérülésre törekednek, ezért költenek óriási összegeket az F1-et működtető szervezet fejlesztésére és marketingre. A legutóbbi hír, hogy a Brian Tyler, egyebek mellett a

a „Vasember”, a „Halálos Iramban” és „A feláldozhatók” franchise zeneszerzője készíti az F1 új szignálját.

Ennek költségét (is) azonban részben az F1-es csapatok állják. A Formula One Group pénzügyi jelentéséből már kiderült, hogy a csapatok jogdíjbevételei idén megcsappannak, a Formula Money pedig kiszámította, hogy a csapatok összesen 31,8 millió dollárt buknak, ami átlagosan 3,2 millió. A legtöbbet a Ferrari kénytelen elkönyvelni.

Csapat Veszteség
Ferrari 6,9 millió dollár
Mercedes 5,2 millió dollár
Red Bull Racing 4,3 millió dollár
McLaren 3,5 millió dollár
Force India 2,7 millió dollár
Williams 2,5 millió dollár
Toro Rosso 2,2 millió dollár
Renault 1,9 millió dollár
Sauber 1,8 millió dollár
Haas 0,8 millió dollár

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK