Társoldalunk:

Rajtbüntetésre készül, de nem lassít a Renault

2018.03.01. 18:59

A Renault-nál a jó megbízhatóságot tekintették elsődlegesnek az új motor tervezésekor, de a sportprogram igazgatója kijelentette, hogy nem hajlandók visszafogni a teljesítményt, ezért taktikázásra kényszerülhetnek a rajtbüntetések bevállalásával.

A Renault motort használó versenyzőknek 2017-ben esélyük sem volt arra, hogy rajtbüntetés nélkül teljesítsék a szezont, mindegyikük túllépte az engedélyezett négydarabos keretet a legtöbb erőforráselemmel.

Idén még tovább, háromra csökkentették az egyes komponensek készletét, és úgy tűnik, a francia márka inkább bevállalja a büntetéseket az extra egységekkel, ha ezt látja kifizetődőnek.

Idén is rajtbüntetésekre készülnek a Renault-nál, a Red Bull nem lesz boldogForrás: NurPhoto/Joan Valls/Urbanandsport/NurPhoto/Joan Valls/Urbanandsport

„Tudtuk, hogy jön ez a szabály és tudtuk, hogy mit kell tennünk, de még nyitottak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy mi a legjobb módszer a szezon teljesítésére – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója az Autosportnak. – Nem feltételezzük, hogy vissza akarjuk fogni az erőforrásunk teljesítményét a megbízhatóság és a futásteljesítmény [növelése] érdekében.”

„Alaposan áttekintjük a rajtbüntetések szabályzatának módosítását is. Ez kissé lazább és kevésbé fájdalmassá vált, ezt is figyelembe fogjuk venni a motorok és a gyártás tervezése terén. Ha úgy gondoljuk, hogy taktikai szempontból előnyös, ki fogjuk használni.”

Idén a McLaren is Renault motorokkal versenyezForrás: AFP/Jose Jordan

Az új erőforrásról Nick Chester technikai igazgató azt mondta, az elődjéhez képest több benne a lóerő, és jobb az elrendezése is.

Mindent a megbízhatóságért

Bár Abiteboul felvázolta a rajtbüntetések bevállalásának lehetőségét, reméli, hogy a tervezési szemléletváltás meghozza a gyümölcsét. „Tavaly óriásit javítottunk a motor teljesítményén, de a megbízhatóság hiánya ezt elnyomta. Egyrészt a sok meghibásodás ártott a csapatunk szereplésének, másrészt időnként alaposan csökkentenünk kellett a fordulatszámot, hogy megóvjuk az erőforrást” – mondta.

Az idei évre újragondoltuk a stratégiánkat, és úgy döntöttünk, a megbízhatóságot helyezzük előtérbe.”

A Renault nemsokára a házilag gyártott MGU-K-val akar versenyezni, amit eddig a Magnetti Marellitől vásárolt, de nem tudni, hogy az új változatot mikor vethetik be, ugyanis a sajátjuk eddig nem tűnik golyóállónak.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK