Társoldalunk:

A Ferrari is meggátolta a tesztidőszak módosítását

2018.03.01. 08:26

Bár mindegyik csapatnak praktikus lett volna a tesztek menetrendjének korrekciója, a hírek szerint a Ferrari és a Renault fúrta meg a változtatási tervet.

Összesen nyolc napot tölthetnek a pályán az F1-es csapatok az autóikkal, mielőtt március végén Ausztráliában megkezdődik a szezon, így minden tétlen óra komoly veszteségnek számít. A tesztek helyszínén, Barcelonában már hétfőn és kedden sem volt kegyes a szokatlanul hideg időjárás a csapatokhoz, de szerdára hóba borult a pálya, és délután is állt a víz rajta, így minimális mennyiségű értelmes adatot sem lehetett gyűjteni.

Az előrejelzés alapján napokkal korábban felmerült, hogy át kellene írni a tesztek menetrendjét, péntekig kitolva a mostani gyakorlást, vagy kedd helyett hétfőn indítani a jövő hetit. A McLaren állítólag folyamatosan köremailekkel bombázta a vetélytársait, hogy márciusban négynél több napot teszteljenek, amire azért volt szükség, mert a módosításhoz az összes csapat, valamint az FIA és a Pirelli beleegyezésre szükséges.

Hajthatatlanok maradtak - Kattintásra a szerdai tesztnap galériáját láthatja!Forrás: DPPI/Florent Gooden

Ez hiányzott, így minden marad az eredeti forgatókönyv szerint. Az Auto Motor und Sport úgy értesült, ezért a Ferrari és a Renault a felelős, ők nem akartak változtatást. Ugyanakkor a Williams részéről, amely péntekre lefoglalta a pályát filmforgatási céllal – a Ferrarinak szombatra van időpontja ugyanerre –, kijelentették, hogy őket nem kérték fel a foglalás módosítására.

Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója mérges az eredeti kiíráshoz makacsul ragaszkodó két rivális hozzáállása miatt.

„Ez így ablakon kidobott pénz, önzőségből – mondta a Sky Sportsnak. – Próbáltunk pénzt spórolni azzal, hogy csak nyolc tesztnapot rendezünk, ennyi időnk van arra, hogy tisztességesen szórakoztathassuk a nézőket az első versenytől kezdve, és hogy megoldjuk a megbízhatósági problémákat, egyebeket.”

A McLaren a szerdai napból is megpróbálta kihozni, amit lehetForrás: AFP/Josep Lago

A Haast irányító Günther Steiner nyilatkozatából érződik, hogy aligha lehetett számítani a konszenzusra a csapatok között – ahogy az lenni szokott.

Néhány csapat próbált tenni valamit, de valakik, valahol mindig nemet mondtak. El tudják képzelni, hogy akár ketten is megegyezünk valamiben, nem, hogy tízen?– mondta az Autosportnak. Bár a maival együtt öt tesztnap még a mezőny rendelkezésére áll, a korábbi évekhez képest valószínűleg sokkal kevesebb támponttal utaznak majd a csapatok az első versenyre, hiszen a hidegben eddig sem tudtak normálisan ismerkedni az új gumikkal.

A Közel-Kelet így sem lenne jó opció

A szokatlanul fagyos európai időjárás miatt felmerülhet a kérdés, hogy miért nem Bahreinben rendezik a teszteket, ahogy évekkel ezelőtt, de a Haas csapatfőnöke felsorolta az ellenérveket.

A költség csak a bahreini utazás egyik szelete. Az sem kevés, de a logisztika sem

– nyilatkozta. – Önöknek fogalma sincs, hogy mennyi új alkatrész érkezik az autókhoz minden nap. Angliában vagy Olaszországban berakják [az alkatrészeket] egy kisbuszba és 8 óra vezetéssel ideérnek. Az embereink oda-vissza utaznak minden nap. Ha Bahreinbe megyünk, arra fel kell készülni és ez mindenkire ugyanígy igaz. Utána viszont néhány csapat magángéppel repülne oda-vissza, minden éjjel."

A  Force India technikai igazgatója, Andy Green hozzátette, hogy a gyártási ütemtervnek sem kedvezne, ha Bahreinbe kellene postázniuk a felszerelést, mivel akkor hamarabb el kellene készülniük vele.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK