Társoldalunk:

Renault: A McLarentől mást tanulunk, mint a Red Bulltól

2018.02.25. 14:30

A Renault azért is hasznosnak tartja a McLaren jelenlétét a motorvásárló ügyfelei között, mert a szuperautókat gyártó brit márkától olyan területeken is számíthatnak segítségre, amihez a Red Bull nem annyira ért.

A Renault felkészült arra, hogy mindkét motorvásárlója, a Red Bull és a McLaren is megelőzheti a pontversenyben, elvégre a francia márka gyári istállója még építkezik, és számításaik szerint csak évek múlva harcolhatnak a világbajnoki címért.

A Hondát lecserélő McLaren új kuncsaftja a Renault-nak, és a sportigazgató, Cyril Abiteboul azért is örül ennek, mert olyan kulisszatitkokhoz juthatnak, amire a Red Bulltól egyszerűen nem számíthattak. 
"Mindkét csapattól tanulunk stratégiákat. A Red Bull a legjobb csapat az aerodinamikai fejlesztést és az autó menetdinamikáját tekintve" – jelentette ki Abiteboul az Autosportnak.

A McLaren az idei évtől a Renault-tól vásárol motorokatForrás: DPPI/Florent Gooden

"A McLaren egy autógyártó, így tudják, mit jelent autót építeni. Mély ismereteik vannak a motorokról, tudják, milyen problémák adódnak vele. Ilyen például az, hogyan optimalizáljuk az elrendezését a váltóval."

Velük egyeztetünk olyan témákról is, melyekről 12 év alatt sosem beszéltünk a Red Bull-lal, mert egyszerűen más a két istálló genetikája. Ahogy a Red Bulltól, a McLarentől is tanulni fogunk a közös munka során."

Fernando Alonsót optimistává teszi a motorváltás, és a McLarennél arra számítanak, hogy elindulnak felfelé. A Honda problémái eddig béklyót jelentettek a csapatnak, pedig az elöljárók úgy érezték: egy erősebb motorral felvették volna a harcot a legjobb istállókkal is.

A Renault tanácsadója, a négyszeres világbajnok Alain Prost szerint itt a lehetőség, hogy megmutassák, nem csupán a levegőbe beszéltek. "Állítják, hogy az övék a legjobb kasztni az F1-ben. Jó lesz látni, mire képesek a mi motorunkkal" – mondta, hozzátéve, hogy szerinte a zord éveket maga mögött tudó McLarenen nagyobb a nyomás, mint a Renault-n.

A Renault-nak a teljesítmény és a megbízhatóság terén egyaránt javulnia kell, hogy megközelítse a Mercedes és a Ferrari szintjét. Utóbbi kritériumra különösen nagy hangsúlyt fektettek, hiszen az idei évtől már nem az ötödik, hanem a negyedik felhasznált motortól jár rajtbüntetés a pilótáknak.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK