Vágólapra másolva!
James Allison elárulta, hogy a motorrészlegen dolgozóknak rengeteg verejtékbe került, hogy karcsúbbá tehessék a kasztni hátsó részét. Töprengtek kicsit a tengelytáv rövidítésén, de hamar rájöttek, hogy nem érné meg.

Az F1-et négy éve uraló Mercedes nem szorult rá arra, hogy teljesen új alapokról kezdje felépíteni a 2018-as autóját, de az előző modell alkalmankénti, elsősorban a lassú kanyarokkal tűzdelt pályákon tapasztalt makrancosságaitól szeretett volna megszabadulni.

Egyelőre a jövő zenéje, hogy ez sikerül-e, a csapat technikai igazgatója azonban kijelentette: bár feltérképezték, hogy egy rövidebb tengelytávú autó milyen lehetőségeket rejtene,

határozottan úgy ítélték meg, hogy nem érdemes új utat választaniuk ennél a paraméternél.

"Mérget vehetünk rá, hogy a tavalyi autó előnyös tulajdonságait megörökli az idei is. Értékként tekintünk a hosszabb tengelytávra, magától értetődően tartottuk meg – nyilatkozta James Allison. – Erről nagyon korán döntést hoztunk. Biztos vagyok benne, hogy ezt továbbra is helyesnek érezhetjük."

Valtteri Bottas a Mercedes W09 bemutatóján, Silverstone-ban Forrás: AFP/Justin Tallis

"Azzal, hogy ezt a kérdést hamar tisztáztuk, sokkal könnyebb lett a helyzetünk, nem kellett kétféle tengelytávú autóval szimulációkat futtatunk a szélcsatornában" - utalt arra, hogy az autó ezen jellemzője és a hozzá igazított légterelők alapvetően befolyásolják a levegő áramlását.

Egy új koncepciónál sokáig teljesítményvesztést tapasztalunk, mire pozitív eredményeket hoznak a módosítások. A (rövidebb tengelytávú) változatnál úgy tűnt, túl sokáig elmaradtunk volna az eddigi szintünktől, mire esetleg túlszárnyalhattuk volna."

Szerinte egy ilyen döntést könnyebben bevállalnak a sikertelenebb csapatok, mivel ők nem kockáztatnak sokat.

Érdekesség, hogy a gyenge csapatnak nem nevezhető Ferrari növelte az autójának tengelytávját tavaly óta, bár azt nem árulták el, mennyivel.

Le a kalappal a motorrészleg előtt

A Mercedes W09-nél megtartották a kis bólintást is (a Red Bull ezzel ellentétben például hagyományosan olyan aerodinamikai koncepciót választ, hogy jobban előredől az autó), a motorborítás hátulja ugyanakkor karcsúbb lett.

A Mercedes W09 bemutatója, Silverstone-ban Forrás: Daimler AG/Steve Etherington for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd./Steve Etherington

Allison elmondta, hogy az aerodinamikailag kedvező, ugyanakkor komoly kihívásokat – például a megfelelő hűtés biztosítása – támasztó kialakításhoz rengeteget kellett dolgoznia a motormérnököknek. A Hondának az elmúlt években beletört a bicskája ugyanebbe a törekvésbe. A technikai igazgató áradozott a motorrészleg vezetője, Andy Cowell stábjának munkájáról.

Nekünk is elég sok teendőnk volt Brackleyban (a kasztnifejlesztés központjában), de az autó tömegközéppontjának helye Andyéken múlott, ráadásul kockázatok is voltak..."

"Szerencsére sok idejük volt a munkára, de ha rossz döntéseket hoztunk volna, Andyék élete sokkal nehezebb lett volna, hogy alkalmazkodjanak. Brixworth-ben (a motorrészlegnél) sokkal merészebb célkitűzéseket vállaltak be, mint Brackley-ben."

A végeredménnyel Allison "meglehetősen elégedett", és azt mondta, az autó megtervezése "jó móka volt." A hírek szerint a Mercedes a korábbinál szűkebb helyre begyömöszölt új motorjával megpróbálja elérni az 1000 lóerős teljesítményt.