Társoldalunk:

Marad a régi szponzor, de e-cigarettára vált a Ferrari

2018.02.21. 11:27

Újabb három évvel, 2021 végéig meghosszabbította a Ferrarival érvényes támogatói szerződését az amerikai Philip Morris dohánykonszern. Vége a „füstölésnek", az olasz istálló a jövőben e-cigarettát fog reklámozni.

Rövid közleményben jelentette be a Ferrari, hogy meghosszabbította az amerikai Philip Morris dohánykonszernnel még 1997-ben megkötött támogatói szerződését. A hosszabbítás időtartamáról a Scuderia nem tett említést. A Philip Morris közleményéből azonban kiderül, hogy a kontraktus újabb három évre, 2021 végéig szól, és dohánytermékük helyett az egészségre kevésbé ártalmas e-cigarettájukat, az IQOS-t fogják reklámozni.

A Philip Morris legismertebb márkája, a Marlboro az 1970-es évek eleje óta támogatja a Ferrari versenyzőit, de a híres logó csak 1984-ben jelent meg először a vörös autókon.

A Marlboro másfél évtizeden keresztül két csapatot, a McLarent és a Ferrarit is szponzorálta, majd Michael Schumacher szerződtetése után, 1997-ben döntött úgy, hogy onnantól csak az olaszokat támogatja.

Schumacher, Luca Badoer, Luca di Montezemolo, Barrichello, Jean Todt és Piero Ferrari az F2002 bemutatóján, Maranellóban. A főszponzor marad, de immár e-cigarettát fog reklámozniForrás: Ferrari Media

Az Európai Unióban 2005-től életbe lépett szabályozás a dohányreklámok teljes tilalmát írja elő. Azóta az amerikai konszern csak metaforikusan jelenik meg a Scuderia Ferrari logójában is. A Speedweek szerint a Marlboro

a 2013 és 2015 közötti időszakban évi 160 millió dollárt fizetett a Ferrarinak (ez a teljes éves költségvetés mintegy harmada),

ami az elmúlt három esztendőben, tíz százalékos inflációs rátával számolva évi 175-180 millió dollárra mehetett fel.

A dohányszponzor már 2005 óta csak jelképesen jelenik meg a Ferrari logójábanForrás: AFP/Jurij Kadobnov

A Ferrari csütörtökön délben, az interneten fogja bemutatni 2018-as F1-es versenyautóját.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK