McLaren: Lehet szép a Honda-gyár, a Renault rutinosabb

Forma-1, Fernando Alonso, McLaren Honda, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Ausztrál Nagydíj 2017
McLaren's Spanish driver Fernando Alonso (R) competes with Renault's German driver Nico Hulkenberg during the qualifying session for the Formula One Australian Grand Prix in Melbourne on March 25, 2017. / AFP PHOTO / SAEED KHAN / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Gyorsan megtalálták a közös hangot a McLaren és a Renault szakemberei, így néhány hónap alatt levezényelték az átállást a Honda erőforrásokról.

A McLaren tavaly megvált a Honda erőforrásoktól és a 2018-as szezontól a Renault motorjait használják. Egy nemrég megjelent dokumentumfilm szerint a wokingi istálló menedzsmentjénél már tavaly télen betelt a pohár, amikor a teszteken ismét vállalhatatlanul szerepelt a japán erőforrás, ami eleinte nem is illeszkedett az autóba és a saját szoftverükkel el sem akart indulni.

A „Grand Prix Driver” című minisorozatban az is látható volt, hogy a McLaren munkatársai nagyon egyszerűen próbáltak fogalmazni, a japánok viszont még így sem mindig értették őket (szimultán tolmácsolásra is szükség volt) és műszaki rajzokat sem szívesen osztottak meg a McLaren tagjaival. Több hónapos huzavona után végül a wokingiak megoldást találtak és Renault-ra váltottak.

Február 23-án jön az új, Renault-motoros McLaren Forrás: AFP/Saeed Khan

A végső döntés viszont csak szeptemberben született meg, ezért kevés idő maradt az MCL33 terveinek átdolgozására, ráadásul Tim Goss technikai igazgató elismerte, el kellett fogadniuk, amit kaptak a Renault-tól, mert a Red Bull és a gyári Renault-csapat miatt már nem volt lehetőség az erőforrás koncepciójának árnyalására.

Bár a Renault és a Honda erőforrások között műszakilag is nagyok az eltérések, Goss szerint a legnagyobb differencia abban keresendő, hogy a Renault szakemberei sokkal tapasztaltabbak a japánoknál. „Ezek a srácok már sokkal régebb óta csinálják ezt, mint a hondások, ez egyszerűen tény. Ez tette nekünk lehetővé, hogy a beépítést ilyen gyorsan megoldjuk.”

A videó alapján a Renault-val simábban ment az első indítás, mint tavaly a Hondával

„Volt egy hosszú kérdéslistánk és [azt mondtuk] ’oké, két hetünk van ezt megoldani, ezeket az információkat 24 órán belül meg kell kapnunk.’ Meg is jöttek, mert a Renault hozzá van szokva ahhoz, hogy az ügyfelei megjelennek és információkat akarnak. Szerintem talán most ez a legnagyobb különbség, a tapasztalatuk.”

A Honda mellett az volt a legfőbb érv, hogy Japánban kiváló infrastruktúrával dolgozhatnak, de Goss szerint ez nem minden.

„A Viry-ben lévő motorgyáruk egyszerűbben kiforrottabb a Hondáénál. Lehet, hogy nincs annyi csinos próbapadjuk, de nagyobb tapasztalattal rendelkeznek. Most is náluk vagyunk és dolgozunk a fékpadon, minden zavartalanul megy. Elvittük a sebességváltónkat és a motorral összeépítve futtathattuk, nagyon simán ment minden és nyilvánvalóan hasznos is volt.”