Fura figura, de Räikkönen lázba hozza a szerelőket

Forma-1, Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes, Japán Nagydíj 2005
Finnish F1 driver Kimi Raikkonen of McLaren Mercedes reacts during the awards ceremony in the Formula One Japanese Grand Prix at the Suzuka Circuit in Suzuka, central Japan, 09 October 2005. Raikkonen won the race with a time of 1 hour, 29 minutes and 02.212 seconds. AFP PHOTO/Toru YAMANAKA / AFP PHOTO / TORU YAMANAKA
Vágólapra másolva!
Nagyra tartja Kimi Räikkönent a McLaren egyik korábbi szerelője, pedig a finn pilóta végül a Ferrarival legyőzte őket. Marc Priestley szerint Räikkönenért szívesen túlóráztak.

Életrajzi kötet készítésébe kezdett a közönségkedvenc Kimi Räikkönen, amíg azonban ez megjelenik, korábbi munkatársaira hárul a feladat, hogy kulisszatitkokat áruljanak el a finn pilótáról. Räikkönent méltatta már korábbi mérnöke, akivel a Lotusnál dolgozott együtt és egykori szerelője, Marc Priestley is csak elismerő szavakat mondott róla.

Priestley már a McLarennél dolgozott, amikor Räikkönen a csapathoz került, de a wokingi pályafutása során a brit szerelő a legtöbbet a finn pilóta autóján dolgozott. Elárulta, összetartó gárda alakult ki a szerelők, mérnökök és Räikkönen részvételével. Ez végül közösen csak világbajnoki 2. helyekhez volt elég, de Priestley szerint ez nem Räikkönenen múlt.

A szerelők nem ilyennek látták Räikkönent Forrás: AFP/Toru Yamanaka

„Fura figura, mert a tévében és interjúkban egy melankólikus, szinte robotszerű embert látunk – mondta Priestley egy interjúban, ami a Drivetribe közösségi oldal Home of F1 profilján jelent meg. – Amikor viszont a pályától és a média reflektorfényétől távol van, teljesen más emberré válik és szerencsések voltunk, hogy ezt megtapasztalhattuk.”

A sikeres versenyzők kapcsán gyakran előkerül, hogy képesek motiválni a csapatukat és Priesley szerint akkoriban ők is egy kicsivel többet próbáltak nyújtani a siker érdekében. Kétszer, 2003-ban és 2005-ben közel is kerültek a végső sikerhez. „2003-ban az utolsó napig [küzdöttünk] és kikaptunk Michael Schumachertől. Szívszorító volt” – emlékezett vissza.

A McLarennél töltött első versenyén Priestley cserélte le az első vezetőszárnyat Räikkönen autóján az Ausztrál Nagydíjon Forrás: AFP/Patrick Hertzog

„Kimi tökéletes példája volt a versenyzőnek, akiért az ember kész túlórázni. Nem zavart minket, hogy éjszaka egy kicsit tovább maradtunk, mert azt gondoltuk, hogy ha egy kis előnyt szerezhetünk, akkor a versenyző elő fog húzni valamit a kalapból. Ha megadtuk neki a megfelelő eszközöket, hozta az eredményeket. Kimi is pont ilyen volt.

„Arra képtelen volt, hogy óvatosan hazahozza az autót, amikor erre volt szükség. Ő padlógázzal megy vagy sehogy, de mi ezt vártuk egy pilótától. Ha adtunk neki egy autót, ami egyben maradt, tudtuk, hogy hozni fogja az eredményt” – mondta Priesley, aki 2000 és 2009 között dolgozott a McLarennél, azóta televíziós műsorvezető és szakértő lett.