Vágólapra másolva!
A kétszeres világbajnok azt állítja, sosem volt bakancslistája, de elégedett azzal, amit eddig átélt. Úgy véli, egyelőre nem fenyegeti a kiégés veszélye.

Fernando Alonso karrierje hiába vett villámrajtot az F1-ben, rossz döntései miatt 2005 és 2006 világbajnoka nem tudott a rekordok megdöntésének közelébe kerülni. Utolsó győzelme óta már majdnem öt év telt el, és a második mclarenes időszakát eddig jobbára a kínlódás jellemezte.

Csapatának az jelentheti a fényt az alagút végén, hogy szerződést bontottak a Hondával és a Renault motorjaira váltanak az idei évtől. Alonso látatlanban úgy érzi, van alapja a bizakodásnak.

„December közepén jártam a gyárban, de akkor még semmi kézzel fogható sem volt. Február közepén térek vissza oda, és remélem, addigra elkészül az ülésem, az autót pedig összeszerelik. Még nem is láttam, hogy milyen színű lesz...néhányan azt mondják, olyan narancssárga, mint az indys autóm. Az tökéletes lenne!” – nyilatkozta az AS-nek adott interjújában.

Alonso a mezőny egyik legrutinosabb pilótája Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

„Annyit mondhatok, hogy magasabbak az elvárásaink, mint az előző három évben. Jobb a légkör a gyárban, mindenki elszántan próbál többet kihozni magából. Ütőképesebbé akarunk válni, és szerintem sikerülni is fog.”

A McLaren új mottója a szerénység, és győzelmek helyett egyelőre azt tűzték ki célnak, hogy legyőzzék a velük egyforma motorokat használó Red Bullt.

Bakancslista nélkül

Alonso az interjúban bevallotta, hogy ő maga sosem hajszolt semmit az életben. „Hogy őszinte legyek, sosem voltak konkrét terveim, hogy mit akarok elérni az életben – ismerte el. – Ugyanakkor örülök annak, amit eddig megéltem, és mindig új élményeket keresek.”

A mostanában sokat emlegetett tripla koronára viszont nem titkoltan áhítozik, aminek megszerzéséhez a jövőben nyernie kellene Le Mans-ban és az Indy–500-on. A maratoni viadalon idén rajthoz is állhat.

Azt mondja, egyelőre nem fenyegeti a kiégés veszélye, hiába keringtek pletykák arról, hogy a nehéz évek miatt akár vissza is vonulhat az F1-ből. „Számomra fontos, hogy abban a két hónapban is harcolhassak, amíg nincs [F1-es] verseny. Mindegy, hogy ezt gokartokkal, vagy a daytonai 24 óráson teszem. Ezek megerősítenek abban, hogy még mindig élvezem, amit csinálok, és amint eltűnik ez az érzés, abbahagyom” – mondta.