Vágólapra másolva!
Beindították a Mercedes vadonatúj erőforrását (és ezt le is videózták), amellyel a bajnokcsapat célja az 1000 lóerős álomhatár elérése. Toto Wolff szerint ez az első fontos mérföldkő a brackley-i csapat útján a vb-címvédés felé.

Egy új F1-es autó bemutatása előtti hetekben talán a legfontosabb pillanat az új erőforrás első beindítása, amely a motorgyártók próbapadján történik. Nincs ez másként a bajnoki címvédő Mercedesnél sem, amely a gyári istálló mellett a Force Indiát és a Williamst is ellátja a hibrid rendszerekkel felszerelt V6-os turbómotorral.

A Mercedes hétfőn indította be először a PU106D típusjelű erőforrást a brackley-i nyúzópadon, és az első próba sikerrel zárult.

Hogy mennyire büszkék a brit-német koprodukcióban készült remekműre, mutatja, hogy az első „beröffentést" egy kis videón is megosztották a rajongókkal a Mercedes AMG F1 YouTube-csatornáján.

Az Ezüstnyilak csapatfőnöke, Toto Wolff az alakulatnál uralkodó hangulatról beszélt egy korábbi videoüzenetben. „A hangulat jó, elsősorban azért, mert először szereltük be a motort az új versenyautóba. Ez mindig egy fontos pillanat, ugyanis ilyenkor derül ki, mit építettünk több hónapnyi kemény munkával. Egy biztos: az autó már él!"

Ez az egész csapat elhivatottságának, reményeinek a megtestesítője, így válnak valóra a dolgok" – tette hozzá a csapatvezető.

A Mercedes PU106 Hybrid motorcsaládja a 2014-es bemutatkozása óta verhetetlen Forrás: Daimler AG/Mercedes AMG F1

Az F1 hibrid korszakában, 2014 óta veretlen Mercedesnél újabb bátor célt tűztek ki maguk elé:

idén el szeretnék érni az 1000 lóerős álomhatárt.

Ilyen teljesítményre utoljára az első turbókorszakban, az 1980-as évek közepén voltak képesek az F1-es masinák.

A brackley-i székhelyű gárda február 22-én (egyébként a Ferrarival egy napon) fogja először megmutatni az idei versenyautóját, a Mercedes AMG W09 Hybridet teljes valójában.