Hamilton és Ron Dennis is érdeklődik Senna McLarenje iránt

Forma-1, Ayrton Senna, McLaren-Ford, Monacói Nagydíj 1993
Brazilian driver Ayrton Senna steers his McLaren Ford around a curve, on May 23, 1993, during the Monaco Formula One Grand Prix. Senna won for the fifth consecutive time in Monaco, beating British driver Hill (Williams-Renault) and French driver Jean Alesi (Ferrari), to set a record of six wins overall to break the record of Graham Hill, Damon’s father. AFP PHOTO / AFP PHOTO / -
Vágólapra másolva!
A Monacói Nagydíj előtt bocsátják árverezésre Ayrton Senna McLaren Mp4/8-as versenyautóját, amivel a brazil legenda utolsó diadalát aratta a nagyhercegségben. Állítólag a McLaren egykori vezére, Ron Dennis és Lewis Hamilton is ajánlatot tenne a piros-fehér autóra.

Mint az már korábban megírtuk, a Monacói Nagydíj előtt két héttel fogják elárverezni azt a McLaren Mp4/8–Fordot, amellyel

Ayrton Senna rekordnak számító hat győzelme közül az utolsót aratta Monte-Carlóban, 1993-ban.

Ez konkrétan a 6-os számú kasztni, amellyel Senna Monacóban (és még további hét nagydíjon) versenyzett abban az évben.

Senna nehezen maradt a McLarennél 1992 végén, mivel a Honda bejelentette, hogy kivonul a sportágból, a Ford pedig nem akarta odaadni a legfejlettebb Zetec-R V8-ast a wokingi csapatnak. Arra hivatkoztak, hogy megállapodásuk szerint a Benetton elsőbbséget élvez a legújabb motorra 1993-ban.

Senna és a McLaren Mp4/8 a győzelem felé tart az 1993-as Monacói Nagydíjon. Konkrétan ezt a kasztnit fogják elárverezni, a kikiáltási ára 6 millió dollár Forrás: AFP/-

Senna végül futamonként hosszabbította meg a szerződését Ron Dennisszel, ám ez nem akadályozta meg a brazil zsenit abban, hogy öt versenyt nyerjen a domináns Williams-Renault-hoz képest gyengébb autóval.

Az árverést végző Bonhams aukciós ház szerint eddig hárman jelezték, hogy érdekli őket Senna 25 évvel ezelőtti versenyautója, ám a kilétüket természetesen nem árulják el. A Speedweek úgy tudja, hogy

a McLaren Mp4/8 kikiáltási ára 6 millió dollár (1,5 milliárd forint), és a négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, illetve a brazil legenda egykori főnöke, Ron Dennis is az érdeklődők között van.

A McLaren aranykora: Senna, Alain Prost és Ron Dennis 1988-ban. A csapatfőnök és a brazil sztár viszonya nem mindig volt felhőtlen, de Dennis általában Senna pártjára állt a vitás helyzetekben Forrás: AFP/Kazuhiro Nogi

A Lewis Hamilton és Ayrton Senna közötti spirituális kötődésre számos példát említhetnénk. A Mercedes világbajnoka a példaképe tiszteletére viseli a sárga színt a bukósisakján, a Brazil GP előtt pedig rendszerint egy Sennára utaló ábrát vagy idézetet is felragaszt a fejvédőjére. Tavaly Montrealban,

amikor megszerezte a 65. pole pozícióját és ezzel beállította Senna rekordját, Hamilton a könnyeivel küszködött, Senna családjától pedig megkapta emlékül a brazil pilóta bukósisakjának replikáját.

Hamilton a könnyeivel küszködött tavaly Montrealban, amikor a 65. pole pozíciója után megkapta Senna bukósisakját. A brit világbajnok lehet az egyik licitáló a brazil legendás autójára Forrás: AFP/Getty Images/Mark Thompson

Ron Dennis és Senna viszonya korántsem volt mindig felhőtlen, de vitán felül áll, hogy ők ketten (kiegészülve a Honda motorjaival) nagyon erős csapatot alkottak a '80-as évek végén és a '90-es évek elején. Amikor Dennis 1993 végén már nem tudta megakadályozni, hogy Senna elhagyja csapatát és a Williamshez szerződjön, a csapatfőnök kijelentette:

Erre a brazil legenda 1994-ben, Imolában történt halálos balesete miatt azonban nem kerülhetett sor.

Senna pezsgőzik az 1993-as Monacói GP megnyerése után. Hat győzelme Monte-Carlóban a mai napig rekordnak számít Forrás: AFP/Pascal Pavani

A konkurenciánál valamivel gyengébb Ford V8-as motort leszámítva az 1993-as Mp4/8-ast tartják minden idők technikailag legfejlettebb McLarenjének. Az autó kifinomult aerodinamikával, aktív futóművel, kipörgésgátlóval, ABS-szel és szervokormánnyal is rendelkezett, ami Senna kivételes vezetői képességeivel együtt világbajnoki 2. helyet eredményezett.