Meg kell tartani a Ferrarit, még több gyártó kell az F1-be

2017 Formula One Brazil Grand Prix 2017 Brazil Sao Paulo November F1 Pilots F1 GP Brazil Jose Carlos Pace 2017 Formula One SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 12: Sebastian Vettel of Ferrari celebrates the victory in 2017 Formula One Brazil Grand Prix at the Jos
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 12: Sebastian Vettel of Ferrari celebrates the victory in 2017 Formula One Brazil Grand Prix at the Jose Carlos Pace racetrack in Sao Paulo, Brazil on November 12, 2017. Dario Oliveira / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Kevésnek tartja a jelenlegi tíz csapatot, ezért minden áron a Formula–1-ben kell tartani a Ferrarit, véli Nigel Mansell. A korábbi világbajnok szerint megint 26 autónak kellene a rajtrácson állnia, hogy a legügyesebb fiatal pilóták esélyt kaphassanak.

A Liberty Media folyamatosan egyeztet a csapatokkal azokról az elképzelésekről, amelyek mentén a Formula-1 új arculatát kívánják kialakítani a következő években. 2021-től újfajta motorokat akarnak bevezetni, és ettől az évtől kezdve egyedi videótartalmakat is elérhetővé akarnak tenni a rajongók számára. A korábbi tiltással szemben pedig a Liberty kifejezetten bátorítja a versenyzőket, hogy promotálják az F1-et a saját közösségi média-csatornáikon.

De nem minden csapatnak tetszenek a Liberty által tervezett változások, aminek a Ferrari elnöke már többször hangot is adott. Nigel Mansell azonban úgy véli, a Libertynek mindent el kell követnie annak érdekében, hogy a megtartsák az F1 legpatinásabb istállóját, a Ferrarit.

Mansell szerint a Libertynek minden áron meg kell tartania a Ferrarit, de még két-három csapatra szükség lenne az F1 "egészséges" működéséhez Forrás: Anadolu Agency/Dario Oliveira

„Nagyon nehéz helyzetbe kerülne a Formula-1, ha bármelyik gyártót elengedné.

– érvelt az 1992-es világbajnok a SkySports-nak. – A világ összes F1-rajongója azt szeretné, ha újra 26 autóból állna a mezőny. Vérfrissítésre, új pilótákra, új gyártókra van szükség, hogy kiegyenlítődjenek az erőviszonyok."

– mondja Mansell, aki két szezont húzott le a Ferrarinál. – Remélem, hogy a Liberty új szabályai mindenkinek tetszenek majd, ennek következtében kiegyenlítődnek az erőviszonyok és több versenyző jut lehetőséghez [az F1-ben].

Mansell versenyzőként két szezont (1989-1990) húzott le a Ferrarinál (A képen Giovanni Agnellivel, a Fiat vezérigazgatójával 1989-ben) Forrás: AFP/Archives

Valami nincs rendben a sportággal, amikor egy olyan fantasztikus, sokszoros világbajnok csapat, mint a McLaren és egy olyan nagyszerű motorgyártó, mint a Honda nem tud [sikeresen] együttműködni.

Nem lenne szabad, hogy ez ennyire bonyolult legyen"

– jelentette ki Nigel Mansell.

Az idei lesz a második egymást követő év a sportág történetében, amikor mindössze tíz csapat veselkedik neki a szezonnak (legutóbb 2004/2005-ben volt példa hasonlóra). Igaz, hogy két új gyártó, a Porsche és az Aston Martin is érdeklődik a 2021-től bevezetendő motorformula iránt, de jelenleg csak a németek rendelkeznek olyan hibrid erőforrással, amely az F1-es beszállás alapjául szolgálhat.