Társoldalunk:

Ügyfelei segítették ki a Renault-t, ők az ellenkezőjét akarják

2018.01.23. 10:56

A McLaren és a Red Bull nagyvonalúsága kellett ahhoz, hogy Carlos Sainz átülhessen a Renault-ba, de Cyril Abiteboul inkább adna pilótát az ügyfeleinek és nem venne tőlük.

Az F1-es élcsapatok körében gyakori, hogy pilótanevelő programokat működtetnek általában azzal a céllal, hogy hazájuk tehetségeit segítsék vagy megfelelően felkészített, fiatal pilótákat szerződtethessenek a piaci árnál alacsonyabban. A módszert a Red Bull járatta csúcsra, a juniorprogram eddigi legsikeresebb növendéke Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo.

Bár a módszert nem a Red Bull találta ki, manapság elsősorban őket utánozza a Mercedes, a Ferrari és legutóbb a Renault is azzal, hogy „intézményesített” pilótaakadémiát működtet, de Lewis Hamilton óta a McLaren is odafigyel arra, hogy tehetséges fiatalokat emeljen ki az utánpótlás-bajnokságokból.

A Renault a Red Bull növendékére, Carlos Sainz-ra (képünkön) szavazott, közben Szergej Szirotkin a kispadon maradt, majd a Williams-nél kapott versenyzői üléstForrás: AFP/Evaristo Sa

A Renault egyelőre mégis a rutinosabb pilóták közül válogat, Nico Hülkenberget a Force Indiától csábították el, Carlos Sainz pedig tavalyi ügyfelüktől, a Toro Rossótól érkezett a szintén Renault motorokat használó Red Bull engedélyével és a francia gyártó új partnere, a McLaren hathatós közreműködésével. A Renault Sport Racing ügyvezetője, Cyril Abiteboul azonban azt szeretné elérni, hogy a Renault ügyfelei adjanak versenyzési lehetőséget a saját tehetségeiknek.

Biztosítanunk kell, hogy amikor eljön a megfelelő idő, rendelkezzünk a megfelelő tehetséggel és be is tudjuk hozni őt az F1-be  

– vélte. – Szerintem ennek fontos része lesz, hogy miként használjuk ki a motorszállítói tevékenységünket. A Mercedesnél láthatjuk, hogy a motorszállítói és a pilótanevelői stratégiájuk között van összefüggés. Ez az idén nekünk is segített, mert Carlos Sainz-ot egy nagyobb megállapodás keretében kaptuk meg a Red Bull Racingtől és ez azzal indult el, amit a McLarennel elkezdtünk.” 

Meglepetést okozna, ha Fernando Alonso vagy Stoffel Vandoorne utódja nem Lando Norris, hanem egy Renault-pilóta lenneForrás: Farkas Péter - GPhírek

„Már most is van összefüggés, de a jövőben azt akarom, hogy ez azoknak a srácoknak kedvezzen, akik a mi akadémáinkról jönnek” – tette hozzá. Ez a közeljövőben várhatóan nem lesz könnyű, mert a Renault tehetségei egyelőre nagyon alacsony osztályokban versenyeznek, a McLaren az F3-as Európa-bajnok Lando Norrist támogatja, a Red Bull pedig aligha vesz majd át Renault-pilótát.

 

Abiteboul egyelőre elégedett az eredményekkel.

„Szerintem nem kérdéses a hozzánk csatlakozók színvonala, szinte mindegyikük az első két hely egyikén végzett a bajnokságukban – mondta. – „Egy kis ideig eltart majd ez. Tudom, hogy a mai világban mindenki azonnali eredményeket vár, de amikor a legfiatalabb pilótánk 16 éves, akkor normális, hogy időre van szükség.”

A Renault Sport Academy 2018-as tagjai

Jack Aitken – A GP3 2017-es 2. helyezettje
Max Fewtrell – A brit F4 2016-os bajnoka
Christian Lundgaard – A spanyol F4 2017-es bajnoka
Sun Yue Yang – Eurocup Formula Renault 2.0 (összetett 31. helyezett)

Sacha Fenestraz – A Eurocup Formula Renault 2.0 2017-es bajnoka
Arthur Rougier – A francia F4 2017-es bajnoka
Victor Martins – A francia F4 2017-es 2. helyezettje 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK