Vágólapra másolva!
Nagyon hosszúra nyúltak a felmondási idők az F1-es csapatoknál, ezért szinte lehetetlen kulcspozícióban lévő embereket elcsábítani. A Mercedes nem tervez változtatni ezen.

Nagy felhördülést váltott ki a Renault azzal, hogy leszerződtették az FIA volt műszaki igazgatóját, Marcin Budkowskit, aki a svájci munkajogi szabályok miatt papíron mindössze háromhónapos felmondási idő után kezdhetett volna az új munkahelyén. A Renault végül belement abba, hogy érdemi munkát csak áprilistól adnak a lengyel szakembernek.

A Renault azzal magyarázta a helyzetet, hogy az extrém hosszú F1-es felmondási idők miatt nem tudnak más istállóktól toborozni, nekik viszont mindenképpen szükségük van a személyi állományuk és az infrastruktúrájuk kibővítésére. Cyril Abiteboul nemrég azt mondta, a helyzet gátolja az információ terjedését, ezáltal az erőviszonyok kiegyenlítődését.

Nem lehet csak úgy felmondani Forrás: Daimler AG/Steve Etherington for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd./Steve Etherington

„Ez egyszerűen arról szól, hogy a szervezetünk fontos részeit egyben tartsuk a stabilitás biztosítása érdekében – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója az Autosportnak. Wolff hozzátette, hogy a Renault azért bosszús, mert nem tudtak megszerezni tőlük egy szakembert. – Az alkalmazott éppen aláírt egy szerződést, de a Renault is szívesen látta volna őt.

A Mercedes a 2010-es szezontól tért vissza önálló gyári csapatként az F1-be, miután megvásárolták a Brawn GP-t. A korábbi csapatfőnök, Ross Brawn 2009-ben kénytelen volt leépíteni a személyi állományt, ezért a tulajdonosváltás után ő is toborzásba kezdett, az újjáépített gárda azonban valóban ütőképes autót csak 2014-től tud készíteni.

Allison, az új technikai igazgató még a tavalyi Ausztrál Nagydíjon is csak ismerkedett a csapat működésével, az mégsem roskadt össze Forrás: DPPI/Florent Gooden

Természetesen a sikerszéria kezdete óta is jöttek-mentek emberek, de a legkomolyabb változás tavaly télen történt a korábbi technikai igazgató, Paddy Lowe távozásával és James Allison érkezésével. A Mercedest ez sem rendítette meg, mert Wolff szerint „a csapat rugalmassága felelős a sikerért.”

– vélte Wolff. – Paddy nagyszerű adottságokkal rendelkezik, de James Allison megszerzése a legjobb döntés volt, amit meghozhattunk. A siker nem csak egy emberen múlik a Formula-1-ben. Nem rajtam és nem Niki [Laudán] áll vagy Ross [Brawn] és Norbert [Haug] érdeme, hanem az együtt dolgozó embereké. Meg kell teremtenünk a megfelelő kereteket ahhoz, hogy ők sikeresek lehessenek.”