Társoldalunk:

Hamilton felszámolná a végtelen bukótereket, Mansell egyetért

2018.01.15. 16:46

Nem tetszik a világbajnoknak, hogy a versenyzők veszély nélkül kockáztathatnak a kanyarokban. Nigel Mansell felelevenítette, hogy néhány évtizede sokkal nagyobb volt a tét a bátrak számára.

Rendszeresen visszatérő téma, hogy bár üdvözletes az F1 biztonságának fejlődése a korábbi állapotokhoz képest, az izgalmaknak árt, hogy a tágas bukóterek „megbocsátják" a versenyzőknek a hibákat. Ráadásul sokan elkanászodtak ennek ismeretében, tudatosan keresik a lehetőséget a pályák kiszélesítésére.

Nigel Mansell a Birminghamban megrendezett Autosport Show-n emlékeztetett rá, hogy az ő idejében nem volt ilyen biztonsági háló a versenyzők alatt, akik vásárra vitték a bőrüket.

Nigel Mansell (kékben) szerint nem tesznek jót az F1 imázsának a túl nagy kifutóterületekForrás: AFP/Gerardo Magallon

„Reggelente a tükörbe nézve kellett fogadkoznunk, hogy kockáztatunk és kipréseljük magunkból azt az extra fél másodpercet, amivel az első rajtsorba kerülhetünk, vagy megnyerhetjük a futamot.

Ugyanakkor hátrányt jelentett, hogy egy hibával megölhettük magunkat"– nyilatkozta az 1992-es világbajnok.

„Manapság más az egész pszichológiája, mert a bukóterek és a biztonsági szabványok érezhetően milliószor nagyobbak, [mint az én időmben]."

A kortárs gladiátorok közül Lewis Hamilton sincs elragadtatva a helyzettől. „Véget kell vetni a jelenlegi bukótereknek.

Nem lenne szabad, hogy olyan kanyarlevágások történjenek, mint amilyeneket látunk

– mondta a világbajnok. – Régebben azt imádtam, hogy aki lecsúszott a pályáról, az időt vesztett, jóllehet, balesetet természetesen nem akarunk látni."

Hamilton egyik kedvenc pályáján, a Circuit of the Americason, ahol óriási aszfaltozott kifutó várja a hibázó pilótákat. Vagy azokat, akik direkt hajtanak ki odaForrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Rose

„Manapság azzal a tudattal lehet megérkezni a kanyarokhoz, hogy ha öt százalékkal túlfeszítjük a húrt, szélesre vehetjük a kanyart, majd visszatérhetünk a pályára. Ez nem tetszik."

Hamilton a brit motorsport szentélyei közül két pályát, Doningtont és az Oulton Parkot hozta fel példaként olyan vezetéstechnikai kihívásra, amiből többet szeretne találkozni, Donginton kanyarjairól áradozott. Az F1-es listán Spából, Silverstone-ból, Szuzukából és Austinból választotta ki a kedvenc kanyarjait, melyek közül utóbbi első szektorát kedveli legjobban, mivel ott több nyomvonalat is lehet követni a tempós íveken.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK