Hamilton felszámolná a végtelen bukótereket, Mansell egyetért

F1 Grand Prix of USA - Qualifying GettyImageRank2 Formula One Racing formula 1 Auto Racing Formula One Grand Prix United States Formula One Grand Prix AUSTIN, TX - OCTOBER 21: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team
AUSTIN, TX - OCTOBER 21: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO8 on track during final practice for the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 21, 2017 in Austin, Texas. Clive Rose/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Nem tetszik a világbajnoknak, hogy a versenyzők veszély nélkül kockáztathatnak a kanyarokban. Nigel Mansell felelevenítette, hogy néhány évtizede sokkal nagyobb volt a tét a bátrak számára.

Rendszeresen visszatérő téma, hogy bár üdvözletes az F1 biztonságának fejlődése a korábbi állapotokhoz képest, az izgalmaknak árt, hogy a tágas bukóterek „megbocsátják" a versenyzőknek a hibákat. Ráadásul sokan elkanászodtak ennek ismeretében, tudatosan keresik a lehetőséget a pályák kiszélesítésére.

Nigel Mansell a Birminghamban megrendezett Autosport Show-n emlékeztetett rá, hogy az ő idejében nem volt ilyen biztonsági háló a versenyzők alatt, akik vásárra vitték a bőrüket.

Nigel Mansell (kékben) szerint nem tesznek jót az F1 imázsának a túl nagy kifutóterületek Forrás: AFP/Gerardo Magallon

„Reggelente a tükörbe nézve kellett fogadkoznunk, hogy kockáztatunk és kipréseljük magunkból azt az extra fél másodpercet, amivel az első rajtsorba kerülhetünk, vagy megnyerhetjük a futamot.

– nyilatkozta az 1992-es világbajnok.

„Manapság más az egész pszichológiája, mert a bukóterek és a biztonsági szabványok érezhetően milliószor nagyobbak, [mint az én időmben]."

A kortárs gladiátorok közül Lewis Hamilton sincs elragadtatva a helyzettől. „Véget kell vetni a jelenlegi bukótereknek.

– mondta a világbajnok. – Régebben azt imádtam, hogy aki lecsúszott a pályáról, az időt vesztett, jóllehet, balesetet természetesen nem akarunk látni."

Hamilton egyik kedvenc pályáján, a Circuit of the Americason, ahol óriási aszfaltozott kifutó várja a hibázó pilótákat. Vagy azokat, akik direkt hajtanak ki oda Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Rose

„Manapság azzal a tudattal lehet megérkezni a kanyarokhoz, hogy ha öt százalékkal túlfeszítjük a húrt, szélesre vehetjük a kanyart, majd visszatérhetünk a pályára. Ez nem tetszik."

Hamilton a brit motorsport szentélyei közül két pályát, Doningtont és az Oulton Parkot hozta fel példaként olyan vezetéstechnikai kihívásra, amiből többet szeretne találkozni, Donginton kanyarjairól áradozott. Az F1-es listán Spából, Silverstone-ból, Szuzukából és Austinból választotta ki a kedvenc kanyarjait, melyek közül utóbbi első szektorát kedveli legjobban, mivel ott több nyomvonalat is lehet követni a tempós íveken.