A Sauber tavaly kinevezett csapatfőnöke, Frédéric Vasseur szerint csak akkor maradhat hosszú távon az F1-es világbajnoki sorozatban a svájci istálló, ha gyári csapattá válik.
Eltűnt az F1-ből a privát kis- és középcsapatok többsége az elmúlt évtizedekben, mert nem tudták állni a költekezési versenyt az autógyári, illetve komoly szponzori hátterű vetélytársakkal. Hírmondónak a Jordan utódja, a Force India, a Sauber és a Williams maradt az elmúlt évtizedből, valamint két éve csatlakozott a mezőnyhöz a stabil lábakon álló Haas F1 is.
Noha a Force India megmutatta, hogy kisebb büdzséből is le lehet győzni a tehetősebb riválisokat, Vijay Mallyáék aggódnak, hogy a McLaren és a Renault fejlődése ellen idén talán már tehetetlenek lesznek. A Sauber közben a mezőny legvégére csúszott vissza, az előző két szezonban csupán három futamon tudott pontot szerezni.

A korábban néhány évig a BMW fennhatósága alá tartozó istálló 2018-tól Alfa Romeo címkével ellátott motorokat fog kapni régi partnerétől, a Ferraritól, és az autó festésén is megfigyelhető lesz a márka jelenléte. Elképzelhető, hogy ez az első lépés az Alfa Romeo önálló konstruktőrként való visszatéréséhez – ami a csapatfőnök szerint a túlélést jelentheti a negyedszázada működő svájci istállónak.
"A vállalat vezetői teljesen Alfa Romeóba csomagolt csapatot akarnak látni. Jelenleg a Ferrari motorjait használjuk, de a cél az, hogy ne (ferraris) leányvállalatként, hanem gyári istállóként legyünk az Alfa Romeo csapata" – jelentette ki Frédéric Vasseur az Auto Hebdónak.
Jómagam nem látom, egy független csapat hogyan élhet túl a Formula–1-ben. Időnként vannak kitűnő szezonjaik, mint mostanában a Force Indiának, de ha beüt akár csak egy kis krízis, minden összeomlik. Az Alfa Romeóval való együttműködésnek köszönhetően a csapat szilárd talajon áll."

Vasseur szavai azért érdekesek, mert a csapatalapító Peter Sauber nemrég épp arról beszélt, hogy szerinte az Alfa Romeo csak névadó szponzor lesz, és egyhamar nem vásárolja fel a Saubert.