Vágólapra másolva!
Még el sem csitult az új logóval elégedetlen F1-rajongók zúgolódása, máris nagyobb bajba kerülhet a Liberty Media. Az új embléma ugyanis erősen hasonlít egy amerikai vállalat termékének korábban levédett logójához.

Amióta bemutatták a Formula–1 új emblémáját az Abu-dzabi Nagydíjon, nem csitulnak a kedélyek körülötte. A rajongók a közösségi médiában folyamatosan szapulják a régit 23 év után leváltó, megszokott és kedvelt F1-logó utódját, hol „fej nélküli kutyának", máskor meg jellegtelen „közlekedési táblának" csúfolva azt.

Az új F1-logó bemutatása óta finoman szólva nem aratott osztatlan sikert, ráadásul bajba sodorhatja a Liberty Mediát Forrás: DPPI/Florent Gooden

A sportág új tulajdonosa, a Liberty Media hamarosan a szurkolók nemtetszésénél is keményebb falba ütközhet. A brit The Daily Telegraph értesülései szerint az elsősorban irodai termékeiről és öntapadó fóliáiról ismert

amerikai 3M nemtetszésének adott hangot az új F1-logóval kapcsolatban,

mivel az erősen emlékeztet egyik üzletáguk, a kompressziós comb-, térd- és könyökvédőket forgalmazó Futuro Compression emblémájára.

A kompressziós termékcsalád logóját már hónapokkal korábban levédették, állítja az amerikai vállalat Forrás: Reddit

„A 3M 2017. február 20-án nyújtotta be védjegykérelmét a Futuro logójára vonatkozóan az Egyesült Államok Szabadalmi Hivatalához – idézi az amerikai cég szóvivőjét a Telegraph.

Jogilag tehát támadhatónak tűnik az eset, miután a Formula–1 tulajdonosa csak novemberben adta be az új logóra vonatkozó bejegyzési kérelmét az EU hatóságaihoz, ahol

a kérelmet regisztrálták, de a bejegyzés mindeddig nem történt meg hivatalosan.

Az új F1-es logó egyelőre több bajt okozott, mint örömöt Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

A Daily Telegraph úgy tudja, az F1 új logóját a Londonban székelő Wieden+Kennedy grafikai iroda tervezte a Liberty megrendelésére. Hogy mennyi pénzért, az üzleti titok. Ha azonban kiderül, hogy emberi figyelmetlenség történt, az sokkal többe fog kerülni a sportág tulajdonosának.