Betiltották az újítást, de elszánt a Red Bull

F1 Grand Prix of Brazil - Practice SAO PAULO, BRAZIL 2017: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer on track during practice for the Formula One Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 10: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer on track during practice for the Formula One Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 10, 2017 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20171110-01952 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Még el sem kezdődött az új F1-es szezon, az FIA máris betiltott egy újítást, ami a Red Bull nevéhez fűződik. Helmut Marko azonban elszánt, azt mondja, így is támadni fognak az elejétől kezdve.

A Nemzetközi Automobil-szövetség a karácsony előtti napokban iránymutatást juttatott el az F1-es csapatokhoz, amelyben megtiltják egy kormányművel kapcsolatos újítás használatát 2018-ban.

A Red Bull által kifejlesztett trükkös kormánymű lényege, hogy a kormányzás és az első futómű mozgásának összehangolása révén csökken az autó hasmagassága a tempós és középtempós kanyarokban, ami stabilabb útfekvést, hatékonyabb kigyorsítást eredményez.

A Red Bull már 2017 utolsó futamain kísérletezett a trükkös kormányművel Forrás: Red Bull/Getty Images/Mark Thompson

A hírek szerint a Red Bull már a 2017-es szezon utolsó versenyein tesztelte az új kormánymű-megoldást,

a Mercedes pedig az idényzáró Abu-dzabi GP edzésein kísérletezett hasonlóval.

A Red Bull szaktanácsadója, Helmut Marko szerint azonban mindez nem lesz hatással a Red Bull teljesítményére.

– jelentette ki az Auto Bild Motorsportnak.

Helmut Marko (jobbra) új felfogást és csúcstámadást ígér 2018-ra Forrás: Red Bull Content Pool

Marko korábban arról beszélt, hogy a Red Bull szakítani akar a korábbi felfogásával.

„Éveken keresztül az volt Adrian Newey filozófiája, hogy olyan későn készüljünk el az új autóval, amennyire csak lehet. Ezért az első tesztelés számunkra nem igazi teszt volt, hanem próbajárat, amin igyekeztünk megbízhatóvá tenni a kocsit.

Ha a motor is megbízható lesz, reményeink szerint már az ausztráliai idénynyitótól kezdve versenyben leszünk az első helyekért" – mondta még decemberben, a Servus TV adásában.