Vágólapra másolva!
Folytatódnak az egyeztetések a 2021-től bevezetendő új F1-es motorokról. A Renault főnöke, Cyril Abiteboul szerint nem kell eldobni a 2014 óta bevált V6-os turbó-hibridet, de több teljesítményre és nagyobb hangerőre van szükség.

Ross Brawn, a Liberty Media F1-es igazgatója novemberben tette le a 2021-es motorokra vonatkozó javaslatát a sorozat négy motorgyártója elé. Ebben a Liberty az egyszerűbb, olcsóbban megépíthető és fenntartható erőforrások bevezetése mellett teszi le a voksát, melyeknek tartozéka maradna a kinetikusenergia-visszanyerő rendszer (MGU-K). Az utcai autókban kevés relevanciával rendelkező MGU-H-t viszont kihagynák belőlük.

A Liberty célja, hogy 2021-től új motorszállítókat vonzzon be a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda mellé.

A Renault tavaly év végére megoldotta műszaki problémáit, Carlos Sainz Jr. érkezése pedig új lendületet adott a csapatnak Forrás: Renault Sport F1/Xpb.cc

A fentiek különféle visszhangokat váltottak ki a jelenlegi motorgyártókból. A Ferrari élesen elítélte az új tervezetet; a Mercedes és a Renault a kritikák mellett békülékenyebb hangnemet ütött meg, míg a Honda – az elmúlt években tapasztalt sikertelensége okán – csendben várja a fejleményeket.

– jelentette ki a Renault F1-es csapatfőnöke, Cyril Abiteboul az Auto Hebdo-nak.

„A jelenlegi motorokkal akad néhány probléma, amin változtatnunk kell.

Nagyobb teljesítményre és erősebb hangra van szükség.

Nem szabad az üzemanyaggal [annak átfolyási mennyiségével] befolyásolni a teljesítményt és mérsékelni kell a motorhibák miatti büntetéseket is. De összességében úgy vélem, meg kell tartanunk a jelenlegi [V6-os turbó-hibrid] alapokat a jövőre is. Senkinek sincs szüksége motorforradalomra 2021-ben" – mondta a francia szaklapnak a Renault főnöke.

Abiteboul (középen) megtartaná a jelenlegi V6-os turbó-hibrideket az F1-ben, ám ehhez első számú partnereinek, a Red Bull fejeseinek is lesz néhány szava Forrás: Red Bull/Getty Images/Mark Thompson

A sárgáknak az elmúlt két szezonban főleg a hőenergia-visszanyerő rendszer okozott problémákat, ám a 2017-es idény utolsó négy futamára a Renault-nak jelentős előrelépést sikerült elérni ezen a téren. Ezek után Abiteboul már nem ragaszkodik az MGU-H kiiktatásához.

„2020-ra minden [jelenlegi] problémánkat meg fogjuk oldani, addigra a gyártók és a csapatok számára is olcsóbbak lesznek az erőforrások. Ha megint mindent elölről kezdenénk,

Ennek semmi értelmét nem látom" – szögezte le a francia szakember.