Társoldalunk:

Mercedes: A Ferrari elnöke szókimondó, de egyetértünk vele

2017.12.20. 10:57

Toto Wolff elismerte, hogy a Liberty Mediával folytatott tárgyalások kapcsán is a pénzügyek okozzák a vitákat, de a motorok kérdésében is vannak nézeteltérések.

Egyre határozottabban hangoztatja a Ferrari elnöke, hogy az olasz autógyár kész kiszállni az F1-ből, sőt, akár rivális bajnokságot is indítani, amennyiben nem tudnak megállapodni a világbajnokság kereskedelmi jogainak tulajdonosával. Sergio Marchionne elsősorban a tervezett motorszabályok ellen lázad, de nyilvánvaló, hogy elsősorban a Ferrari bevételeit félti.

A motorokat érintő előírások tervezete a Mercedest és a Renault-t is kiborította és a világbajnok istálló menedzsmentje is kilátásba helyezte, hogy elhagyhatják a mezőnyt, de Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója reméli, hogy nem jutnak el idáig a tárgyalások során.

A pályán ellenfelek, de a sportpolitika terén sokszor egyetértenekForrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

„Sergio eléggé szókimondó és nyers, gyorsan a lényegre tér – nyilatkozta Wolff az ESPN-nek. – Azt mondja, hogy bizonyos dolgokat nem fogadna el és ő így intézi az ügyeit. Alapvetően egyetértek az álláspontjával. Abu-Dzabiban azt mondtam, hogy imádjuk a Formula-1-et, itt is akarunk maradni, de ehhez a

megfelelő feltételekre van szükség az igazgatás és a szabályalkotás terén. Ha úgy gondoljuk, hogy valami nem a megfelelő irányba tart, akkor fel fogunk szólalni.”  

Wolff elismerte, hogy a Liberty Mediával folytatott tárgyalások során a pénzügyek témaköre „az elefánt a porcelánboltban” és ezt nevezte a legfontosabb témának a 2020 utáni időszakra nézve. „Nyilvánvaló, hogy egy olyan megoldást kell találnunk, ami mindenkinek vállalható. Néhány kisebb csapat küszködik a bevételei miatt” – mondta.  

Wolff kiáll a Mercedes érdekeiértForrás: APA-PictureDesk/JFK / EXPA / picturedesk.com/Jfk

A Mercedes csapatfőnöke nem zárta ki, hogy egy megfelelően ellenőrzött költségplafont elfogadjanak, de kizárta, hogy az egyik pillanatról a másikra 30%-kal leépítse a személyzetét és nem hajlandó a megszerzett előnyökről sem könnyedén lemondani. Szabályváltozásoknak viszont nem állna az útjába csak azért, mert azok a sikerességüket fenyegethetik. 

Szeretjük a kihívásokat és megértjük, hogy a mostani szabályoknak vannak hiányosságai. Küzdelemre van szükség az élen és mi üdvözöljük ezt.”  

„Ugyanakkor, fontos azt is elfogadni, hogy nekünk talán más a véleményünk bizonyos dolgokkal kapcsolatban. Nem hiszem, hogy a motorszabályok terén hatalmas szakadék tátong közöttünk. Mások is elfogadják, hogy high tech erőforrásra van szükség és nem akarunk teljesen új motort fejleszteni. Ebben mindannyian megegyezünk” – foglalta össze.

2014 óta szinte megállíthatatlanokForrás: AFP/Yuri Cortez

Wolff szerint az F1-ben gyors és látványos autókra van szükség, amik lehetővé teszik az előzéseket is. Kiemelte továbbá, hogy a versenyzőktől is összpontosítás kell a feladatukra, valamint olyan pályákon kellene versenyeket rendezni, ahol lehet előzni és a hibákat a pilóták nem ússzák meg. „A mi feladatunk, hogy ez az egész virágzásnak induljon” – vélte. 

Bármilyen szabályváltozást kezelni tudunk. Nincs olyan csapat a világon, ami minden bajnokságot megnyer, ezt elég józanul beláttuk.”  

Az osztrák üzletember úgy véli, félúton járnak a motorokkal kapcsolatos tárgyalásokon. Wolff leszögezte, kitartanak a tervben egyelőre nem szereplő MGU-H mellett, de kész arra, hogy a technológiát más gyártóknak is eladják, ha az megmaradhat a mezőnyben. „Az ördög a részletekben rejlik, de az egyeztetések a megfelelő irányba tartanak.” 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK