Társoldalunk:

Népszerűbbek az F1-es futamok, mint a focimeccsek

2017.12.10. 08:15

Több mint négymillióan váltottak jegyet az idei F1-es futamokra, ami 8 százalékos nézőszám-növekedést jelent. A nagydíjak átlagosan 200 ezres helyszíni nézőszáma pedig jobb, mint amit az UEFA Bajnokok Ligájában, a Bundesligában, vagy a 2014-es labdarúgó-világbajnokság meccsein mértek – állítja a Liberty.

Miközben az F1-es csapatok amiatt aggódnak, hogy a Liberty Media négy év óta először veszteségeket könyvelt el, több mint négymillió szurkoló volt kíváncsi a 2017-es idény versenyeire. Ez 8 százalékos növekedést jelent 2016-hoz képest, jelentette be a sportág tulajdonosa.

A húsz futamból tizenhárom helyszínen nőttek a jegyeladások, különösen Azerbajdzsánban, ahol 58 százalékkal többen ültek a lelátókon idén, mint tavaly, az első bakui verseny alkalmával.

A húsz versenyhelyszínből 13-on jelentősen nőttek a jegyeladások 2017-benForrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A Liberty szerint a Kanadai és az Osztrák Nagydíj szervezői könyvelhették el a legnagyobb sikert: Montrealban és Spielbergben egyaránt 60 ezerrel több jegyet adtak el idén, mint tavaly.

A Hungaroring is pluszban zárt: a boxutca-látogatásra is lehetőséget kínáló csütörtöki „nulladik nappal" együtt 199 ezren mentek ki Mogyoródra, 23 ezerrel többen, mint 2016-ban. Ez 11,6 százalékos növekedést jelent.

A futamok átlagos nézőszáma 203 570 fő volt, a becsült átlagos nézőszám pedig 76 722 fő. Ez jobb, mint a labdarúgó Bajnokok Ligája, a Bundesliga és az angol Premier League mérkőzésein mért átlagos nézőszám, de a 2014-es labdarúgó vébén, valamint az amerikai profi futball-ligában, az NFL-ben mért meccsátlagnál is.

Az F1 kereskedelmi igazgatója, Sean Bratches (jobb szélen) elégedett a nézőszámokkal, de még több látványosság bevezetésére tett ígéretetForrás: AFP/2017 Getty Images/Dan Istitene

„A 2017-es szezon remek szórakozást kínált a pályán és azon kívül is, köszönhetően a versenyzőinknek, csapatainknak és mindenekelőtt a rajongóinknak, akik a sportág szívét jelentik"

– kommentálta az eredményeket Sean Bratches, a Formula–1 kereskedelmi igazgatója. „A futamonkénti átlag 200 ezer fős nézőszám azt jelenti, hogy húsz hétvégén át egy közepes méretű város lakossága vonul ki egy-egy versenypályára, hogy megnézzen egy Formula–1-es nagydíjat. Az a feladatunk, hogy még látványosabbá, még szórakoztatóbbá tegyük ezeket a versenyeket."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK