Népszerűbbek az F1-es futamok, mint a focimeccsek

F1 Grand Prix of Belgium - Race Spa - Bélgica Piloto de coche de carreras Bélgica Gran Premio de Fórmula Uno de Bélgica Fórmula 1 Circuito de Spa-Francorchamps Carrera de coches Deporte Deporte de motor Equipo de Fórmula 1 Grand Prix de Bélgica Lewis Hami
Race start with 44 HAMILTON Lewis from Great Britain of team Mercedes GP and 05 VETTEL Sebastian from Germany of scuderia Ferrari ahead of the group during the Formula One Belgian Grand Prix at Circuit de Spa-Francorchamps on August 27, 2017 in Spa, Belgium. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Több mint négymillióan váltottak jegyet az idei F1-es futamokra, ami 8 százalékos nézőszám-növekedést jelent. A nagydíjak átlagosan 200 ezres helyszíni nézőszáma pedig jobb, mint amit az UEFA Bajnokok Ligájában, a Bundesligában, vagy a 2014-es labdarúgó-világbajnokság meccsein mértek – állítja a Liberty.

Miközben az F1-es csapatok amiatt aggódnak, hogy a Liberty Media négy év óta először veszteségeket könyvelt el, több mint négymillió szurkoló volt kíváncsi a 2017-es idény versenyeire. Ez 8 százalékos növekedést jelent 2016-hoz képest, jelentette be a sportág tulajdonosa.

A húsz futamból tizenhárom helyszínen nőttek a jegyeladások, különösen Azerbajdzsánban, ahol 58 százalékkal többen ültek a lelátókon idén, mint tavaly, az első bakui verseny alkalmával.

A húsz versenyhelyszínből 13-on jelentősen nőttek a jegyeladások 2017-ben Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A Liberty szerint a Kanadai és az Osztrák Nagydíj szervezői könyvelhették el a legnagyobb sikert: Montrealban és Spielbergben egyaránt 60 ezerrel több jegyet adtak el idén, mint tavaly.

A Hungaroring is pluszban zárt: a boxutca-látogatásra is lehetőséget kínáló csütörtöki „nulladik nappal" együtt 199 ezren mentek ki Mogyoródra, 23 ezerrel többen, mint 2016-ban. Ez 11,6 százalékos növekedést jelent.

A futamok átlagos nézőszáma 203 570 fő volt, a becsült átlagos nézőszám pedig 76 722 fő. Ez jobb, mint a labdarúgó Bajnokok Ligája, a Bundesliga és az angol Premier League mérkőzésein mért átlagos nézőszám, de a 2014-es labdarúgó vébén, valamint az amerikai profi futball-ligában, az NFL-ben mért meccsátlagnál is.

Az F1 kereskedelmi igazgatója, Sean Bratches (jobb szélen) elégedett a nézőszámokkal, de még több látványosság bevezetésére tett ígéretet Forrás: AFP/2017 Getty Images/Dan Istitene

– kommentálta az eredményeket Sean Bratches, a Formula–1 kereskedelmi igazgatója. „A futamonkénti átlag 200 ezer fős nézőszám azt jelenti, hogy húsz hétvégén át egy közepes méretű város lakossága vonul ki egy-egy versenypályára, hogy megnézzen egy Formula–1-es nagydíjat. Az a feladatunk, hogy még látványosabbá, még szórakoztatóbbá tegyük ezeket a versenyeket."