Vágólapra másolva!
A spanyol pilóta örömmel aláírta volna az év elején, ha azt mondják neki, ilyen jó szezont fut 2017-ben. Monacóban, egy tökéletes hétvégén maga mögé utasította Hamiltont – mégsem azt tartja a legjobb versenyének.

Carlos Sainz előbb a Toro Rosso, majd a Renault pilótájaként hosszú távra bérletet váltott az F1-be az idei produkciójával. A spanyol pilóta 54 pontjával a kilencedik helyen végzett a vb-tabellán, sőt a csapatfőnökök még ennél is többre taksálták a szokásos évértékelő szavazáson. A ralivilágbajnok fiát a hetedik legjobb versenyzőnek látták, Kimi Räikkönennel holtversenyben.

Carlos Sainz a nyár végére frusztrálttá vált a Toro Rossónál. Kapóra jött neki, hogy az STR meg akart válni a Renault-motoroktól: a francia gyártó Sainzért cserébe elállt a pereskedéstől Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Sainz a Toro Rossóval kezdte a szezont, és többször méltatlankodott, hogy szeretne végre előrébb lépni. Mivel a Red Bullnál egyszerűen nem volt hely az előrelépésre, a csapat úgy döntött, egy évre kölcsönadják a Renault-nak. Új istállójánál már a 2017-es idény utolsó négy futamán, az Amerikai GP-től munkába állhatott.

– idézi Sainzot az Auto Motor und Sport.

A legszebb emléknek a szingapúri 4. helyet tartja, ami karrierje eddigi legjobb eredményét jelenti, de a pályán nyújtott teljesítmény szempontjából úgy érzi, voltak még erősebb versenyei is. „Monaco volt a szezon csúcspontja. Életemben először tökéletes hétvégét futottam, a legelső edzéstől a versenyig minden szuperül ment" – nyilatkozta Sainz a hercegségben rendezett nagydíjról, ahol hatodik lett, többek között a Q2-ben elvérző Lewis Hamiltont is megelőzve.

Toro Rossó-s csapattárasa, Daniil Kvjat már csak halvány emlék Sainz Jr. (jobbra) számára. Nico Hülkenberg sokkal keményebb dió lesz 2018-ban Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Peter Fox

„Ha csupán a vasárnapokat nézem, Kínában volt a legjobb versenyem, ott

Carlos Junior idén megtanulta, hogyan vezessen agresszívabban a pontokért vívott küzdelemben. „Ezért becsúszott néhány hiba, de alapvetően sok helyet léptem előre. Ahol lehetett, pontokat szereztem" – mondta.

Ez a 20 futam felén jött össze neki, de még többször sikerülhetett volna, ha balesetekből és műszaki hibákból eredően nem esik ki nyolc alkalommal. Jövőre növekszik a tét számára, ugyanis az orosz Kvjatnál sokkal erősebb Nico Hülkenberg lesz a csapattársa a Renault-nál.