Ezt vitatja Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, aki úgy véli, a gyártók így is rengeteg motort építenek egy évben, de a többségüket a színfalak mögött járatják és tesztelik, hogy a pályára kerülő példányok megbízhatók legyenek. Horner azonban elismerte, miután „a legutóbb Sergio [Marchionne] lelőtte” a kezdeményezését „jövőre már nem maradt esély.”
Szerintem sok rajtbüntetés lesz jövőre, és az emberek utálnák, ha ez döntené el a világbajnokságot
– nyilatkozta Horner. – Eljutottunk arra a pontra, hogy 21 versenyt kellene lefutni három motorral. Ez őrület, tényleg.” Emlékeztették, hogy Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója szerint a Red Bull magát is okolhatja a döntés miatt, de Horner nem értett egyet ezzel. „Toto bármit mondhat, [Niki Lauda] is négy motor mellett érvelt korábban, mert ez hosszabb távon nem éri meg.”