Räikkönen vezetett, Kubica visszatért, Alonso autót tört a teszten

Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Abu-dzabi Nagydíj
Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen steers his car during the third practice session ahead of the Abu Dhabi Formula One Grand Prix at the Yas Marina circuit on November 25, 2017. / AFP PHOTO / GIUSEPPE CACACE
Vágólapra másolva!
A teljes mezőny kipróbálhatta a jövő évi abroncsokat, de a legnagyobb figyelem ezúttal is Robert Kubica visszatérését övezte az utolsó előtti tesztnapon.

A vasárnapi szezonzáró után is Abu-Dzabiban maradt az F1-es mezőny, és kedden kétnapos gumitesztbe kezdtek, ráadásul a nyitónapon a legnagyobb sztárok is pályára léptek. A Ferrari bevetette Kimi Räikkönent, a Mercedes Lewis Hamiltont, a McLaren Fernando Alonsót, a Red Bull Daniel Ricciardót, a Williams pedig Robert Kubicát indította.

A lengyel pilóta először vezethette a Williams 2017-es autóját, és ismét bizonyította az állóképességét azzal, hogy a 100 kört, vagyis majdnem két versenytávot megtett, mielőtt néhány órával a leintés előtt átadta az autót Lance Strollnak, aki végül további 29 kört teljesített. Kubica eleinte rövid etapokat futott, majd hosszabb időre is kint maradt a pályán.

Räikkönen zárta az élen a tesztet Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

Kubica többféle abroncsot kipróbált kedden, és a terv szerint szerdán is az lesz a feladata, hogy tesztelje az új Pirelliket, köztük a hiperlágy abroncsot is. A leggyorsabb körét, a 9. helyet érő 1:41.296-ot lágyakkal futotta. Kijelentette, a fizikai felkészültségével kapcsolatban nem aggódnia.

– nyilatkozta. – Van néhány korlátozásom, amiket bizonyos formában a testemmel kell kompenzálnom, de ez nem baj. Mindannyian emberek vagyunk, és az agyunk besegít a testünknek, hogy felülkerekedjünk a fogyatékainkon. Ez a hétköznapi életben is így van” – szögezte le Kubica, akit a Williams teljes technikai menedzsmentje és Nico Rosberg is a helyszínen figyelt.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Kubica kijelentette, az elmúlt fél évben nagyon sokat edzett, és szerinte fizikálisan talán jobb formában van, mint 2010-ben volt, amikor utoljára az F1-ben versenyzett. Elismerte, hogy az alapoktól kellett újrakezdenie a felkészülést, mert a Forma-1 rengeteget változott közben, „de a versenyzéssel töltött éveim segítettek, hogy gyorsabban tanuljak, mint a múltban.”

A keddi nap során Räikkönen volt a leggyorsabb a pályán,

ez azonban csak tájékoztató jellegű információ, mert Räikkönen az új, hiperágy abronccsal is csak 1:37.768-at ért el, ami még a naplemente előtt futott Q1-es körénél is gyengébb eredmény, pedig a hiperlágy sokkal lágyabb az idén használt szuperlágy abroncsoknál, már csak azért is, mert a Pirelli jövőre az egész palettán a korábbiaknál puhább keverékeket kínál.

Räikkönen szorgalmasan rótta a köröket a teszten, 99 alkalommal fordult, de a 2. helyezett Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton is rálicitált e téren: A Red Bull pilótája 109 kört tett meg, a világbajnok 136-ot, a mai rekorder pedig Romain Grosjean lett 137 körrel. Természetesen mindannyian készülhetnek a szünidőre, mert holnap csapattársaik ülnek majd autóba.

hogy a télen a megfelelő irányba haladjunk – nyilatkozta Hamilton. – Már ilyen korán is jól értjük a 2018-as Pirelli gumik működését. Az első benyomásom az, hogy az új hiperlágy gumi a legjobb, amit a Pirelli a visszatérése óta gyártott az F1-nek. A többi keveréket még mindig túl keménynek tartom, de jó irányba tartunk."

A keddi programot részben a Pirelli határozta meg,

összesen 20 gumiszettet adtak a csapatoknak, ebből 12-t a gyártó osztott ki, nyolcat pedig az istállók választhattak meg. A Williams ma két pilótát, a McLaren pedig két autót is bevetett. Lance Stroll talán leendő csapattársát, Kubicát váltotta, és 1,7 másodperccel gyorsabb volt nála, de a Williams szerint eltérő programokat bonyolítottak.

Alonso autóján a baleset idején nem volt fent a glória, de egyébként légterelőkkel ellátott fejvédőt is teszteltek

„Nagyon hasznos volt számunkra, hogy ízelítőt kaptunk a 2018-as gumikból. Jónak tűntek, úgy éreztem, a teljesítmény adott volt, és a kopás is kezelhető. Délelőtt kissé koccantam a fallal, ezzel időt vesztettünk, de a szerelők szenzációs munkával megjavították az autót, így befejezhettük a programot" – mondta a 2018-as tervekkel kapcsolatban optimista Alonso.

A McLaren az elmaradt brazíliai gumitesztet pótolta azzal, hogy a 6. helyezett Fernando Alonso mellett a másik autóban Oliver Turvey-t indították. Nem volt sima napjuk, Alonso miatt előkerültek a piros zászlók, mert a spanyol orral nekiment a gumifalnak, de így is 115 kört megtett kedden. Turvey 105-ig jutott, és az utolsó lett a kísérleti abroncsokkal.

A Force India és a Toro Rosso ismét vendégpilótákat foglalkoztatott,

az F3-as Nyikita Mazepin és az F2-es Sean Gelael egyik istállónál sem ismeretlen, de a szereplésüknek inkább anyagi, mint gyakorlati haszna van, hiszen teszt ide, teszt oda, mindketten több, mint 3 másodpercet kaptak Räikkönentől. Az utolsó előtti helyen Marcus Ericssont rangsorolták, aki még mindig csak reménykedik, hogy kap jövőre is szerződést a Saubertől.