Vágólapra másolva!
Már nem csak a Toro Rossónál, hanem a Red Bullnál is gondot okoz a motorok karbantartása a gyér alkatrészellátás miatt. Christian Horner ezúttal mégis elismerően nyilatkozott.

Éles hangú szóváltás alakult ki a Brazil Nagydíjon a Toro Rosso és a Renault között, miután újabb Renault motorok adták meg magukat az olasz istálló autóiban. A nyári szünet óta feltűnően sok Renault motor romlott el a Toro Rossónál, de a Renault Sport Racing ügyvezetője, Cyril Abiteboul szerint ezért a csapat és az üzemeltetés vagy a beépítés módja a felelős.

Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke cserében megvádolta a Renault-t, hogy a motorok szabotálásával akarják megelőzni őket a konstruktőri pontversenyben, erre a franciák úgy feldühödtek, hogy a Red Bull egyébként nem túl diplomatikus motorsport tanácsadója, Helmut Marko is kiadott egy békülő hangvételű nyilatkozatot.

Vajon kibírják a Red Bull motorjai? Forrás: AFP/Carl De Souza

A Red Bull inkább csendben maradt ebben a helyzetben, de Christian Horner elismerte, hogy náluk sem zavartalan az alkatrészellátás. Noha már csak egy hétvége van hátra a szezonból, a Renault készletei annyira megcsappantak, hogy folyamatosan kirakósjátékot kell játszani a még használható alkatrészekből.

– mondta Horner. – Az jó hír, hogy mindkét motorunk eljutott a verseny végéig Brazíliában, úgyhogy bármivel is zártunk ott, azt el tudtuk vinni Abu-Dzabiba is. Remélhetőleg nincsenek repedések vagy más gondok. Abu-Dzabiban, az év utolsó versenyén rá kell hajtanunk” – utalt arra, hogy a pálya valószínűleg kedvező lesz majd a Red Bull számára.

A Toro Rossónál betelt a pohár Forrás: 2017 Getty Images/Mark Thompson

Bár Horner rendszeresen bírálta a Renault-t, most úgy vélte, hogy a gyártó „tisztában van a problémáival”, Tost viselkedését pedig azzal magyarázta, hogy „a frusztráció kibukott Franzból, tudják, ilyenkor az indulatok elszabadulnak.” A Renault szerelőit kifejezetten méltatta az elmúlt hétvégéken végzett munkájukért.

„Le a kalappal a garázsban dolgozó Renault-szerelők előtt, ahogy a forgatják az alkatrészeket – mondta. – A motorok újjáépítéséhez nem ideális környezet a pálya széle, és ők mégis minden hétvégén megoldják ezt. Néha rajtuk csattan az ostor, de a srácok a garázsban csodákat csinálnak a nehéz helyzetük ellenére is.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!