Vágólapra másolva!
Esély sem volt arra, hogy jövőre ne lépjen életbe a korábban elfogadott szabálymódosítás, miután a Ferrari hallani sem akart erről. Lewis Hamilton nem lesz boldog.

A Red Bull megpróbált lépni a motorszabályok további szigorítása ellen, tudta meg a Motorsport.com, azonban a portál értesülése szerint a stratégiai munkacsoport legutóbbi ülésén a küldöttek a szavazásig sem jutottak el az ügyben, mert a Ferrari jelezte, hogy nem támogatják Christian Horner ötletét.

Az istállók korábban elfogadták, hogy jövőre a teljes, 21 futamos szezont összesen három erőforrással teljesítsék az eddigi négy helyett, de nyilvánvaló, hogy a komédiába illő rajtbüntetések nélkül ez valószínűleg nem sikerül. Ez fokozhatja a szurkolók elégedetlenségét, hiszen szinte folyamatos, hogy jó eredményre esélyes pilóták rajtbüntetéseket kapnak motorcsere miatt.

Az idén a Ferrari motorja sem volt elég megbízható Forrás: DPPI/Florent Gooden

Legutóbb Lewis Hamilton bírálta a tervezetet, attól tartva, hogy elvész a sprintelés lehetősége az F1-ből, és a még nehezebbé váló autók miatt „buszversenyt” futnak majd. Az ügyet Christian Horner vitte a stratégiai munkacsoport elé, ahol alapból elég rossz esélyekkel indult, hiszen minden érintett csapat támogatására lett volna szüksége, de valójában elsősorban

a négy motorgyártót kellett volna meggyőznie, de a Ferrarit nem tudta.

A Scuderia állítólag közölte, nem nyitottak a szabály fellazítására, mert már időt és forrásokat fordítottak arra, hogy a motorjuk jövőre megfeleljen a szabályok adta követelményeknek, és elég megbízhatóan működjön. Innentől nem volt kérdés, hogy mi lesz a javaslat sorsa, mert egyhangú szavazásra lett volna szükség.

A Red Bull a gyenge Renault motor miatt csak szerencsével tudja megszorítani a Mercedest és a Ferrarit Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Bár a stratégiai munkacsoportban érdekelt csapatok gyakran megállapodnak a nekik kedvező álláspontról az FIA és egyéb testületek ellen, manapság sem ritka, hogy az ellenfelek a tárgyalóasztalnál is kiszúrnak egymással.

Legutóbb a McLaren tett keresztbe a cápauszonyok megtartásának, miután a csapatok korábban megállapodtak abban, hogy 2018-tól száműzik az autókról a népszerűtlen idomokat, de később visszakoztak volna.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!