Vágólapra másolva!
A McLaren ügyvezetője elismerte, hogy az F1 menedzsmentje is besegített a tárgyalásokba, hogy Fernando Alonso a csapatnál, és az F1 mezőnyében is maradjon.

Több hónapos huzavona után eldőlt, hogy Fernando Alonso a McLaren pilótája marad, várhatóan több évre, a megállapodásig viszont rögös út vezetett, mert Alonso mindenképpen versenyképes autót akart magának. Más csapatok nem igazán jöhettek szóba nála, ezért a McLarennek kellett lépnie, és a Honda motor Renault-ra cserélésével meggyőzték a kétszeres világbajnokot.

Ez azonban nem volt egyszerű, mert a Toro Rossót először rá kellett beszélni, hogy vállalja át a Honda motort, bontsa fel a szerződést a Renault-val, és ennek részeként még Carlos Sainzról is mondjon le azért, hogy a McLaren átvehesse a franciák erőforrását. A bonyolult egyeztetésekben az F1 menedzsmentje is részt vett.

Kérette magát, de maradt Forrás: DPPI/Florent Gooden

„A Liberty (Media), pontosabban Chase Carey és Ross Brawn kulcsszerepet játszott – ismerte el Zak Brown, a McLaren ügyvezetője a La Gazzetta dello Sportnak. – Mindenki összedolgozott, beleértve az FIA-t is, különben nem hiszem, hogy sikerült volna. Fernando Alonso valószínűleg nem maradt volna velünk, és a Honda elhagyta volna az F1-et.”

Brown úgy véli, hogy a Renault-val a McLaren ismét csatlakozhat az élmezőny táborához.

„Minden csapatról vannak GPS-adataink, és láthatjuk, hogy bizonyos futamokon az autónkkal közel vagyunk a Red Bullhoz, a Ferrarihoz és a Mercedeshez is. Meggyőződésünk, hogy jövőre velük is megküzdünk, ez a célunk – mondta. – Fernando nagy küzdő a pályán, én is az vagyok, megértjük egymást. Remélem, ez is szerepet játszott a maradásában, amellett, hogy a McLaren remek csapat. A Ferrarinál nem alakultak jól a dolgai, de itt olyan környezetet teremtettünk neki, amit szeret.”

Ezt a küszködést már nem lehetett eladni

Noha az istálló költségvetése és a korábbi eredményeik miatt az F1-es közvélemény a hagyományos élcsapatok között tartja számon a McLarent, először a sikerek maradtak el, aztán a Honda megjelenésével kifejezetten kínossá vált a szereplésük. Annyira, hogy az már eladhatatlanná tette a szebb napokat is megélt istállót.

„Évről évre lehet a piacon boldogulni, a sportsikerek terén is hol fent, hol lent van az ember, nem nyerhet mindig mindenki, de mi túlságosan régóta vagyunk sikertelenek a pályán – idézte Brownt, a The Drum. – Nem hiszem, hogy ezt bárhogy is el lehetne adni. Vissza kell kerülnünk az élre, és most ezt próbáljuk elérni.”

Alig van már szponzoruk, de a szurkolók kitartanak Forrás: McLaren

„Mindannyiunk esetében előfordulnak visszaesések, minden csapat megélt már sikereket és kudarcokat, ez teszi izgalmassá ezt az egészet – nyilatkozta. – Új partnerek bevonását viszont mindenképpen megnehezíti az, ha éppen nem egy siker közepén tartunk, de szerintünk ez már csak idő kérdése.”

A McLaren marketingfőnöke szerint most a technológiai üzletág tartja el a versenyistállót.

„Technológiai vállalat vagyunk, és számos izgalmas partneri együttműködésben veszünk részt. Lehet, hogy ezek érintik a Forma-1-et is, de más technológiai projektekben és kapcsolatokban gyökereznek – mondta John Allert. – Vannak sztárpilótáink is, mint Fernando Alonso, ő bizonyosan eladható, ehhez hozzájárulna, ha a csapat is győztes lenne.”

Renault motorral felzárkóznának az élmezőnyhöz Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit/Hoch Zwei

Allen szerint a nehéz hondás évek alatt a McLarennek minden pozitívumot be kellett vetnie, hogy vonzó maradjon a külvilág számára. „Az emberek szeretik és tisztelik a márkánkat, aminek szívében a technológia és az innováció áll. Szenzációs versenyzői felállásunk van, ez is segített eddig, hogy túljussunk ezeken a gyenge éveken.”

Brown egy évvel ezelőtt csatlakozott a McLarenhez, és úgy véli, üzletileg jó irányba indultak el.

„A McLaren mindig is a győzelemről, a precizitásról, a technológiáról és a luxusról szólt – utalt leginkább arra a képre, amit Ron Dennis épített fel. – Ha összehasonlítanak minket más csapatokkal, nekik talán nincsenek ilyen jellemzőik. Nagyon igyekeztünk, hogy a technológia és az innováció üzenetét a márka középpontjába helyezzük.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!