Társoldalunk:

Kiadták az első részleteket az új F1-es motorokról

2017.10.31. 15:54

Az FIA és az F1 menedzsmentje a csapatok bevonásával határozta meg, hogy milyenek lesznek az új, 2021-től érvénybe lépő motorszabályok. Marad a V6-os motor, de hangosabb lesz.

A gyártók, a csapatok és a szurkolók is érdeklődve várják, hogy milyen erőforrásokkal versenyeznek majd az F1-es pilóták a 2021-es szezontól kezdve. Ez azért is különösen fontos, mert a sportot 2014-óta sokan bírálják azért, mert a hangos, V8-as motorokat bonyolult és drága, ráadásul a közönséget nem igazán szórakoztató V6-os, hibrid erőforrásokra váltották.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a múlt hétvégén azt mondta, ha rajta múlna, már a szezon végén kidobnák a mostani motorokat, erre azonban még várni kell, sőt, az FIA és az F1 menedzsmentje azt tervezi, hogy a mostani konstrukció alapjait meghagyják, de egyszerűsítik és hangosabbá teszik az erőforrásokat.

2021-től jönnek az új motorokForrás: AFP/William West

A szabályalkotók célja az volt, hogy csökkentsék a költségeket, meghagyják az összeköttetést az utcai autókat érintő fejlesztésekkel, javítsák a hanghatásokat és vonzóbbá tegyék a motorokat a közönség számára. Az FIA közleménye szerint az érdekelteknek egy egész ütemtervet bemutattak, de a következő 12 hónap során folytatódik a munka az elképzelések pontos meghatározásán.

A 2021-es motorok fejlesztése leghamarabb 2018 végén kezdődhet meg, amikor az FIA minden részletet átad a gyártóknak,

ez lehetőséget ad a szövetségnek, hogy kikényszerítse a jelenlegi erőforrások további fejlesztését, valamint korlátozásokat dolgozzanak ki a költségek féken tartása érdekében. Arról egyelőre nincs hír, hogy az F1-en kívüli gyártók mit szólnak ahhoz, hogy végül elvetették a korábban pletykált, ikerturbós megoldást, és inkább a mostani konstrukció egyszerűbb változatáról van szó.

A műszaki paraméterek a következők:

  • 1.6 literes, V6-os hibrid turbómotor.
  • 3000/perccel magasabb fordulatszám-tartomány a hanghatás javítása érdekében.
  • Előírt belső tervezési paraméterek a fejlesztési költségek leszorítása és az extrém tervek, valamint üzemeltetési feltételek megakadályozása érdekében.
  • Az MGU-H eltávolítása.
  • Erősebb MGU-K, aminek teljesítményét a pilóta önállóan is bevetheti a versenyen, és lehetőségük nyílik, hogy több körön keresztül megtakarítsák az energiát, így egy új taktikai elem jelenik meg a versenyben, amit a versenyzők irányítanak.
  • Egy turbó, behatárolt méretekkel és súlyhatárral.
  • Szabványos akkumulátor és vezérlőelektronika. 
  • Az erőforrások külső formatervének magas szintű előírása annak érdekében, hogy a motorok, karosszériák és sebességváltók között „Plug-And-Play” megoldással lehessen válogatni.
  • Megvizsgálják az üzemanyagok felhasználásának megszigorítását és korlátozhatják a különböző üzemanyagok számát is.

A közlemény kiemeli, hogy most megbeszélések sorozata kezdődik annak érdekében, hogy „a lehető legszélesebb együttműködés” valósuljon meg a résztvevők között. Peter Bayer, az FIA sportért felelős főtitkára szerint a mai kulcsfontosságú lépés annak érdekében, hogy a Forma-1 az autóversenyzés csúcsa maradjon, miközben megoldásokat találjanak a sport legnagyobb problémáira.

A célunk az volt, hogy meghatározzunk egy szabályrendszert, ami egyszerűbb, olcsóbb és hangosabb erőforrást eredményez, és lehetővé teszi, hogy új gyártók lépjenek be a Forma-1-be, ahol kiegyensúlyozottabbá válnak az erőviszonyok.

– nyilatkozta Ross Brawn, az F1 sportigazgatója. – Az új F1 a világ vezető sportversenye lehet, ami egyesül a csúcstechnológiával. Lelkesítő és lebilincselő lesz minden korosztálynak, és ezt fenntartható formában éri majd el. Hisszük, hogy ezzel az erőforrással megvalósíthatjuk ezt.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!